Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Wanted: Helsingin lapsiystävällisin alue!

Vierailija
02.02.2011 |

Hei,

mikä on mielestänne paras paikka Hesassa lapsille? Arvostamme sitä, että lapset voivat välillä itsekseenkin leikkiä (tietty ikäkausi huomioon ottaen) pihalla. Oma piha ei välttämätön, mutta hyvät koulut ja muut olisivat plussaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja omasta mielestäni ko. alue on lapsiystävällinen. Viihdymme täällä erinomaisesti :)

Vierailija
2/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kaikissa taloissa ei ole omaa pihaa, mutta puistoja on kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaninvainio, Tapanila, Suutarila, Siltamäki jne.

Vierailija
4/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on luontoa ja luontoystävällisiä päiväkoteja (on toki pulaa aloituspaikoista...) ja lehmiä ja lampaita ja tilaa leikkiä ja olla.

Vierailija
5/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muualta tulleita ja koulut on teollisuuslaitosten kokoisia.

Vierailija
6/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun hyvä sijainti, erinomaiset liikuntamahdollisuudet, kiva leikkipuisto koulun yhteydessä.

Vierailija
7/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puutaloja, koko kylä kasvattaa- meininki, ihana koulu (1-2 luokat puukoulussa, jossa oma piha), asema, bussit kulkee, alepa auki klo 23 asti, ärrä, kurranummen leikkipuisto, fallkullan pieneläintila ym ym.

Vierailija
8/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muualta tulleita ja koulut on teollisuuslaitosten kokoisia.

Kaikki muualta tulleita..? Öö? Esim minä, ihan tuosta 2 kilsan päästä Herttoniemestä? Onhan se joo muualta tullutta, kuten sitten varmaa 89% Helsingin väeöstä, harva asuu tismalleen samalla asuinalueella syntymästään.

Ja anteeksi nyt vaan, mutta esim. tuo Viikin norssi on rankattu yhdeksi Helsingin parhaimmista kouluista...

"Kestävän kehityksen toimintamme on saanut ympäristösertifikaatin kesällä 2008 ja Vihreän lipun syksyllä 2010. Ylioppilaskirjoitustuloksemme ovat maan kärkiluokkaa."

Ainakin minä arvostan tuota ympäristöystävällisyyttä ja menestystä lukiotuloksissa. Ehkä sinä olet tyytyväinen, että nico-petteri pääsee helpolla koulussa?

Vierailija
9/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdistää yleensä se, että kaikki ovat tulokkaita. Se on ihan tutkittu juttu. Juurettomuus lisää aina ongelmia.

Minä en halua lastani massiiviseen megaluokan laitokseen, jossa opiskelijat opettavat.

Viikissä on ollut hyvin vakavia kiusaamistapauksia viime aikoina.

Viikin Norssi on aika lähellä meitä, mutta näistä syistä en lapsiani sinne laittanut.

Vierailija
10/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ei ole yhtään.

Vierailija
11/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ei ole yhtään.

Vierailija
12/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden kokemuksen perusteella voin suositella Paloheinää. Lapset voivat puistoja pitkin juosta toistensa luokse, alue on siisti ja luonto lähellä. Totta kai välillä palaa päreet, kun bussit keskustaan kulkevat hitaasti, mutta senkin ajan voi lukea tms. Mutta lasten kannalta tämä on ihan ehdoton, melkeinpä kylämäinen. Huono puoli on, jos ei kestä lasten ääniä kotonaan - meilläkin on usein x määrää muksuja vieraisilla (itsellä 2 lasta). Vanhempien kanssa pidetään sitten tekstareilla yhteyttä tai piipahdellaan kahvilla.

Vierailija
13/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti huippua aluetta, joskin muutama "miinus" toki löytyy. Hintataso on erittäin korkea, Santahaminasta paukkuu, mutta siihen väittävät paikalliset tottuneensa.

Alueelta löytyy myös PK-seudun yksi parhaimmista, ellei parhain ala-aste, todellinen kyläkoulu.

Vierailija
14/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa ei ole mitään palveluja.

Vierailija
15/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon leikkipuistoja, hyvät ulkoilupaikat, kaikki palvelut lähellä ja sopivasti myös kaupungin sykettä!

Vierailija
16/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asukaspuisto jossa kesäisin uima-allas, pieni ala-aste, useampia päiväkoteja, Keskuspuisto lähellä samoin Mäkelänrinne pienen ratikkamatkan päässä.

Vierailija
17/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten niin moni muukin. Myös naapurialueet Itä- ja Länsi-Pakila ovat tosi viihtyisiä. Paloheinälle on vielä iso plussa Paloheinän ala-aste, joka on hyvä koulu.

Vierailija
18/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ongelma-alueita yhdistää yleensä se, että kaikki ovat tulokkaita. Se on ihan tutkittu juttu. Juurettomuus lisää aina ongelmia.

että asuu eri paikkakunnalla kuin missä vanhemmat asuivat lapsena, ei tarkoita, että olisi "juureton". Oma sukuni on kotoisin Itä-Suomesta, itse olen aina asunut Etelä-Suomessa pikkukaupungissa. Koin aina, että se paikka oli kotini, mutta toisaalta kun vietimme kesäisin paljon aikaa mummoloissa, tunsin myös tavallaan kuuluvani sinne - missä kai vanhanaikaisen ajattelun mukaan olivat juureni. Itse koen tällä hetkellä juurtuneeni pikemminkin sellaiseen suurkaupungin henkiseen tilaan, jota en pysty Suomessa edes kokemaan, koska Helsinkikin on niin pieni.

Vähän lapsellista ajatella, että ihminen, joka ei jämähdä sukunsa liepeille, on juureton.

Vierailija
19/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiystävällisempää aluetta saa etsiä.

Vierailija
20/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ongelma-alueita yhdistää yleensä se, että kaikki ovat tulokkaita. Se on ihan tutkittu juttu. Juurettomuus lisää aina ongelmia.

että asuu eri paikkakunnalla kuin missä vanhemmat asuivat lapsena, ei tarkoita, että olisi "juureton". Oma sukuni on kotoisin Itä-Suomesta, itse olen aina asunut Etelä-Suomessa pikkukaupungissa. Koin aina, että se paikka oli kotini, mutta toisaalta kun vietimme kesäisin paljon aikaa mummoloissa, tunsin myös tavallaan kuuluvani sinne - missä kai vanhanaikaisen ajattelun mukaan olivat juureni. Itse koen tällä hetkellä juurtuneeni pikemminkin sellaiseen suurkaupungin henkiseen tilaan, jota en pysty Suomessa edes kokemaan, koska Helsinkikin on niin pieni. Vähän lapsellista ajatella, että ihminen, joka ei jämähdä sukunsa liepeille, on juureton.

En ole aiempi kommentoija, mutta luulen ymmärtäväni hänen pointtinsa. Hän varmaan tarkoitti ongelma-alueella ja tulokkailla sitä, että kyseessä on uusi alue, jossa kaikki ovat uusia asukkaita. Talokanta on siis kokonaan uutta, joukossa ei ole vanhaa asutusta. Muuttavat ovat yleensä suht samanikäisiä, samassa elämän vaiheessa jne. Tätä on tosiaan tutkittu ja kukin voi itse miettiä tietämiään ongelmalähiöitä.

Ja onhan se ihan selkeästi nähtävillä, että Viikissäkin on nähtävillä näitä ongelmaelementtejä. Lisäksi Helsingin "sosiaalinen asuntotuotanto", siis kaupungin vuokrakerrostalot, lisäävät rauhattomuutta. Vaikka minunkin mielestäni mukava alue on, itsekin joskus muuttoa sinne harkitsemme.

Ei tässä mielestäni ole mitään hävettävää tai loukkaavaa, jos oma asuinalue tässä mielessä nimetään juurettomana alueena. Sehän on fakta. Viikissä tuskin on kenenkään meistä lapsuudenkoti tai lapsuuden mummola, kaikki asutus on uutta asutusta. Alkuperäinen tästä kommentoija tuskin on lapsellinen, päinvastoin lapsellista on ottaa tästä nokkiinsa. Varsinkin kun kyse on yleisesti tunnetusta ja tutkitusta ilmiöstä.

Itse asumme Arabianrannassa, ja luulen, että täällä (samasta syystä kuin Viikissä) on ainesta samanlaisiin ongelmiin. Mutta ainakin toisaiseksi tämä on oikein mukava paikka, jota ilolla voin suositella. Hyvät yhteydet keskustaan, hyvä ympäristö lapsille, meren läheisyys, liikunta- ja kulttuuriympäristö monipuolinen jne. Toisaalta pk-paikat lapsimäärän vuoksi ovat olleet tiukassa.