Mihin työhön olet päässyt merkonomin papereilla?
Vai olisitko päässyt ilmankin?
Oletko kenties jatkokouluttautunut?
Kommentit (45)
on ammattini ja koulutukseni merkonomi.
Työkokemusta merkonomin työstä on yli 20 vuotta, olen ollut aikaisemmin mm.palkanlaskiana.
on ammattini ja koulutukseni merkonomi.
Työkokemusta merkonomin työstä on yli 20 vuotta, olen ollut aikaisemmin mm.palkanlaskiana.
Mietin tuota merkonomia. Kuvittelen ettei ammattikoulu mene hukkaan koska vaihtoehtoja on paljon ja jatkokoulutuksessa tuosta voi olla hyötyä.
Menikö ihan metsään? ap
Nuorena opiskelin merkantiksi ja myöhemmin aikuisena merkonomiksi.(töiden ohessa)
Ei työ sitä koulutusta katso jos osaat hommat :)
Aikaisemmin työskennellyt toimistotöissä ja myyjänä ja nyt sitten tässä tilanteessa. Tähän "joutunut" myyjän paikalta, ei koulutuksesta varmasti ainakaan haittaa ole ollut.
mieheni samalla koulutuksella myyntijohtaja
Nuorena opiskelin merkantiksi ja myöhemmin aikuisena merkonomiksi.(töiden ohessa)
:)
Vielä parikymmentä vuotta sitten pelkillä (yo-)merkonomin papereilla saattoi hyvällä tuurilla päästä pankinjohtajaksi asti!!
Nykyään ei, hyvä jos edes kaupan kassalle pääsee, sielläkin taitaa olla työttömiä tradenomeja pitkä rivi odottamassa.
Rivisiivoojaksi taitanee merkonomikin päästä, siellähän ei olla niin kiinnostuneita koulutuksesta.
En suosittele tuota koulutusta vaikka kaupallinen koulutus sinänsä on aina hyödyksi: ainoastaan siinä tapauksessa, että asut pienellä paikkakunnalla, sulla on paljon suhteita työnsaamiseksi ja et tahdokaan päästä "uralla" ruohonjuuritasoa korkeammalle. Myös yrittäjäksi pyrkivä voisi hyötyä minimaalisesti merkonomin papereista. Mutta ei niillä ainakaan ylpeilemään pääse.
Nuori ei pääse kympille tai startille koska keskiarvo on hyvä ja unelma-ammattia ei ole.
Pelkkään lukioon ei halua.
Kaksoistutkintoa miettii myös. ap
:)
Siinä lienee ollut kyse kirjoitustaidosta....
mutta työkokemuksella ja suhteilla on töitä löytynyt mukavasti kaupungista, jossa jokaiseen toimistopaikkaan on useita satoja hakemuksia. Lähinnä olen tehnyt toimistosihteerin hommia pienissä toimistoissa eli kaikenlaisia toimistotöitä laskutusta, palkanlaskua, sihteerin hommia, kirjanpitoa, asiakaspalvelua, tilaisuuksien järjestämistä jne.
Koulun päätyttyä oli mahdollisuus jatkaa ammattikorkeakouluun, mutta sain heti työpaikan joka kiinnosti enemmän.
Nyt olen ollut siitä lähtien toimistosihteerinä, töihini liittyy myös palkanlaskua ja kirjanpitoa.
Töitä on ollut hyvin.
Pankkiinkin olisin päässyt, mutta olin jo saanut toisen työn. Siis samana kesänä kun valmituin.
ja nyt kun luen tietojenkäsittelyn tradenomitutkintoa, niin moni ihmettelee miksi...
Moniin paikkoihin voi hakea sekä merkonomit että tradenomit.
Itse työskentelen tradenomien kanssa vaikka olen "vain" merkonomi.
Olen hyvin vaativassa ja vaihtelevassa asiakaspalvelu- ja toimistotyössä, jossa vaaditaan myös laajaa it-alan tuntemista.
Pääsin tuohon paikkaan ilman merkittävää työkokemusta tai suhteita.
Enkä ole ylioppilas vaan peruskoulupohjainen merkonomi. Toimin koordinaattorina monikansallisella osatolla. Mulla on työpaikka eläkeikään asti ja palkka varmaan parempi kuin monessa työssä Suomessa (?).
Ei kaikkiin töihin tarvitse olla akateemista loppututkintoa! :-)
matkatoimisto agentiksi, graafiseksi suunnittelijaksi, lentoyhtiöön, toimistosihteeriksi, markkinointiassistentiksi ym
ja niillä hain ja pääsin yliopistoon josta juuri valmistuin maisteriksi.