Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vesimaksut

Vierailija
04.02.2011 |

Tälle vuodelle olis noususuhdannetta luvassa taas. Vesimaksu tulee olemaan 28€ / nenu... 5 henkisessä perheessä lohasee ihan kivan loven budjettiin PELKKÄ VESI 140€/kk o_O

Siis tuntuuko musta vaan vai onko tuo jo ihan tosissaan järjetön hinta? Joku tässä taloyhtiössä taitaa asua suihkussa tai jotain? (Itse olen 2 vuotta tivannut, MIHIN se kaikki vesi oikein menee , kun aina vaan vesimaksut nousee ja nousee... mutta vastausta ei löydy. Kaikenmaailman putkia ja lämmitysjärjestelmiä on tutkittu, hutkittu ja huollettu, mutta ei...)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suostu niihin mittareihin, että kukin maksaa kulutuksen mukaan. Vaikka onhan sekin iso investointi, mutta ajan kanssa sitten...

Vierailija
2/11 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö taloyhtiö

suostu niihin mittareihin, että kukin maksaa kulutuksen mukaan. Vaikka onhan sekin iso investointi, mutta ajan kanssa sitten...

sen päättää, joten yhtiökokoukseen vaan. Ja asiaa pitää esittää riittävän aikaisin, että se pääsee kevään yhtiökokouksen esityslistalle.

Kyseessä voi olla pitkä ja asukkaille kalliskin rumba, toisaalta jos edes seuraavan kymmenen vuoden aikajaksolla on putkiremppaa tiedossa, asuntokohtaisista vesimittareista on turha uneksia ennen putkirempan toteutumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..60e/kk.

Puolessa vuodessa siis 360e.Puolen vuoden välein tarkistus, saatiin tuosta vielä takaisinkin 30e.

Kyllä siellä teidän talossa tosiaan joku asuu suihkussa..tai lotraa muuten veden kanssa.

Vierailija
4/11 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä maksavat ne, jotka maksavat kaiken ihan itse. Myös veden lämmittämisen. Sä pääset vielä tosi halvalla ja saat lutrata niin plajon kuin ikinä jaksat.

Vierailija
5/11 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvessä/meressä kyllä.Mutta suihkussa.

Lapsillekki opettanu veden säästeliästä käyttämistä, suihkussa ei notkuta "ihan muuten vaan", pestään reippaasti ja tullaan pois.

Kenties vielä sammutetaan se hana pesun ajaksi.

Ja siis asumme kerrostalossa, jossa ei ole omia mittareita, voisi kuinka tahansa käyttää ja lutrata.

Vierailija
6/11 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesilaskut on reilusti alle satasen kuussa.Tietysti maksaminen kulutuksen perusteella on järkevintä joten toivottavasti ap saa oman vesimittarin asuntoon!

Vierailija
7/11 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä maksavat ne, jotka maksavat kaiken ihan itse. Myös veden lämmittämisen. Sä pääset vielä tosi halvalla ja saat lutrata niin plajon kuin ikinä jaksat.

kaikki taloyhtiöissä maksavat kalliin hinnan... Tuohon hintaan lämpiäisi varmaan puoli torppaakin jo sähköllä...

Vierailija
8/11 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhkuttelu on paljon saunomista nautinnollisempaa.

Mutta kuka järkevä vapaaehtoisesti viitsisi istua kuumassa kopissa??????

Järvessä/meressä kyllä.Mutta suihkussa.

Lapsillekki opettanu veden säästeliästä käyttämistä, suihkussa ei notkuta "ihan muuten vaan", pestään reippaasti ja tullaan pois.

Kenties vielä sammutetaan se hana pesun ajaksi.

Ja siis asumme kerrostalossa, jossa ei ole omia mittareita, voisi kuinka tahansa käyttää ja lutrata.

Vierailija
9/11 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedenkulutus n. 0,5m3 päivässä eli 15m3 kuussa. Kunnassamme on KALLIS vesi ja silti tuo määrä maksaa vain n. 60e/kk.

Ja me lutrataan, läträtään ja pestään pyykkiä paljon... Olen aina ihmetellyt, miksi ihmiset kerrostaloissa SUOSTUVAT maksamaan tuollaisia järjettömiä vesimaksuja, jotka eivät mitenkään voi perustua todelliseen kulutukseen. Me asuimme vielä 5v. sitten kerrostalossa, jossa 3h+k yhtiövastikkeeseen (230e/kk) sisältyi vesimaksu.

Vierailija
10/11 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 4-henkinen perhe sai juuri eilen viime vuonna maksetuista vesimaksuista takaisin yli puolet. Meillä maksetaan 13€/hlö ennakkoa kuussa.

Ja meillä kulutus oli vuodessa 75 kuutiota.

Vierailija
11/11 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt, miksi ihmiset kerrostaloissa SUOSTUVAT maksamaan tuollaisia järjettömiä vesimaksuja, jotka eivät mitenkään voi perustua todelliseen kulutukseen.

Vesimaksuja saa periä vain todellisten kulujen mukaan. Jos omia mittareita ei ole, niin niiden megalutraajienkin kulut vaan jakaantuvat kaikkien niskaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän