Pitikö tissuttelijoiden tipaton tammikuu? :)
Mulla piti, hyvin. Viimeisenä viikonloppuna ois niiiin tehnyt mieli hakea pari olutta saunaan tai pullo viiniä illaksi, mutta enpä sentään. Siis, en mikään kännääjä ole, vaan nimenomaan tissuttelija (0-3 iltana viikossa). Siitä tavasta piti opetella eroon. Teki tosi hyvää "vapautua", myös henkisesti, siitä ajattelutavasta että "pitäisiköhän illaksi hakea, eeemmä taida, vai pitäiskö kuitenkin, kohta menee Alko kiinni, taidan jättää väliin, jos huomenna; vai pitäisikö kuitenkin varalta...". Joo, jonkin sortin riippuvuus etten sanois! :D
Eilen hain sitten yhden testioluen... Kyllähän se jo päässä tuntui, mutta ei ollut kivaa. Se tuttu pieni hiprakka ennemmin ahdisti kuin rentoutti tai muuta mukavaa, onneksi meni nopeasti ohi.
En tiedä mitä tää nyt on. Ainakaan ei YHTÄÄN tee mieli mitään kotitissuttelua, ainakaan viikolla. Voiko olla että sitä jo kuukaudessa pääsee siitä pakkomielteestä eroon??!
Miten teillä meni? :)
Kommentit (9)
Minulla oli aika koemielinen tipaton tammikuu vaikka normaalistikin juon aika vähän, 1-2 siideriä viikossa. Eipä edes tehnyt mieli ostaa, vaan viikonloppusidukat jäi kaupan hyllyyn.
Omat ongelmat alkoholin kanssa liittyy enemmän satunnaisiin kertoihin, jolloin juon enemmän ja mopo karkaa käsistä. Sitä on jatkunut vuosia, pari kertaa vuodessa, ja olen päättänyt tutkailla koko suhdettani alkoholiin uudelta kantilta. Eli olla nyt alkuun juomatta (ehkä myös muulloin kuin tammikuussa) ja yritän välttää hiprakkaakin.
Uusi vuosi oli niin railakas, että pieni puhdistautuminen teki ihan hyvää.
Uusi vuosi oli niin railakas, että pieni puhdistautuminen teki ihan hyvää.
Tämä muuten minullakin taustalla. UV meni liiankin kosteasti ja morkkis jatkuu edelleenkin vaikken mitään niin dramaattista tehnytkään. :D Koen hirveää hävetystä jo siitä jos joku näkee minut kännissä, en ole maailman ihanin ihminen silloin.
Eli tipattomuus/humalattomuus jatkukoon..
oli kun kaikki hoki että tipaton tammikuu on alkoholisteille! Itse taas ajattelen, ettei voi olla kenellekään pahitteeksi viettää joskus kuukausi ilman alkoholia, vaikka useamman kerran vuodessa. Suomessa jotenkin heti tuomitaan että nyt se on raskaana tai sillä on alkoholiongelma jos on kuukauden juomatta.
Taitaa jatkua tipattomana helmikuukin. Ei ole ollut mitään juhlia ja laihdutuskin sujuu mukavasti kun ei juo alkoholia. Jos on hyvä syy, niin otan, muuten jatkan tällä linjalla. Maaliskuussa on joka viikonloppu jotain kekkereitä, silloin nautin ainakin ruokajuomat.
Kun takana on joulu ja uusi vuosi, jolloin tuli juotua glögiä ja muutakin tavallista useammin, huomaa selvästi, miten elimistöön jää päälle se halu olla vähän hiprakassa. En yhtään ihmettele, miten viina voi viedä, jos on addiktioherkempi.
Parin päivän kuluttua tipattoman huomasi viikonloppuiltoina, jolloin on yleensä lasten nukkumaanmenon jälkeen avattu viinipullo tai otettu lasillinen olutta telkkarin äärellä. Ensimmäisenä viikonloppuna suorastaan hämmensi, miten kummalliselta se tuntui, kun piti keksi joku muu juttu tilalle tai olla ilman :D.
tässä taidettiinkin kysyä TISSUTTELIJOIDEn tipattomasta eikä niiden jotka ei muutenkaan juo......
joko otetaan...? ;) Mä en kyllä. MAHTAVAA, ettei tee ees mieli!