Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaatteko kotityöt?

Vierailija
04.02.2011 |

Miten olette sopineet arjen pyörityksestä? Käyttekö molemmat töissä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kkun olen iltavuorossa, niin mies hakee lapset ja lämmittää mun tekemäää ruokaa. Laittaa lapset myös nukkumaan, sillä tuun niin myöhään töistä, etten ehdi nukutuksiin. Eli 3 iltaa viikossa mies ja lapset on keskenään kotona. Minä teen ruuat, siivoan, pesen pyykit ja käyn ruokakaupassa. Mies hoitaa autot ja tekee pihatöitä.

Vierailija
2/7 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkea jako on seuraava:

mies: siivous, aamutoimet

minä: ruoka, pyykit, iltatoimet

Molemmilla vaihteleva ja epäsäännöllinen työaika, eli toinen tuuraa toista tarpeen vaatiessa. Hirveästi ei lasketa sun ja mun töitä, arki toimii hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kotona. Meillä käy siivooja kerran viikossa. Minä pesen pyykit aina, mies tekee lumityöt ja ajaa nurmikon aina. Muut hommat tekee kumpi nyt sattuu jaksamaan. Minä kotona olevana ehkä useammin, mutta kyllä mieskin tiskikonetta tyhjentää ja paikkoja siistii. Ei tämä kummallekkaan mikään erityinen vaiva ole. Kiva näin.

Vierailija
4/7 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kotona kahden lapsen kanssa. Tai no, mies on myös kun on lomautettuna.

Mutta meillä minä hoidan kaiken muun paitsi ruuanlaiton ja tiskikoneen täyttämisen/tyhjentämisen. Eli minun vastuullani on siivous, pyykinpesu jne.

Minä ainakin olen tyytyväinen tähän, koska itse myös halusin näin. En vain luota miehen siivoustaitoon tarpeeksi että antaisin hänen siivota =D Hän imuroi aina vain suurinpiirtein ja jos mies muutenkin olisi vastuussa kyseisestä hommasta, meillä imuroitaisiin ehkä kerran kuukaudessa. On vähän eri käsitys siivouksesta kuin minulla enkä ole edes mikään siivoushirmu =D

Vierailija
5/7 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaetaan, jos molemmat ovat tekemässä - mies imuroi, koska se on ainoa homma, jota en voi sietää ja minä tiskaan, koska sitä taas mies vihaa yli kaiken. Loput tekee kuka tekee, vapaa-ajasta riippuen ja toki myös minä saatan joskus joutua imuroimaan ja ukko tiskaamaan.

Vierailija
6/7 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja käy joka toinen viikko.

Minä teen lähes kaiken mitä siivooja ei tee (käyn kaupassa, laitan ruuat, täytän ja tyhjennän tiskikoneen, pesen ja ripustan pyykit, vaihdan lakanat, korjaan tavarat paikoilleen jne).

Mies osallistuu silloin kun erittäin voimakkasti painostan. Oma-aloitteisesti ei tee yhtään mitään kotitöitä.

Kotitöiksi en tässä laske lasten kanssa olemista, mies kyllä osallistuu siihen melko hyvin.

t. yksi naisen haluttomuus -ketjuun osallistunut jota oma mies ei kiihota

Vierailija
7/7 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen ne kaikki kotityöt, mitä lasten hoitamiselta ehdin: laitan ruuan, pesen pyykin, käyn kaupassa, huolehdin perussiivouksesta (välillä kävi siivooja, mutta en huomannut sen helpottavan arkea kovinkaan paljoa). En halua, että sitä vähää perheen yhteistä aikaa käytetään imurointiin tms.

Iltaisin siis ei juuri kukaan tee mitään. Viikonloppuisin tehdään niitä isoja juttuja, mitkä on jäänyt viikolla tekemättä. Mutta pyrin siihen, että viikonloppuisin(kaan) ei olisi pitkää todo-listaa odottamassa.

Kun oltiin molemmat työelämässä kotityöt jaettiin aika 50/50.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi