Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättehän, mitä TÄYSimetys on?

Vierailija
04.02.2011 |

se tarkoittaa, ettei lapsi saa korviketta eikä kiinteitä ruokia. Pelkkää rintamaitoa ravinnokseen.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kyllä sanottiin, että murrosikäinen tarvitsee jo muutakin ruokaa.

Mutta minä haluan TÄYSimettää.

Vierailija
2/71 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi sanoa täysimettäneeni vauvaani puolivuotiaaksi, koska hän sai sairaalassa lastenosastolla yhden annoksen korviketta (ilman lupaani) ensimmäisen elinpäivänsä aikana?

Kiinteät aloitettiin vasta vauvan täytettyä 6kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi sanoa täysimettäneeni vauvaani puolivuotiaaksi, koska hän sai sairaalassa lastenosastolla yhden annoksen korviketta (ilman lupaani) ensimmäisen elinpäivänsä aikana?

Kiinteät aloitettiin vasta vauvan täytettyä 6kk.

mutta käytännössä voit varmaan puhua täysimettäneesi. Yksi annos ei ole oikeastaan mitään.

Vierailija
4/71 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisen määritelmän luin joskus - oman isai 6kk pelkkää äidinmaitoa, mutta lysettynä - eli ei ollut täysimetetty. On se tarkkaa

Vierailija
5/71 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv.äitix2 ja yht.1v2kk täysimetystä.

Vierailija
6/71 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttämä määritelmä:

Täysimetyksellä tarkoitetaan imeväisikäisten ruokintaa, jolloin lapselle ei anneta

muuta ravintoa kuin oman äidin rintamaitoa joko imettämällä tai lypsettynä ja

lisäksi D-vitamiinia ja mahdollisesti muita ravintoainevalmisteita kuten fluoria

ja keskostippoja. Joissain selvityksissä vähäisten vesimäärien antaminen vauvalle

pullosta, lusikalla tai mukista imetyksen ohessa on sisällytetty täysimetyksen

määritelmään (mm. Hasunen ja Ryynänen 2006).

Vierailija
7/71 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan luovutettua äidinmaitoa.

Vierailija
8/71 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä mitaleja täysimetyksestä jaellaan? Kun itse nyt olen TÄYSimettänyt vauvaani kohta 3kk, ja ei, ei ole koskaan saanut tippaakaan mitään muuta kuin äidinmaitoa, mutta ei neuvolakorttiinkaan penteleet ole mitään TÄYSimetyksestä kirjanneet, siellä lukee vaan "hyvin kasvaa rintamaidolla".

Vierailija
9/71 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hyvin kasvaa rintamaidolla".

Ne katsos varmaan tuumaa, ettei tarvitse rautalangasta vääntää jos normiälyinen äiti kyseessä.

-Äitix2-

niitä mitaleja täysimetyksestä jaellaan? Kun itse nyt olen TÄYSimettänyt vauvaani kohta 3kk, ja ei, ei ole koskaan saanut tippaakaan mitään muuta kuin äidinmaitoa, mutta ei neuvolakorttiinkaan penteleet ole mitään TÄYSimetyksestä kirjanneet, siellä lukee vaan "hyvin kasvaa rintamaidolla".

Vierailija
10/71 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko täysimetetty vai ei, kunhan ei oo nälässä pidetty... vai oliko tarkoitus taas vaan kiillottaa omaa kruunua?

Mulla on neljä 4kk ikään täysimetettyä lasta.. ja maitoahan tietty tulee, kunhan vaan imettää.. kumma vaan, ku tämä nuorinkin sai ihan hirveitä raivareita tunnin imetyksen jälkeen ja ku anto pullosta, joi desin.. eli riittää toki ku vaan imettää.... sori aiheesta poikkeaminen.. jurppii vaan, ku aina pitää korostaa, että minä se olen HYVÄ ÄITI, kun olen täysimettäny jnejne

Vierailija
11/71 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi niillä synnäreillä, joissa ei oteta vastaan luovutettua äidinmaitoa.

Vierailija
12/71 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
13/71 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko täysimetetty vai ei, kunhan ei oo nälässä pidetty... vai oliko tarkoitus taas vaan kiillottaa omaa kruunua?

Mulla on neljä 4kk ikään täysimetettyä lasta.. ja maitoahan tietty tulee, kunhan vaan imettää.. kumma vaan, ku tämä nuorinkin sai ihan hirveitä raivareita tunnin imetyksen jälkeen ja ku anto pullosta, joi desin.. eli riittää toki ku vaan imettää.... sori aiheesta poikkeaminen.. jurppii vaan, ku aina pitää korostaa, että minä se olen HYVÄ ÄITI, kun olen täysimettäny jnejne

Vierailija
14/71 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin, että tietääkö porukka mitä on täysimetys, koska joistakin ketjuista saa kuvan että termiä ei ihan täysin ymmärretä.

Muuten en ottanut kantaa imetys vai korvike-asiaan tai siihen, kuinka kauan kukin täysimettää tai imettää vai imettääkö.

t. ap

Vierailija
15/71 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsos kun esikoisen neuvolakortissa lukee myös ihan sama "hyvin kasvaa rintamaidolla" vaikka esikoinen ei ollut täysimetetty, sai jo laitoksella lisämaitoa ja kotonakin silloin tällöin. Eli edelleen peräänkuulutan sitä mistä ihmeestä saisin kunniaa nyt tämän hetkisestä TÄYSimetyksestäni!

Vierailija
16/71 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja missä on sellaisia synnäreitä?

KOKS on sellainen synnäri, joka ei ota vastaan luovutettua äidinmaitoa. Siellä vastasyntyneille anntetaan Almiron Peptiä.

Vierailija
17/71 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerta ei esikoisesi aikaan terminologiaa hallinnut.

Edelleen; "hyvin kasvaa rintamaidolla"=ravintona äm ja kasvaa sillä hyvin.

Mitä "kunniaan" tulee niin kasva aikuiseksi.

-Äitix2-

katsos kun esikoisen neuvolakortissa lukee myös ihan sama "hyvin kasvaa rintamaidolla" vaikka esikoinen ei ollut täysimetetty, sai jo laitoksella lisämaitoa ja kotonakin silloin tällöin. Eli edelleen peräänkuulutan sitä mistä ihmeestä saisin kunniaa nyt tämän hetkisestä TÄYSimetyksestäni!

Vierailija
18/71 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/71 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sitä annetaan joskus vain todella tarvitseville, esim. pienipainoisille, sokeriongelmaisille. Muille annetaan korviketta.

kätilö

Vierailija
20/71 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kaikilla muilla on sitten neuvolakortissa kunniamaininta täysimetys! Hitto soikoon rustaan sen sitten siihen vaikka itse tai vaadin ens neuvolakäynnillä TÄYSIMETYS leiman neuvolakortin kanteen! =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi