Ihmisen hedelmällisin ikä on joskus 2-kympin tienoilla?
Ja sen vuoksi ennenvanhaan alettiin lisääntyä paljon nuorempina kuin nyt... Mutta kuvitteletteko te "mummoäiti"-huutelijat tosissaan, että se lapsiluku jäi sitten siihen yhteen 19-vuotiaana saatuun?
Ehei... Lapsia tehtiin niin kauan kuin niitä tuli. Jos imetti oikein tehokkaasti, ei tarvinut olla koko ajan raskaana, mutta ihan normaalia ja yleistä oli että nuorimmainen syntyi kun äiti oli yli 4-kymppinen. Nuorimmalla ja vanhimmalla sisaruksella oli hyvinkin usein 20v. ikäeroa.
Ai että mua niin naurattaa nää jutut. Olin 24v. kun synnytin esikoiseni ja silloin olin joka paikassa "teiniäiti" ja liian nuori... Nyt olen 32v. kun neljäs syntyy ja varmaan synnärin teiniäidit mulkoilee ja miettiin mikä mummoäiti tuokin on... Hah hah haaaaa...
enkä mä ole kuullut mistään olevani mummoäiti! Vanhemmat lapset sain 24 ja 25 vuotiaana ja silloin olin olevinani tooooosi nuori äiti.. Omituiseksi on tosiaan mennyt. Mitä niitä huutelijoita kuuntelemaan. Meillä päin ainakin on paljonkin vähän vanhempia äitejä, tai siis ketkä on saanut niitä viimeisiä lapsiaaan vähän vanhemmalla iällä. Hyvä niin :-)