Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset herkästi ylpeilevät sillä, että tulivat nopeasti raskaaksi?

Vierailija
02.02.2011 |

Kivahan se on, ja hyväksikin monissa tapauksissa, mutta se ei kuitenkaan ole ihmisen omaa ansiota.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat raskauteni ovat alkaneet todella helposti, ja olen siitä joskus maininnut, kun muutkin puhuvat yrittämisistään. Mutta tämä on ilmeisesti sellainen asia, että ne, joille lapset tulevat ekasta kierrosta, eivät saa sitä mainita, muuten he ylpeilevät, mutta äidit, jotka yrittävät yli puoli vuotta, saavat kertoa sen, koska se on ainoa sallittu tapa saada lapsia. Joskus minua rasittaa suomalaisessa keskustelukulttuurissa se, että asioista saa puhua vain, jos ne ovat huonosti. Vain raskaaksi tulon vaikeudesta saa puhua, vain rahan puutteesta saa puhua, ei siitä, että sitä on, vain huolista ja epäonnistumisista saa puhua, muuten ylpeilee, ja luulee, että asiat ovat omaa ansiota.

Vierailija
42/67 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku toteaa raskautuneensa samantien. Tuskin kukaan ko. aiheesta elvistelee kuitenkaan. Teidän asenne on aika pepusta, sanoisin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa sinut tuntemaan itsesi epäonnistuneeksi?

Tässä ketjussa on MONTA kommenttia, josta kyllä käy ilmi, että ns. helppo raskautuminen ei ole mitenkään omaa ansiota. Mikä tässä ketjussa mielestäsi antaa toisenlaisen kuvan (lukuun ottamatta tuota yhtä kirjoittajaa)?

Miksi voi miksi avasin tämän ketjun?

Nyt tuli taas niiiiin epäonnistunut olo. Olen ketjun perusteella:

-huonokuntoinen

-kroppani ei toimi

-kateellinen ja katkera ja mielenterveysongelmainen

-poikkeava harvinaisuus

yms yms

kun minä en tullut ekasta ilman lääkitystä raskaaksi, enkä toista saa aikaiseksi.

Tiedoksi, että olemme miehen kanssa täysin terveitä, nuoria, savuttomia, tipattomia, urheilullisia ja henkisesti hyvävointisia ihmisiä. Ei vaan ole onnistunut, ei, vaikka koko elämäntyylimme kielii toista. Mutta sain nyt kuitenkin vastauksen tästä ketjusta, mikä ongelmakimppu olenkaan ja kuulun säälittävään surkeaan marginaaliryhmään, jolla kaiken huipuksi vielä synnytyksessäkin meni kaikki mahdollinen pieleen. Ehkä mun ei pitäisi ollenkaan olla äiti.

Vierailija
44/67 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että monet raskautumiseen liittyvät kommentit on helppo kokea loukkauksina tai kehuskeluna, vaikka sanojan alkuperäinen tarkoitus ei se olisikaan.

Itse kerroin esikoisen kohdalla raskautuneeni nopeasti, koska asia vähän hämmensi minua itseänikin. Olin varautunut pitkään odotukseen ja alkuraskaus meni ihmetellessä, että todella olen raskaana nyt enkä ensi vuonna.

Toista lasta onkin tehty pitkään ja hartaasti ja myönnän, että toisten raskausuutiset tuntuvat joskus ikäviltä. Ymmärrän silti, että he eivät tule nopeasti raskaaksi loukatakseen minua. Se on minun omissa ajatuksissani, että miksi meillä ei tärppää vaikka kaikilla muilla tuntuu tärppäävän.

Vierailija
45/67 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tullutkaan raskaaksi. Ennen esikoista nimittäin gynekologini "pelotteli", että saattaa kestää pitkääkin ikäni + vuosia jatkuneiden e-pillerien syönnin takia. No, tulin raskaaksi 2 kk sisällä. Kuopus sai alkunsa ekasta kerrasta kun harrastimme seksiä esikoisen jälkeen ilman ehkäisyä (ikäeroa tuli 1,5 vuotta). Se oli todella hämmentävää, en voinut uskoa ensin itsekään. Ja olen saanut selitellä pientä ikäeroa moneen kertaan, joten pakko on ollut kertoa, että heti tärppäsi.

Vierailija
46/67 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivahan se on, ja hyväksikin monissa tapauksissa, mutta se ei kuitenkaan ole ihmisen omaa ansiota.

Jos on terve, hyvin ravittu ja hyvät geenit, tulee helposti raskaaksi.

Mulla on vakava (ja todennakoisesti periytyva) perussairaus (niin vakava, etta osa laakareista ei ollut varma saisinko tulla raskaaksi ollenkaan, ja olin erikoislaakarin tiuhassa seurannassa koko raskauden ajan), ja muutenkaan geeneissa ei kehumista, ja noin vaan olen tullut raskaaksi kaksi kertaa ekasta yrityskierrosta, 32- ja 37- vuotiaana. Etta se siita terveydesta ja niista geeneista... Hedelmallisyys liittyy tietenkin jollain tasolla terveyteen mutta ei mitenkaan suoraviivaisesti eika yksi yhteen. Ja silla "ylpeily" on kylla lapsellisuuden huippu.

Vierailija
47/67 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole sielmien värikään omaa ansiota ja silläkin usein ylpeillään. Esimerkiksi näin.

