Tuli tuosta reiki-jutusta mieleen, homeopatiasta
Eli jos homeopaattiset valmisteet oikeasti toimisivat, niin miksi suuret lääkeyritykset, esim Pfizer, eivät ala valmistaa ko. aineita ja käärisi suuria voittoja niistä. Tottahan vaikutus voitaisiin todistaa myös kliinisillä kokeilla. Sama monien muiden "vaihtoehtohoitojen" kanssa. Lääketieteen tutkimus on pitkälti kilpailua tutkijoiden välillä, ja luulisi että käänteentekevän menetelmän todistaminen toisi mainetta ja kunniaa.
Kommentit (13)
että jos vaihtoehtoiset hoidot eivät toimisi,niin miksi niitä on maailma täynnä?
Ehkä Pfizer & co ajattelevat, että jos he alkaisivat markkinoimaan vaihtoehtoisia lääkkeitä, tunnustaisivat he samalla niiden tehon ja se saattaisi heikentää perinteisistä lääkkeistä saatavia myyntikatteita.
Varmasti sitä on harkittu.
että ihmisen on vaikea hyväksyä sairastamista, johon lääketiede ei pysty tarjoamaan parannuskeinoa, ja siksi, että osa vaivoista on puhtaasti psykosomaattisia ja ne paranevat vaihtoehtohoitajan vastaanotolla, koska siellä potilas (maksava asiakas) tulee ehkä kohdatuksi ystävällisemmin. Myös usko parantaa; usko ja toivo laukaisevat tapahtumaketjun, jonka seurauksena fyysinenkin tila kohenee. Ihminen on monimutkainen psykofyysissosiaalinen kokonaisuus, jonka osien vuorovaikutuksia ei tunneta tarkkaan. Siksihän placebokin toimii.
perustuu pitkälti oireiden hoitamiseen, kun taas homeopatiassa ihmistyypin ja oirekuvan perusteella lähdetään hoitamaan sitä syytä oireiden taustalla ja tämä on pitkäjänteisempää ja "lopullisempaa" ja vaatii kärsivällisyyttä.
Tästä syystä on taloudellisesti kannattavampaa myydä esim buranaa, joka vie kivun nopeasti pois (mutta ei siis hoida syytä kivun taustalla). Kipu palaa takaisin -> myydään lisää lääkkeitä.
jostain hoitosta saa apua. Ei kukaan ihminen maksa tyhjästä, ei ainakaan 99 % ihmisistä. Joku voi sanoa, että hoidon teho on plaseboa, mutta mitä väliä sillä on,jos se tehoaa?? Ennemmin minä parannan itseni plasebon avulla kuin syön mahan täyteen mahahaavaan altistavia lääkkeitä. Jos lopputulos on sama.
myydä lääkettä, joka poistaa oireet kuin lääkettä, joka poistaa syyn.
Minä sain homeopatiasta avun alakuloisuuteen, pahoihin pms-oireisiin ja mielialanavaihteluihin. Ja olin todella skeptinen hoitoa aloittaessani. Ei liene placebosta kysymys - eikä sattumasta, jos vuosia kestäneet oireet häviävät reilussa kuukaudessa aloittatessani hoidot.
homeopatiaa. Kun näkee tuloksia, ei voi olla uskomatta.
Homeopatialla ei voi tappaa itseään. Kaikki sen tietävät. Tuo oli julkisuustemppu.
Ongelmana on vain se, että minä olen "tiedenainen"...eihän tällaista voi tunnustaa julkisesti.
joihin vaihtoehtohoidolla saa "avun". Usko ja toivo auttavat mielenterveysongelmiin aika paljon. Jo se ajatus, että lääkitsee ja hoitaa itseään, olipa se lääke sitten serotoniinin takaisinotonestäjää, ravisteltua vesijohtovettä tai kuppausta, voi riittää saamaan asiat raiteilleen.
Ehkä Pfizer & co ajattelevat, että jos he alkaisivat markkinoimaan vaihtoehtoisia lääkkeitä, tunnustaisivat he samalla niiden tehon ja se saattaisi heikentää perinteisistä lääkkeistä saatavia myyntikatteita. Varmasti sitä on harkittu.
Rutkasti pirtua ja ravistettua vettä. Tutkimusta ei tarvita, haittavaikutuksia ei tarvitse elimeinoida. Hulluja ovat Pfizerillä jos eivät tuota osaa laskea!
kokeilemani auttanut - ja uskoa oli varmasti enemmän. t. 9
kertonut tämän joskus aiemminkin, mutta minun kokemukseni homeopatiasta; minulla oli paha kroonine astma joka vaati 2x päivässä kahta eri inhalaatiolääkettä. Olin astmani vaikeuden takia valittuna jonkin uuden astmalääkkeen koeryhmään ja sen takia keuhkolääkärin erityistutkimusryhmässä. Eräs tuttava sitten lähes pakotti kokeilemaan homeopatiaa ja aika pitkin hampain suostuin koska en todellakaan uskonut koko touhuun pätkän vertaa. Tyrmistys oli aikamoinen kun astma katosi minulta muutamassa päivässä! Se oli todellakin tyrmistys sekä itselleni että lääkärilleni joka ei osannut selittää mistä paraneminen johtui. Sanoin kokeilleeni homeopatiaa ja lääkäri pyöritteli kummissaan päätään. Sain siis "kenkää" koko tutkimusryhmästä kun en ollut enää astmaatikko (enkä ehtinyt saada ensimmäistkään kertaa sitä uutta lääkettä). Sen jälkeen olen käynyt itse pari homeopatian itsehoitokurssia ja meillä käytetään homeopatiaa tavallisen lääketieteen rinnalla. Astma ei palannut koskaan takaisin, aikaa tästä on yli 10v. Ei tuo siis pelkällä uskolla selity.
että jos vaihtoehtoiset hoidot eivät toimisi,niin miksi niitä on maailma täynnä?