Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otitteko äitinne mukaan synnytykseen? Tai ottaisitko, jos saisi ottaa miehen lisäksi?

Vierailija
04.02.2011 |

Katselin juuri enkkulaista ohjelmaa, jossa näytetään synnytyksiä (One born in every minute), ja todella monella oli oma äiti auttamassa miehen lisäksi). Yhdellä parilla oli jopa äiti ja anoppi auttamassa. Ja eräs pari oli tuonut rullatuolissa istuneen isoäidinkin mukaan.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen syntymä on äidin ja isän intiimi juttu.

Vierailija
2/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin ennemmin yksin. Ja meninkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme tule äitini kanssa niin hyvin toimeen, että ottaisin mukaan synnytykseen. Sen sijaan siskoni oli mukana esikoista synnyttäessäni =)

Vierailija
4/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vähän ihmettelen niitä, ketkä näin tekee:/

Vierailija
5/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli mukana äitini ja mieheni :)

Vierailija
6/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän kuitenkin monta jotka näin ovat toimineet. Mukana on ollut sekä äiti että mies tai sitten pelkästään äiti.

Vierailija
7/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"voi voi, nytkö sattuu, nyt pitää saada jotain kipulääkettä, soitan jonkun hoitajan"

"voi, kamalaa, voi, mä en pysty katselemaan tätä"

Mä en tajua, miten se on saanut synnytettyä kolme lasta, kun on sellainen ettei pysty edes leikkaamaan koiraltaan kynsiä kun se toimenpide "näyttää ja kuulostaa niin kamalalta" :)

Vierailija
8/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukana mieheni ja siskoni. Kummastakaan ei ollut juurikaan apua synnytyksen kannalta, mutta saivatpa olla mukana. Jos saisin neljännen lapsen, niin voisin mennä hyvin yksinkin.

Vierailija
9/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli äiti mukana

Vierailija
10/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai isoäidin?

Vierailija
11/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ottaisi äitiäni mukaan jos haluaisin miehestäni tasavertaisen kumppanin lasten kasvatukseen. Siinähän heti miehelle opetetaan että naiset hoitaa homman ja hänelle jää seinäkoristeen asema.

Vierailija
12/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ottaisin äitini mukaan.

Vierailija
13/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksessä oli äitini mukana ihan koko ajan, isänikin siellä synnärillä oli, mutta ulkopuolella tietysti sitten sen varsinaisen synnytyksen ajan. :)

Mulle äidistä oli siellä iso apu. Mieheni oli tuolloin tosi kipeänä, eikä päässyt siksi tuohon synnytyksen mukaan. Itsekin olin kipeänä ja tuo synnytys oli kamala, onneksi äitini oli apunani! Jos mieheni ei pääsisi seuraavaan synnytykseen mukaan, pyytäisin varmaan taas äitini tueksi ja avuksi.

Vierailija
14/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin kauhea määräämään ja räkättämään ettei mistään tulis mitään.

Vierailija
15/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei, en kyllä olis ottanut äitiä mukaan.

Meillä oli äidin kanssa tosi hyvät välit, mutta olen vieläkin vihainen äidille siitä miten mua piinattiin 16 vuotta tarinalla omasta syntymästäni... Epäilemättä mun syntymä oli karmea kokemus (ennenaikainen vedenmeno rv 36, kolmen vuorokauden kuluttua käynnistys 39 asteen kuumeessa pahan tulehduksen kanssa, synnytyksen loppuvaiheessa kohdunsuun mekaaninen auki venyttäminen 8-10 cm ja vauvan ulosveto imukupilla ylhäältä kohdusta saakka.), mutta en mä äitini terapeuttina pystynyt olemaan.

Mun eka ajatus oman esikoisen synnytyksen päättyessä imukuppiin, oli että "luojan kiitos, mutsi ei ole enää hengissä, sitä itkua ei kyllä kestäis kukaan..." Äiti olis ehdottomasti tuonut synnytykseen "pahaa henkeä" ja pilannut koko fiiliksen omalla synnytyspelollaan- vähän se meinasi tunkea mukaan vielä haudan takaakin...

Vierailija
16/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini soitteli meille synnytyssaliin ja olin kyllä niin vihanen hänelle aiheesta. En todellakaan halunnut puhua hänen kanssaan kun kärvistelin suppareissa. Saati että olisi siinä huseeraamassa.

Muuten olemme läheisiä.

Vierailija
17/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoa kipuani. Siskoni voisin ottaa, jos mies ei jostain syystä pääsisi.

Vierailija
18/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskin ollut vain kahdessa neljästä. Eka kerralla yksin oli kyllä vähän orpo olo, mutta ehkä se johtui tylystä kätilöstä. Viimeinen synnytys yksin oli ihan hyvä kokemus. Eka kerralla miehestä oli apua, kun tuki jakkaralla ponistaessa. Toisessa synnytyksessä jossa hän oli mukana, oli lähinnä se, etten tuntisi oloani orvoksi, muuten ei minusta niin kovin tärkeää.

Vierailija
19/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran (meillä on 3 lasta) myös anoppi.

Minä halusin niin.

Vierailija
20/29 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin sain mukaani siinä hädässä... Onneksi!