Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Blini-menu. Apuja?

Vierailija
03.02.2011 |

Pitääkö olla alkuruoka? Mitä?

Mitä lisukkeiksi?

Entä jälkkäriksi?

Juomaksi on jo shampanjaa ja vodkaa :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää pelkät blinit, jolloin niitä ja lisukkeita saa olla reilusti. Muuten blini/ syöjä on alkuruoka.

Lisukkeita:

muikun- tai siianmätiä (tai mateenmätiä tai kaviaaria!)

smetanaa

voisulaa

sipulisilppua

suolakurkkusilppua

sienisalaattia

sillikaviaaria

kananmunahakkelusta

Ei näitä kaikkia yhtä aikaa tietenkään, vaan maun ja budjetin mukaan. Jokainen rakentaa oman annoksen. Mätien kanssa voi kattaa pöytään myös tillisilppua ja sitruunalohkoja, sienisalaatti voi olla muunkinlainen kuin kermaviilipohjainen. Paistetut sekasienet ovat hyviä haaleina tai lämpiminä. Pöytään myös pippurimylly.

Jälkiruuaksi jotain kevyttä ja raikasta, hedelmäsalaattia, karpalokiisseliä ... Jotain, joka "puhdistaa suun".

Hauskaa blini-iltaa!

Vierailija
2/5 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toki voi muunnella täytteillä pääruoaksikin. Charlotte Russe jälkkäriks :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollaan huomattu, että lihansyöjille vaikka kunnon savuporo, kuivamakkara tms. on ihan kiva lisuke myös.

Eikä mun mielestä tarvitse alkupalaa, blinit on niin täyttäviä. Jos haluat, miten olisi vaikka metsäsieni- tai kasviskeitto?

Vierailija
4/5 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokajuomaksi olutta!

Vierailija
5/5 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin juuri miettimään, että meillä ei tosiaan ole koskaan syöty blinejä lihan kanssa, vaikka ihan sekasyöjiä ollaan. Täytyy kokeilla joskus, jotain "venäläiseen tyyliin" valmistettua, mehevää nauta-/lammashakkelusta tai makkaraa.

Jos blinit on alkuruoka, voisi borsch-keitto olla hyvä pääruoka, Venäjällä kun ollaan. Ja vodka käy hyvin sopankin kanssa. :)

Blinit täytteineen on tosi täyttäviä ja maultaan runsaita, älä paista liian paksuja lättyjä, ap!

Itse ollaan huomattu, että lihansyöjille vaikka kunnon savuporo, kuivamakkara tms. on ihan kiva lisuke myös.

Eikä mun mielestä tarvitse alkupalaa, blinit on niin täyttäviä. Jos haluat, miten olisi vaikka metsäsieni- tai kasviskeitto?