Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko laittaa vauvalle ensisängyn matkalaukkuun?

Vierailija
04.02.2011 |

Joo, luulette varmaan, että tämä on vitsi, mutta ei ole. Asumme ulkomailla, enkä siis saa äitiyspakkausta ja sen mukana laatikkoa. Olen miettinyt, mihin laittaisin vauvan nukkumaan, ja nyt tuli mieleen, että jos ostaisin matkalaukkuun sopivan patjan ja laittaisin laukunoman sängyn viereen, vauva voivi nukkua siinä aluksi. Pinnasänky meillä on, mutta sitä ei voi siirtää meidän vanhempien huoneeseen. En haluaisi ostaa mitään pikku kehtoa tai koppaa, kun sitä ei sitten sen jälkeen enää tarvita. Mutta onko ihan hullu ajatus?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän sänky on sen verran matala, ettei sinne mahdu sellaista laatikkoa, jossa olisi turvallisen korkuiset reunat.

ap

Vierailija
22/41 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä. Lapsi nukkui siis pärekopassa ja koppa tukevasti lipaston päällä. Lattialla voi olla vetoisaa ja kylmää ja tosiaan jotain pudota vauvan päälle.

Minulta ei ole koskaan peitto tippunut yöllä lattialle, eikä tyynykään. Esikoinen nukkui vieressäni meidän sängyssä, enkä usko, että olisi sen vaarallisempaa nukuttaa lasta laatikossa sängyn vieressä.

Tosiaan, se kansi menisi meidän sängyn alle, niin ettei todella olisi vaaraa että se menisi yöllä kiinni. Ainoa, mikä tosiaan vähän arveluttaa, on tuo matkalaukun pohja, en tiedä, onko se ihan tasainen, mutta kai sen sellaiseksi saisi järjestettyä ja siihen patja vielä päälle.

Luulen kyllä, että mies protestoi, mutta voin ainakin yrittää. En todella halua ostaa pikkukoppaa, josta on iloa pari kuukautta.

Niin ja vaunukoppa on meillä sellainen, että pysyy muodossaan vaunuissa, mutta ei muuten, eli sitä ei voi lattialle laittaa. Eikä musta sitäpaitsi tuntuisi kivalta nukuttaa vauvaa kopassa, jokakuitenkin ulkona joka päivä likaantuu.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauva tukehdu hapen puutteeseen.

Itse en kyllä matkalaukkuun laittaisi. Sängyn voi tehdä vaikka tuolien päälle laittamalla patjan ym. Tuolit sitten vaikka avoin reuna seinää vasten ym. Onko ihan mahdotonta että pinnasänky mahtuisi yhtään mitenkään vanhempien huoneeseen?

Vierailija
24/41 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauva tukehdu hapen puutteeseen. Itse en kyllä matkalaukkuun laittaisi. Sängyn voi tehdä vaikka tuolien päälle laittamalla patjan ym. Tuolit sitten vaikka avoin reuna seinää vasten ym. Onko ihan mahdotonta että pinnasänky mahtuisi yhtään mitenkään vanhempien huoneeseen?

Vierailija
25/41 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse taas mä en uskaltaisi viritellä mitään sänkyä tuolien tai lipaston päälle, pelkäisin että vauva putoaa.

ap

Vierailija
26/41 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOlemmille on hyötykäyttöä sitten myöhemminkin.

Vierailija
27/41 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten olis ovaalinmallinen pyykkikori,sillä ainakin jälkeenpäinkin käyttöä

Vierailija
28/41 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksikö kun ei olisi ihan vieressä?

aika hassulta vaihtoehdolta kuulostaa.

Vierailija
29/41 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunuja kätevä siirtää vaikka oman sänkyn viereen jarrut saa lukittua yöksi ja hyssyteltyäkin saa uneen tarpeen tullen

Vierailija
30/41 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siellä olisi myytävänä edullinen kehto/koppa.

Vierailija
31/41 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että lapsella on paikka missä nukkua. Vaunu, koppa, laatikko, vaikka sitten se matkalaukku. Meillä ovat nukkuneet vanhempien sängyssä siitä huolimatta että on ollut pinnasängyt, äitiyspakkauslaatikot ym. Matkalaukku kuullostaa aika eksoottiselta enkä itse olisi laittanut, en pidä edes turvaistuinta koskaan julkisella paikalla maassa tai lattialla kuten monet näyttävät tekevän. Mutta kyllä täällä ihan liikaa keskitytään siihen mikä näyttää aikuisen silmään kivalta ja unohdetaan ne perusasiat: lämpö, ravinto, uni, huolenpito.

Vierailija
32/41 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyspakkauksen laatikko, jos vauva on siinä nukkunut? Olin kuvitellut, että sitä pidetään lattialla.

ap

Vierailija
33/41 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyspakkauksen laatikko, jos vauva on siinä nukkunut? Olin kuvitellut, että sitä pidetään lattialla.

ap

pidimme sitä pinnasängyssä.

Vierailija
34/41 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkikori olisi kyllä hyvä ja edullinen ratkaisu ja senhän voit myydä tai lahjoittaa jollekin kun ette enää tarvitse.

Vierailija
35/41 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä teillä sitten ollut se äitiyspakkauksen laatikko, jos vauva on siinä nukkunut? Olin kuvitellut, että sitä pidetään lattialla.

ap

Esikoiselle hankin kehtojalakset, seuraavat ovat saaneet luvan pärjätä ilman. Mitään ei ole sattunut. Petaa vauvan sänky minne haluat. Voihan olla, että vauva on vain vieressä nukkuvaa sorttia, niin kuin kolmosemme, eikä tarvitse ensisänkyä lainkaan.

Vierailija
36/41 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meillä ei yksinkertaisesti ole sille tilaa. olemme muuttamassa muutaman kuukauden kuluttua, ja silloin pinnasängyn saa esiin, mutta sitä ennen vauvan täytyy nukkua muualla.

Olen miettinyt kaikkia täällä esitettyjä vaihtoehtoja, mutta mikään niistä ei oikein toimi. Ainoa tosiaan on joko tuo matkalaukku, tai sitten osatan jonkun kopan. Joka tapauksessa vauva nukkuu lattiatasossa, meidän oma sänkykin on todella matala, joten on sitten ihan minun vieressäni. Tuntuu vaan tyhmältä laittaa 50-100€ kapistukseen, jota ei sitten tarvitse. Mitään muovikoppaakaan tai ammetta en haluaisi ostaa, koska en niitäkään sitten tule käyttämään. Kavereilta ei ole löytynyt mitään, monilla on itsellään juuri nyt vauva. Myöskään käytettynä en ole löytänyt kohtuukuntoista ja sopuhintaista.

ap

Vierailija
37/41 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidetä yleensä pinnasaängyssä supistamassa sängyn vastasyntyneelle sopivaksi? Näin ainakin kaikki mun tutut on tehneet. Itsellä ei ole kokemusta, meillä on ollu alkuun pieni korisänky.

Joka tapauksessa laatikko (tai muu vastaava viritelmä) käy vain ihan alussa. Eikös ap:lla olisi taas sama ongelma edessä ensi viikkojen jälkeen?

Vierailija
38/41 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tosiaan olette muuttamassa, niin silloin joku viritelmä alkuviikoiksi olisi tietysti järkevä

Vierailija
39/41 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkua vieressä?

Vierailija
40/41 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka voisivat sulkea vahingossa kannen, niin miksei? Mielestäni nerokas ratkaisu, esim. kaksosille:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi