kalevalan äiti lapsi koru?
moi! monellako helalla omistat kyseisen korun ja onko ketjusi 40 vai 45 cm pitkä? ja miksi juuri lyhyempi tai pitempi ketju? pidätkö ketjua koko ajan esim myös saunassa ja suihkussa? jos joku viitsii niin ois myös saada kuva korusta kaulassa tänne. oletko tykännyt korusta, mietin sen hankkimista ja netistäkin kattelin mut mua juuri mietityttää toi ketjun pituus kumpi ois parempi!
Kommentit (24)
Olen kyllä pitkä muutenkin, joten pidempi näytti mun kaulassa paremmalta. Kaksi hopeista helaa, toinen punaisella toinen siniselllä kivellä.
Pidän korustani kovasti, se on vihkisormuksen kanssa rakkain koruni. Olen ostanut sen itse itselleni, mieheni ei ole koskaan ostanut minulle ensimmäistäkään korua.
minulla on ketjussa kaksi erilaista hopeista tynnyrihelaa. Ei parane hankkia enempää lapsia, sillä noita ei ole kuin kahta mallia ja kumpikin siis löytyy minulta. En jotenkin tykkää niistä lapsikoruista, mutta nuo tynnyrihelat on ihan nättejä mielestäni.
Ehkä se olisi opiskelijana pitänyt ennen lisääntymistä miettiä miten ne rahat riittää..
en muista kumpi pituus mulla on. sain sen lahjaksi lapseni ristiäisissä vanhemmiltani ja se oli samalla myös lahja maisteriksi valmistumisen johdosta. en pidä todellakaan joka päivä vaan oikeastaan vain juhlissa ja erityisissä tilanteissa, koska on niin kallis. ei ap voi sitten mennä vaikka johonkin liikkeeseen kokeilemaan että olisko kumman pituinen ketju parempi...
väliä pitääkö joku sitä saunassa/suihkussa? Vai pelkäätkö, että se side lapseen katkeaa heti, jos otat korun pois.
Ja koru mielestäni vielä rumempi kui itse elämä...
miten arvasit, juuri sitä pelkään että niin käy jos hetkekiskkään irrotan korun kaulastani =)
on kaksu niitä "palleroita" eli kaksi lasta :)käytän korua silloin tällöin. on kultainen ja lyhyempi versio. pidempi olisi minulle liia pitkä.
mutta tulee mieleen, että onko sitä äitiyttä pakko ns. julistaa?
Kyllä minullekin nuo lapset ovat tärkeimpiä ja rakkaimpia kaikesta. Ja se on niin itsestään selvää, ettei asiaa tartte mainostaa koruilla tai vaikka tatuoinneilla. Omista kavereista se, joka äitiydestään eniten meteliä pitää, on se, joka käyttää aikaa siihen vähiten. Puhuu myös usein yhdestä lapsestaan sellaisilla ilmaisuilla, että voisi luulla lapsia olevan useampi.
lapsiakin yksi mutta olen ajatellut hankkia samaan helaan lisää kiviä jos/kun lapsia joskus toivottavasti tulee lisää. mulla ei ole "oikeaa ketjua", vaan pidän korua milloin missäkin ketjussa (erilaisissa hopeisissa, nahka- jne.). haluaisin sen "oikeankin" ketjun hankkia, oli kuitenkin aika arvokas ja liian juhlallinen arkikäyttöön. pidän siis korua aina, en muista olisinko kertaakaan ottanut pois kaulasta... olen siis tykännyt. :)
on hopeinen ja viidellä helalla, lapsia viisi. Taitaa olla se pitempi ketju. Aikas painava on jo noin monella helalla. Pidän ihan päivittäin kaulassa, vaikka arvokas koru onkin. Tykkään korusta kovasti
Pidän kokoajan. Taitaa olla se lyhyempi ketju.
pidän melko usein, helassa alunperin sininen kivi ja kaksi punaista on sitten lisätty siihen viereen myöhemmin. En halunnut heloja enempää - hopeisena esim kaksi helaa ok.
Koru on minulle suuri muistutus siitä kuinka kallisarvoisia nuo pienet ovat. Olin vannottanut mieheni ennen esikoisen syntymää, että ei sitten mitään kukkia ja muuta sairaalaan. 22 tunnin synnytyksen jälkeen oli todella lähellä, ettei pieni poikamme kuollut. Seuraavat 2-3pv olivat aivan kauheita. Kun vihdoin sain poikani syliin mies otti taskustaan korun, jonka oli ostanut jo paljon aikaisemmin. Se oli vaan niin suuri tunne-elämys sillä hetkellä ja edelleen pystyn muistamaan sen tunteen täysin - toista näin rakasta korua minulla ei ole ja aikaisemmin en omistanut yhtään kaulakorua.
Yksi hela, jossa kolme kiveä lasten sukupuolen mukaan. Ketjun pituutta en muista, mutta varmaan tuo pidempi.
En pidä useinkaan, kun pelkään, että kadotan :) Eli laatikossaan pölyttyy suurimman osan vuotta.
Äitini osti sen minulle synttärilahjaksi.
En edes tiennyt, että niitä on useampaa pituutta. Ap ottaa tietysti sen, joka on parempi hänelle. Kaulojakin on paksuja ja ohkaisempia.
Itse tykkään korusta kovasti, koska se sopii niin monenlaiseen tilanteeseen ja erilaisten vaatteiden kanssa. Omani on hopeinen ja käytän sitä pääsääntöisesti ihan arkikoruna. Heloja minulla on yksi, jossa toistaiseksi on sekä pinkki että sininen kivi. Nähtäväksi jää, onko siinä vielä joskus kolmaskin.
Korulla on tunnearvoa myös siksi, että se on ainoa koru, jonka ole mieheltäni saanut ilman, että hänelle tarvitsi "vihjailla", että sellaisen haluaisin. Se oli siis täysi yllätys esikoisen syntymän jälkeen. Muutossa luulin hukanneeni korurasiani ja ainoa koru, jota olisin jäänyt suremaan, oli tämä nimenomainen äiti-lapsi-koru. Oli mahtava hetki, kun rasia sitten löytyikin erään jätesäkin pohjalta monta viikkoa muuton jälkeen.
Kalevala-korun sivuilta, mutten löytänyt. Minkälainen ketju tuohon helaan kuuluu? Voisiko joku linkittää tms...
Minulla on kultainen, lyhyempi verkkoketju kolmella kultaisella helalla. Käytän aina ja joka paikassa, yötä päivää. Arvokas koru niin henkisesti kuin taloudellisestikin! Paras kaikista!!!
että siihen hankitaan yksi hela ja siihen lisätään niitä kiviä syntyneiden tyttöjen/poikien mukaan. Ja mun mielestä näyttää typerältä, jos jollain sitten onkin useampi hela siinä!
Onko tuollainen hankala kantaa..? Ilmeisesti näiden hinta noussut??!!
Melko kallis tuo kultainen tynnyri
http://www.huuto.net/kohteet/kalevala-lapsi-koru-hela/174728378
Hopeiseen lienee opiskelijana tyytyminen :(