Voiko menkat alkaa jo 2 vkoa synnytyksestä?!
Mulla itseasiassa huomisiltana tulee 2 viikkoa synnytyksestä ja pari päivää oli jälkivuoto jo tosi niukkaa. Tänään vuoto on ollut ihan samanlaista kuin yleensä menkat, eli runsasta ja hyytymiäkin vähäsen ollut. Voiko olla jo menkat? Edellisen synnytyksen jälkeen menkat alkoi 4 vkoa synnytyksestä. Täysimetän.
Kommentit (12)
Ei kuitenkaan ole mitään kipuja, pahaa hajua tms. mikä viittaisi kohtutulehdukseen. t.ap
Oliko mitään viitteitä siitä, että kohtuun olisi jäänyt jotain? Olihan sikiökalvot kokonaiset jne?
Minä ottaisin yhteyttä neuvolaan/synnytyssairaalaan, ja sulkisin pois kohtutulehduksen mahdollisuuden.
Ei kuitenkaan ole mitään kipuja, pahaa hajua tms. mikä viittaisi kohtutulehdukseen. t.ap
Oliko mitään viitteitä siitä, että kohtuun olisi jäänyt jotain? Olihan sikiökalvot kokonaiset jne? Minä ottaisin yhteyttä neuvolaan/synnytyssairaalaan, ja sulkisin pois kohtutulehduksen mahdollisuuden.
toivon ettei ole kohtutulehdus,niin viheliäinen vaiva! mutta mä sain sektiosta viimeksi kaksi kohtutulehdusta,ettei sinne mitään näkyvää tarvi jäädä kun saa tuon..
Oletko liikkunut enemmän viime päivinä? Itselläni liikunta lisäsi aina vuotoa ja jälkivuoto kesti noin 6-8 viikkoa
Mulla tänään tasan 2 viikkoa synnytyksetä ja vaikuttaa siltä, että kuukautiset alkoivat... Voisikohan olla kuitenkin vielä jälkivuotoa.
Esikoisen jälkeen kuukautiset alkoivat heti jälkivuodon loputtua. Keskimmäisen kanssa 14kk synnytyksen jälkeen.
On ihan tavallista että jälkivuoto ensin tyrehtyy, kunnes alkaa taas tulla. Jälkivuoto voi kestää jopa 6 viikkoa.
itselläni takana neljä synnytystä, ja jälkivuoto kesti
1. 6vkoa
2. 4vkoa
3. 3vkoa
4. 10päivää
Ja menkat tulivat synnytysten jälkeen:
1. 4kk
2. 3kk
3. 1kk
4. 14vrk.
Sanoin vielä miehelle että nyt jullii mahasta siihen malliin että jos ei olisi näin vähän aikaa synnytyksestä niin voisin vaikka vannoa että huomenna alkaa menkat.. ja niin ne alkoi.
itselläni takana neljä synnytystä, ja jälkivuoto kesti
1. 6vkoa
2. 4vkoa
3. 3vkoa
4. 10päivää
Ja menkat tulivat synnytysten jälkeen:
1. 4kk
2. 3kk
3. 1kk
4. 14vrk.
Sanoin vielä miehelle että nyt jullii mahasta siihen malliin että jos ei olisi näin vähän aikaa synnytyksestä niin voisin vaikka vannoa että huomenna alkaa menkat.. ja niin ne alkoi.
Ja jokaista täysimetetty puoli vuotta.
Se saattaa välillä vähentyä ja taas lisääntyä
ja siitä eteenpäin taas 28 päivän välein joka kuukausi. En tosin täysimettänyt joten en tiedä voisko se vaikuttaa. Imetin siis mutta vauva sai myös sairaalasta lähtien lisämaitoa.
Ja synnytyksiä on ollut 3.
Selityksenä todennäköisesti se, etten imetä lainkaan. Imetyshän yleensä viivästyttää menkkojen alkamista.
Oliko mitään viitteitä siitä, että kohtuun olisi jäänyt jotain? Olihan sikiökalvot kokonaiset jne?
Minä ottaisin yhteyttä neuvolaan/synnytyssairaalaan, ja sulkisin pois kohtutulehduksen mahdollisuuden.