Pärjääkö 7- ja 9-vuotiaat keskenään n. 5-6 h ajan (kesällä)?
Ku ois töihinlähtö koittanut. Teen lyhyttä työaikaa (5h/päivä).
Lomia ei mulla oo, eikä miehelläkään kun on yrittäjä.
Itse ajattelisin, että tuon ajan pärjäävät jo? Ainut ongelma on ruoka..
Kommentit (45)
ei teilläpäin ole mitään kerhoja? Meillä ainakin on kirkolla kesäkerho...
on monesti ihan liian paljon lapsia, liian pienissä tiloissa, ammattitaidottomien ohjaajien kanssa:(
tuon ikäiset ei osaa vielä toimia jos jotain sattuu tai saattavat muuten saada päähänpistoja.
Se on oikeasti heitteillejättö ton ikäset joka päivä jättää yksin
tuon ikäiset ei osaa vielä toimia jos jotain sattuu tai saattavat muuten saada päähänpistoja.
Höpöhöpö:D
Toiset tekevät ensin ja ajattelevat vasta sitten. Tällaisia hulivilejä en jättäisi yksin vielä tuossa iässä, mutta rauhallisen ja harkitsevaisen lapsen voisin jättää, jos lapsi itse ei pelkää olla yksin kotona.
Sekin vaikuttaa, että onko lapsilla kokemusta yksinolosta. Ehkä voisit alkaa jo nyt harjoitella lasten kanssa yksinoloa, aluksi vain pari tuntia kerrallaan ja katsoa, miten se sujuu. :)
Kyllä kouluikäisen pitää jo osata toimia esim. tulipalon sattuessa tms.
Yhteiskunta antaa sen käsityksen, että näin tulee toimia siinä vaiheessa kun koulumaailmaan siirrytään. Muuten niitä kerhoja ja muita hoitoloita olisi tarjolla. Edes rahaa vastaan.
t. ei ap, mutta sama tilanne
Eli EI ehdottomasti tuon ikäisiä yksin!!
Uskomatonta ajattelua!
ja hyvä kesäkerho asukaspuistossa. Myös urheiluleiriä ja majakerho löytyy läheltä.
Ovatpahan ainakin valvovan silmän alla, jos eivät suorastaan mahtavissa harrastuksissaan...
lähdet, monelta tulet? Riippuu vähän siitäkin.
Pystyttekö jotenkin miehen kanssa järjestämään niin, että toinen lähtee tosi aikaisin ja toinen sitten myöhemmin?
ja tykkäsin kovasti olla itsekseni. Välillä tosin aika meinasi käydä pitkäksi, mutta silloin pystyin soittamaan äidilleni.
"Yhteiskunta antaa sen käsityksen, että näin tulee toimia siinä vaiheessa kun koulumaailmaan siirrytään."
Minä ainakin pidän huolen omista lapsistani, ei yhteiskunnan tarvitse siihen puuttua.
Enkä ole koskaan kyllä saanut tuota viestiä "yhteiskunnalta"...
Google ja viidakkorumpu ovat parhaita tiedonhankintavälineitä näissä asioissa. Soita jollekin kaverin vanhemmalle ja kysy mitä teidän ipanat teki viime kesänä.
En missään nimessä jättäisi.
on monesti ihan liian paljon lapsia, liian pienissä tiloissa, ammattitaidottomien ohjaajien kanssa:(
joka siis on aamuysistä iltapäivä kolmeen on kahtena viime vuonna ollut n 10 lasta ja 3 ohjaajaa.
mutta onhan se ihan TOSI KURJAA!!
Ei niitten tartteis vielä pärjätä enkä itse jättäis joka päiväks niitä yksin. Päivä sillon, toinen tällöin olis eri asia!
ja tykkäsin kovasti olla itsekseni. Välillä tosin aika meinasi käydä pitkäksi, mutta silloin pystyin soittamaan äidilleni.
9 vuotiaana olin yksin viikon kaupungissa kun muu perhe oli mökillä. Pidin kovasti.
Ruoka oli hieman yksi puolista en oasnut tehdä muuta kuin paistettuja perunoita ja makkaroita.
Keitetyistä en pitänyt. Keitin perunat illalla, että voin paistaa ne seuraavana päivänä
lähdet, monelta tulet? Riippuu vähän siitäkin.
Pystyttekö jotenkin miehen kanssa järjestämään niin, että toinen lähtee tosi aikaisin ja toinen sitten myöhemmin?
Voi olla myös poikkeuksia..
Kyllä minua hieman epäilyttää jättää keskenään kotiin, mutta ovat kovin vastuuntuntoisia ja kilttejä lapsia. Isompi on tyttö,pienempi poika. Ovat olleet jonkun verran keskenään jo kotona (max 2h)
Naapurissa asuis pph..olemme hyviä kavereita myös. Onko noloa tai laitonta ;) tai jotain pyytää, jos hän katsoisi lasten perään jonkin verran (korvausta vastaan toki :))
ap
joka siis on aamuysistä iltapäivä kolmeen on kahtena viime vuonna ollut n 10 lasta ja 3 ohjaajaa.
:)
ainakin täällä pk-seudulla saa kesälläkin "hoitoa". On monenlaisia päiväleirejä, yöleirejä, leikkipuistossa saa lämpimän ruuan ym ym.
Omat lapset 11v. 9v ja 7v ens kesänä, enkä jätä yksin.
vaikka kumpikin osaa uida, niin en silti jättäisi kahdestaan.
Hyvä tietysti olla joku aikuinen lähellä, jonka puoleen voi hädän tullen kääntyä.
Ruokaa varmaan osaavat mikrossa lämmittää, sikäli, kun muistavat... Tuppaa unohtumaan isommaltakin.