Terkuin; Kerralla paksuksi x 3

Vierailija
48/67 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä täällä jotkut tietää, että on tullut ekasta kerrasta raskaaksi?

Silloinhan rakastelee vain kerran/kierto.

Vai kuinka voi heti rakastelun jälkeen tietää, että juuri tästä nyt raskauduin?

Soiko teillä joku summeri silloin?

Itse pystyn kertomaan vain kierron tarkkuudella, kun kuitenkin on sitä seksiä ollut useamman kerran kierron aikana.

Vierailija
49/67 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä täällä jotkut tietää, että on tullut ekasta kerrasta raskaaksi? Silloinhan rakastelee vain kerran/kierto. Vai kuinka voi heti rakastelun jälkeen tietää, että juuri tästä nyt raskauduin? Soiko teillä joku summeri silloin? Itse pystyn kertomaan vain kierron tarkkuudella, kun kuitenkin on sitä seksiä ollut useamman kerran kierron aikana.

Moni käyttää kerralla raskautumista kyllä siitäkin että ekan kierron yrittämisellä napsahti.

Vierailija
50/67 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmissa raskauksissa oltiin harrastettu 1x/kierto seksiä ja ekasta kierrosta tulin silti raskaaksi. Itseäkin ihmetyttää

Vierailija
51/67 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä täällä jotkut tietää, että on tullut ekasta kerrasta raskaaksi? Silloinhan rakastelee vain kerran/kierto. Vai kuinka voi heti rakastelun jälkeen tietää, että juuri tästä nyt raskauduin? Soiko teillä joku summeri silloin? Itse pystyn kertomaan vain kierron tarkkuudella, kun kuitenkin on sitä seksiä ollut useamman kerran kierron aikana.

ja pimpistä kurkkaa käki joka huutaa "kukkuu" "kukkuu"

Oiluoja, mikä pilkunnnussija, mutta hyvä että sinulla onjotain mitä nussia :>

Vierailija
52/67 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekasta kerrasta raskaaksi ja tiedän sen siitä, että ultrassa kysyttiin, onko mahdollista, että hedelmöittyminen onkin tapahtunutkin tiettynä päivänä, joka oli reilu viikko ennen laskennallista ovulaatiota. Olin rakastellut päivää ennen tuota päivää. Muitakin rakastelukertoja tuossa kuussa oli, mutta ne olivat lähempänä laskennallista ovulaatiota ja sen jälkeen.

Ja ei, mikään kello ei soinut :)

Minä ihmettelen sitä, mistä täällä jotkut tietää, että on tullut ekasta kerrasta raskaaksi?

Itse pystyn kertomaan vain kierron tarkkuudella, kun kuitenkin on sitä seksiä ollut useamman kerran kierron aikana.

Vierailija
53/67 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin tulin kuopuksesta raskaaksi. Se tapahtui esikoisen ollessa 8 kk vanha, ja seksiä oli siinä kierrossa vain kerran, ilman kondomia. Aika varma tieto mielestäni..

Minä ihmettelen sitä, mistä täällä jotkut tietää, että on tullut ekasta kerrasta raskaaksi?

Vierailija
54/67 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman ehkäisyä esikoisen syntymän jälkeen. Tulin siis kerrasta raskaaksi todellakin.

No minä tiedän tasan tarkkaan sen kerran, jolloin tulin kuopuksesta raskaaksi. Se tapahtui esikoisen ollessa 8 kk vanha, ja seksiä oli siinä kierrossa vain kerran, ilman kondomia. Aika varma tieto mielestäni..

Vierailija
55/67 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat helposti vastaanottajan päässä sotkettavia asioita.

Vierailija
56/67 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pimpistä kurkkaa käki joka huutaa "kukkuu" "kukkuu" Oiluoja, mikä pilkunnnussija, mutta hyvä että sinulla onjotain mitä nussia :>

Vierailija
57/67 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä koe asialla ylpeileväni, mutta kai voin sanoa niin kuin asia on? Miksi ne, jotka yrittävät lasta vuosikausia valittavat siitä? Jos me ei kerran saada iloita siitä, että meillä kävi helposti, niin ei sitten saa muutkaan valittaa, kun heillä ei käy helposti.

Että ni.

Sain lapseni helposti, en ylpeile siitä tai koe, että mun tarvii olla asiasta ylpeä, mutta iloitsen siitä kyllä.

Enkä jaksaisi tätä selittää joka välissä, joten menisikö tämä nyt tällä perille???

Vierailija
58/67 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meille oli ainakin ilouutinen että tulimme heti raskaaksi. Ja kyllä mekin olemme siitä puhuneet ihan avoimesti, eihän se ole keneltäkään pois?

Minusta on surullista jos ihmiset eivät osaa olla onnellisia toisten puolesta vaan etsivät toisten onnestakin jotain negatiivista.

Vierailija
59/67 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pimpistä kurkkaa käki joka huutaa "kukkuu" "kukkuu" Oiluoja, mikä pilkunnnussija, mutta hyvä että sinulla onjotain mitä nussia :>

No sekin taisi syntyä siellä siun omassa pikku pääkyssäsi...

Vierailija
60/67 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän kakanjauhannan.

Kuinka he, jotka vuosia yrittävät, arvostavat ja rakastavat lastaan enemmän, kuin me heti raskautuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi