Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi synnytyksessä pitää olla joku mukana?

Vierailija
04.02.2011 |

Minusta oli ihanaa olla kahdestaan kätilön kanssa. Sain keskittyä itse asiaan, eikä tarvinnut huolehtia miehen voinnista.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttämiseen. Ja miehestä oli toisella kertaa enemmän hyötyä,kun hän vietti aikaa esikoisen kanssa.

Jos olisin ollut viisaampi, en olisi ottanut miestä mukaan ensimmäiselläkään kerralla.

Vierailija
2/15 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voinnista synnyttäjä joutuu huolehtimaan.

Sen mukaantulijan on tarkoitus toimia synnyttäjän henkisenä tukena ja tsempparina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi paras kuva siitä, kun yhdellä kertaa sain synnyttää yksin.

Vierailija
4/15 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaki mulla oli niin pitkä esikoisen synnytys, että oli kiva kun sai höpötellä jonkun kanssa. Kätilö ei ehtinyt koko ajan olla paikalla (itse asiassa kolme eri kätilöä kun työvuorot vaihtui) ja pääasiassahan se oli odottelua. Olisin kuollut tylsyyteen yksin ;)

Ja kotonakin ehdittiin supistuksia kuulostella melkein 12 tuntia, eli ei edes ihan heti lähdetty sinne sairaalaan 'tylsistymään'. Sairaalan kivunlievityskeinot tulivat tarpeeseen kyllä.

Vierailija
5/15 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pervot synnytyslääkärit ja kätilöt pääse ahdistelemaan.

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1326524/pitaako_synn…

Vierailija
6/15 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistuskäyriä katsoessaan kätilö sanoi toiselle "Ei käy kateeksi" seura olisi ollut kivaa, aikaa meni kuitenkin useita tunteja, suurimman osan olin aivan yksin...toiseen synnytykseeni menin äitini kanssa, ja todellakin tarvitsin häntä - hän taltti mut osastolle - kätilöt olivat ruokiksella, hän vaati henkilökuntaa paikalle, tytär syntyi vastaanottohuoneen pöydälle, n 15 min sairaalaan saapumisen jälkeen- olis ollut vähän tylsää synnyttää itsepalveluna keskussairaalassa

Vierailija
7/15 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni isällä on oikeus olla mukana synnytyksessä. Oma mieheni ei ainakaan kokenut synnytystä ahdistavana tai pelottavana tapahtumana, saatikka velvollisuutena. Joten sen puolesta minun ei tarvinnut huolehtia.

Toisekseen, miehen seura ja tuki olivat erittäin tärkeitä minulle. Käytännön asioista arvostin erityisesti selän hieromista, juotavan antamista yms. Kätilöt eivät todellakaan olleet paikalla, lähinnä kävivät välillä säätämässä oksitosiinitippaa... Minulle oli myös hyvin tärkeää, että isä sai nähdä lapsensa syntymän sekä jakaa hänen ensimmäiset hetkensä. Ikinä en unohda, kuinka suihkusta tullessani näin hänen istuvan keinutuolissa kapaloitu tytär sylissään.

Vierailija
8/15 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee jotain komplikaatioita tai jotain, niin on hyvä olla tukija mukana joka saa hälytettyä apua tehokkaammin. Tai joka voi auttaa, taluttaa, ja muuten vaan pitää seuraa, jos synnytys venyy.

Vierailija
9/15 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin lapsi syntyy. Eikä kätilöt useinkaan ehdi juuri olemaan paikalla, kunhan välillä käyvät vilkaisemassa ja ponnistusvaiheessa ovat sitten paikalla. Sairaalassa kun voi olla vilkasta ja synnyttäjiä paljon samaan aikaan. Silloin on oma olo kyllä paljon turvallisempi ja miellyttävämpi, kun paikalla on joku vahtimassa, että synnyttäjä pysyy tajuissaan jne. Kätilö kun saatta käydä katsomassa vain tunnin välein.

Vierailija
10/15 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttämiseen. Ja miehestä oli toisella kertaa enemmän hyötyä,kun hän vietti aikaa esikoisen kanssa. Jos olisin ollut viisaampi, en olisi ottanut miestä mukaan ensimmäiselläkään kerralla.

tietenkin mieheni, elämäni rakas joka on tehnytkin lapsen saa olla paikalla kanssani, ja auttaa lohduttaa tukea minua. miksi teidän miehenne ovat olleet rasitteena?

Vierailija
11/15 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa, jota ette edes halua synnytykseen mukaan? Kyllähän te joudutte myöhemmin lapsen elämässä tekemään yhteistyötä paljon rankemmissakin tilanteissa, eikä ole lapsen etu, jos se ei suju.

Vierailija
12/15 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä sanoin etten lähde synnyttämään ellei mies tule mukaan. Ja onneksi mielellään tuli. Auttoi kun olin tosi kipeä ja kannusti jaksamaan. Ei kätilöt sellaista ehtiny, ainakaan sillä kertaa kun oli tosi kiirettä muutenkin.

Vierailija
13/15 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei "pidä" olla ketään mukana.

Itse kuitenkin tykkäsin, kun mies oli mukana tsemppaamassa ja pitämässä kädestä kiinni ponnistusvaiheessa. Mies myös ymmärsi yhdestä sanasta mitä tarkoitin ja halusin, toisin kuin vieras kätilö.

Vierailija
14/15 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajunnut mistään mitään. Mies selitti kätilön ohjeet hitaasti ja rauhallisesti ihan kasvokkain niin monta kertaa, että meni ymmärrykseen. Sinä yönä syntyi paljon vauvoja, joten kätilö ei kuulemma kauaa ehtinyt minun seurassasni olla.

Mies oli ihan korvaamaton. Kätilökin sanoi, että miestä voisi lainata toisillekin äideille synnytyksiin tueksi. Ei kuitenkaan ole mennyt :)

Vierailija
15/15 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmillaan olin 2 h niin ettei kätilö käynyt. Aika turvaton olo olisi saattanut olla aivan yksin. Mies myös kävi hakemassa mulle kuivat vaatteet kun lapsivesi oli kastellut läpimäräksi yms.

Ja minunkin mielestä miehellä on OIKEUS olla lapsensa syntymässä mukana, en todellakaan voisi tuota häneltä kieltää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä