Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö synnytyksessä todellakin olla alapää paljaana?

Vierailija
04.02.2011 |

Voiko kätilö tai lääkäri käyttää tilannetta hyväkseen?

Kommentit (826)

Vierailija
461/826 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pimeää aikaa elämme. Naiset on niistetty tyhjiin. Ei voi synnyttääkään miettimättä typeriä. Täytyy olla vitsi. Kukaan nainen ei vajoa tuohon.

Vierailija
462/826 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan tässä nyt ajateltu sitä että karvat ajettava, sillai paljaana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/826 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli synnytyksessä peltihousut jalassa. Kätilö nipotti jotain.

Vierailija
464/826 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap pyytänyt Kalevauvalta tekijänoikeusprovikoita 😉

Vierailija
465/826 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä "synnytys" on? Haikara ne lapset tuo

Vierailija
466/826 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa suurimman osan aikaa synnytyksestä ollaan (tai minä ainakin olin!) sellaiset verkkopikkuhousut + side jalassa. Ne otetaan pois vain siksi aikaa, kun tehdään sisätutkimus, jotta nähdään paljonko on kohdunsuu auennut ja joko voi kohta alkaa ponnistamaan. Sekä sitten ponnistusvaiheessa taas pöksyt pois, muuten niitä voi pitää kyllä. :) Sen ajan kun on ilman pikkareita voi laittaa sairaalayöpaidan polviin asti jolloin näkymä alapäähän tulee vain sille joka on ihan edessäsi, näin mä tein.

Olen myös häveliäs ja nämä jutut kävi ihan automaattisesti. Gynelle menen aina tunikassa, jonka helmaa nostan vain kun spekula lähestyy ja lasken helman heti taas välittömästi sisätutkimuksen ja vastan painelujen jälkeen.  

t. toinen häveliäs

Vierailija
467/826 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani asian herättämästä vahingoniloisuudesta. Kätilönä voin kertoa, että synnytystilanteessa pyritään aina kuuntelemaan synnyttävää äitiä ja tekemään synnytystilanne mahdollisimman pitkälle äidin toiveita kuunnellen. Synnytys on aina yksityinen, eikä salissa ramppaa vieraita ihmisiä vaan useimmiten lääkärit ja kätilöt pyritään pitämään tuttuina, onhan tilanne henkilökohtainen. Kenelläkään hoitohenkilökunnasta ei ole oikeutta häväistä sinua millään tavalla, ja he noudattavat vaitiolovelvollisuutta ja ammattietiikkaa aivan uin missä tahansa hoitotilanteessa.

Sinun kannattaa puhua näistä asioista oman kätilösi ja terveydenhoitajan kanssa jo etukäteen, niin voitte yhdessä miettiä miten saisit olosi tuntumaan luonnolliselta tilanteessa, jota se todella on.! :) Kätilön työssä on oleellista, että hän kykenee tarkkailemaan lapsen syntymistä tiheästi ja tästä syystä housut on pidettävä poissa, samoin hyvän synnytysasennon ylläpitämiseksi vaatteet olisivat tiellä. Toivottavasti tästä oli sinulle apua ja lähdet rohkein mielin synnytykseen, kun sen aika on! :)

Seli seli. Niinhän sun on käsketty sanoa.

En löytänyt, kenelle vastasit, joten vinkkaatko minullekin numeron, missä asia on. Vastauksesi on sitä, mitä pitäisi olla, mutta ei ole aina. Ja jos on tapahtunut jotakin epäasiattomuutta, ei tämänkaltainen vastaus tyydytä. 

Huonoa kohtelua on ollut, tiedän sen itsekin kätilönä.  Useimmiten kyllä hyvää, mutta synnytys on niin ainutkertainen juttu, ettei siitä saisi jäädä ikävää muistoa henkilökunnan käytksen vuoksi.

Vierailija
468/826 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekassa synnytyksessä kätilö katto mua JUST SINNE ja sanoi että hyvältä näyttää (!!)

Etkö sä tehnyt siitä oikeusjuttua?! Hirvee perverssi, siltä lähtis varmaan lääkärilupa samantien jos juttu pääsis leviään. Soita Iltsikkaan tai Seiskaan ja anna se ilmi!

Metoo

Vierailija
469/826 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten luonnosta vieraantuneita voivat ihmiset olla?

Synnytys hoidetaan tottakai savusaunassa.

Savusauna on luonnostaan hämärä ja kun putkauttaa tenavan pihalle jo saunan lämmitysvaiheessa niin sisällä oleva savu verhoaa kivasti äidin alapään ja alastoman vauvan.

Lisäksi savu toimii luonnollisena puudutteena äidille, isälle, vauvalle ja henkilökunnalle.

Lopuksi istukan voi palvata jouluruoaksi ylälauteella.

Vierailija
470/826 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee keisarileikkauksen, niin ei tarvi näyttää toosaa, vaan voi pitää verkkarit jalassa?

Vierailija
471/826 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
472/826 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä! Itkupotkunaurua!!! Totaalihysteriaa!!!!

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Eihän toi kysyjä ollut tosissaan? Eihän 😳

Vierailija
473/826 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍

Vierailija
474/826 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se kätilö ainakaan ollut. Onneksi antoi mun olla, niin lapsi sai helpommin tultua maailmaan.

Vierailija
475/826 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäsektiossa ei varmaan tarvii?

Vierailija
476/826 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hätäsektiossa ei varmaan tarvii?

Kyllä yleensä otetaan rinnat ja alapää paljaaksi.

Vierailija
477/826 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
478/826 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sit jollekin kekseliäälle bisnesidea - synnytyshousut. :D

Vierailija
479/826 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä soi koko päivän päässäni, illalla sain häivytettyä, mutta nyt taas. Hihhii!

Vierailija
480/826 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sit jollekin kekseliäälle bisnesidea - synnytyshousut. :D

Eihän ne tarvitse kuin sen luukun, josta lapsi putkahtaa lattialle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi