4v poikani tekee isoveljensä äidinkielen ja matikan lisätehtävät
Ekaluokkalainen isoveli sai joulun jälkeen uuden matikan- ja äidinkielen työkirjan. Syksyn kirjat tulivat kotiin. Nuorempi veli on ollut niistä nyt tosi kiinnostunut kun joulun aikoihin oppi hänkin lukemaan. Nyt on sitten tehnyt ihan omatoimisesti sieltä tekemättömiä lisätehtäviä ja oppinut itsekseen kirjoittamaan. Olin suoraan sanoen järkyttynyt kun huomasin tämän.
Täytyy vakavasti harkita laittaa hänet 6v kouluun.
Kommentit (3)
sitä 6-vuotiaana kouluun menemistä. Koulu on paljon muutakin kuin matikkaa ja äidinkieltä.
samanlaisessa tilanteessa ja pystyi kans opettamaan ekaluokkalaista tehtävissä. Laitoin kuitenkin normaaliin aikaan kouluun, eka vuosi oli aika tylsä. Koulukypsyyteen vaikuttaa toki paljon muutkin taidot...
oli paljon innostuneempi isoveljen kirjoista kuin hän itse. Kouluun meni kuitenkin 7-vuotiaana, vaikka osasi lukea 4,5v. Isoveli taas jäi kertaamaan luokkaa, koska joulukuussa syntyneenä osoittautui liian lapselliseksi vuosiluokalleen. Nyt koulu menee molemmilla mainiosti, ja olen sitä mieltä että siitä ei ole haittaa jos on vähän toisia edellä, mutta päinvastoin sen sijaan on.