Odottava äiti joutuu olemaan kauan sairaalassa, onko perheellä mahdollisuutta tulla "mukaan"?
Eli olen raskaana ja luultavasti joudun synnyttämään pienen keskosen. ellen, niin sitten ainakin itse makaan loppu raskauden sairaalassa.
Sairaala on kaukana kotoani, ja perheestäni.
Joten kysyisin, onko kellään tietoa, saako perhettä otettua mukaan?
Eli onko sairaalla mahdollista järjestää asunto muulle perheelle, jotta he voivat olla lähellä äitiä ja tulee keskosvauvaa?
Kiitos vastauksista etukäteen..
Kommentit (11)
että tämä riippuu sairaalasta, ja siksi sitä ehkä kannattaa kysyä suoraan sieltä eikä keskustelupalstoilta. Varsinkin, jos et kerro mihin sairaalaan olet menossa.
et sinä sinne sairaalaan pitkäksi aikaa jää vaan pelkästään vauva.
empä ole koskaan kuullut, etä olisi tuollaista mahdollisuutta. Voittehan toki itse vuokrata loppuraskauden ajaksi kakkosasunnon sairaalan läheltä. Ja sairaalassahan saa perhe vierailla päivittäin, jos jaksaa ja on varaa matkustaa ees taas. Joissain sairaaloissa tosin on ns potilashotelli eli sairaalan yhteydessä/lähellä ikäänkuin hotellihuoneperiaatteella vuokrattavia huoneita.
aivan todellakin kun olet itse riittävän terve (pari päivää synnytyksestä) niin sinutkin kotiutetaan vaikka lapsesi olisi vielä keskolassa. Sitten tietysti kela tulee hieman apuun eli voit saada lääkärinlausunnon avulla matkatukea sairaalalla kulkemiseen jolloin omavastuu on sen reilun 9 euroa matka.
järjestämisen olevan sairaalan tehtävä.
Sairaalassa hoidetaan sairaalahoitoa tarvitsevia potilaita. Se, missä muu perhe on sen aikaa, ei kuulu sairaalalle lainkaan (paitsi jos perheen ainoa huoltaja on sairaalassa).
Onko tämä nyt sitä nykyajan uusavuttomuutta?
jos silä voi ehkäistä keskosen syntymän.
Tärkeämpää on sen tulevan lapsen terveys nyt. Miksi perhe pitäisi olla mukana? Et ikävään kuole, eikä muutkaan.
Yhden keskosen olen synnyttänyt, 2 seuraavan raskauden aikana makasin 4 viikkoa sairaalassa täysin vuodelevossa. 100 km päässä perhe ja kova ikävä, mutta tärkeintä oli, että vauva sai syntyä ajallaan terveenä.
ja kuvittele tilanne että kaikki sairaalahoitoa tarvitsevat olisivat perheineen sairaalassa.
Voi elämä voiko kaltaisiasi todella olla olemassa ja nämä vielä lisääntyvätkin. Järkeä puuttuu.
Toki joissakin sairaaloissa on asuntoloita joita voi varata maksua vastaan, ikään kuin hotelli mutta ilman ruokapalveluja.
Riippuu siitä mihin sairaalan olet menossa.
Soita itse sairaalaan ja kysy, onko siellä potilashotellia ja miten sieltä varataan huone. Perheen majoittaminen ei kuulu hoitoosi.
Toivottavasti perheen saaminen lähelle onnistuu. Et ole varmasti ainoa, joka on joutunut asiaa järjestämään. Toivottavasti joku, jolla on kokemusta, osaa neuvoa. Mikä kaupunki?
siitä 4vkoa 100km päässä perheestä. Lapset olivat 4 ja 2. Yksi gynekologi sanoi fiksusti, kun tuumailin ääneen että miten pärjäävät, että ne kotona olevat osaavat kävellä ja elävät vaikka mikroruoalla ne viikot, mutta mahassa oleva on se joka minua eniten tarvitsee. Nyt on ollut aikaa olla perheen kanssa ja tuon vuodelevon ansiosta meille suotiin terve täysiaikainen poika, nyt jo melkein 4-vuotta. Eivätkä nuo nyt jo 6 ja 8 ole mitään traumoja saanut.
p.s. ja jottei menisi liian kivaksi, niin sen jälkeen kun olin sen melkein 2kk ollut poissa kotoa, niin iski lapsille vesirokko juuri synnytyksen aikaan, joten oltiin täysin terveen kanssa jumissa sairaalassa vielä viikko. Vastasyntynythän olisi joutunut teholle, jos olisi silloin vesirokkoon sairastunut.
et sinä sinne sairaalaan pitkäksi aikaa jää vaan pelkästään vauva.