Taidan olla ainut, joka edelleen ottaisi sikainfl.rokotteen sekä itselleen että lapsilleen?
En myöskään koe, että THL olisi toiminut jotenkin merkittävästi väärin tai että heidän pitäisi nyt ottaa vastuu jollakin erityisellä tavalla.
Otin riskeistä selvää, punnitsin vaihtoehtoja ja tein ratkaisuni ja se oli oikea ja edelleen päätyisin samaan ratkaisuun jos olisin tuossa tilanteessa. Miksi tämä on joillekin niin vaikea ymmärtää?
Kommentit (18)
taidat olla joo. Onhan tuo helppoa, jos oma lapsi ei ole sairastunut.
En ymmärrä miten ihmiset on niin hölmöjä että vertaavat vaihtoehtoja aina täydelliseen tilanteeseen, ja varsinkin jälkiviisaus on helppoa. Kun oikeasti valinnat tehdään vaihtoehdoista jotka on oikeasti olemassa, ei vaihtoehdoista jotka olisivat olemassa jos kaikki olisi täydellistä.
sairastetaan muutenkin niin paljon, että jos joku sairaus ja voidaan vain estää se tehdään.
Esim keuhkokuumetta jälkitautina en enää ikinä halua.
Myös monen, mihin ei todellakaan ole rokotetta. Että rokotuksella et tuota jälkitautia pysty välttämään.
Miksi alkaa boikotoida tarpeellista rokotetta, jos sairastumisalttiutta ei ole? Solidaarisuudestako?
taidat olla joo. Onhan tuo helppoa, jos oma lapsi ei ole sairastunut.
mutta minusta viranomaiset tekivät silloisen tiedon varassa parhaansa. Kovin paljoa enempää sairastuneita ei olisi tarvinnut olla, kun hengityskoneeseen pääseviä olisi pitänyt priorisoida, ja kyllä tosiaan narkolepsia tuntuu olevan äärimmäisen harvinainen haittavaikutus, vakavana tietysti elämänlaatua heikentävä, mutta kuitenkin vain heikentävä sairaus.
Minä olen sairaalassa valvonut pienen lapsen sängyn vieressä rukoillen, että lapsi tuosta vielä tokenisi, ja onneksi tokeni, ja kiitollinen olen viranomaisille, että tässä kuitenkin tehtiin kaikki mitä osattiin.
Vaan Pekka Puskakin televisiossa peloitteli kuinka paljon kuolleita mahdollisesti tulee. Todella alhaista toimintaa tuollainen pelottelu ja uhkailu!
mutta minusta viranomaiset tekivät silloisen tiedon varassa parhaansa. Kovin paljoa enempää sairastuneita ei olisi tarvinnut olla, kun hengityskoneeseen pääseviä olisi pitänyt priorisoida, ja kyllä tosiaan narkolepsia tuntuu olevan äärimmäisen harvinainen haittavaikutus, vakavana tietysti elämänlaatua heikentävä, mutta kuitenkin vain heikentävä sairaus.
Minä olen sairaalassa valvonut pienen lapsen sängyn vieressä rukoillen, että lapsi tuosta vielä tokenisi, ja onneksi tokeni, ja kiitollinen olen viranomaisille, että tässä kuitenkin tehtiin kaikki mitä osattiin.
Sit jos ei olisi peloteltu ja olisikin kuollut, niin taas olisi itketty. Parempi on kuitenkin aina pelotella. Siitä on esim. sellainen hyöty, että ihmiset rupeaa oikeasti pesämään käsiään, ja jos se estää vaikka yhdenkin kuoleman, se on hyvä juttu.
Vaan Pekka Puskakin televisiossa peloitteli kuinka paljon kuolleita mahdollisesti tulee. Todella alhaista toimintaa tuollainen pelottelu ja uhkailu!
mutta minusta viranomaiset tekivät silloisen tiedon varassa parhaansa. Kovin paljoa enempää sairastuneita ei olisi tarvinnut olla, kun hengityskoneeseen pääseviä olisi pitänyt priorisoida, ja kyllä tosiaan narkolepsia tuntuu olevan äärimmäisen harvinainen haittavaikutus, vakavana tietysti elämänlaatua heikentävä, mutta kuitenkin vain heikentävä sairaus. Minä olen sairaalassa valvonut pienen lapsen sängyn vieressä rukoillen, että lapsi tuosta vielä tokenisi, ja onneksi tokeni, ja kiitollinen olen viranomaisille, että tässä kuitenkin tehtiin kaikki mitä osattiin.
tuon alan asiantuntija ja Kaikkien Asoiden Diktaattori joka yksin kammiossaan hankkii tiedon ja yksin siitä päättää? Eiköhän siellä ole kumminnkin ollut jonkinlainen tiimi joka on yhteistyössä tehnyt mielestään parhaat päätökset.
Ihmiset vaativat saada kuulla arvioita siitä mitä voisi tapahtua ja niitä sitten esitettiin. Jokainen järkevä ihminen varmasti ymmärtää, että KUKAAN ei pysty ennustamaan tulevaisuuteen ja sanomaan että näin ja näin tulee tapahtumaan 100% varmuudella. Lentokoneissa kerrotaan turvallisuusohjeet ja erilaisten onnettomuuksien mahdollisuudet ennen lentoa, silti kukaan tuskin nostaa mekkalaa lentoemoja vastaan koska he pelottelivat matkustajia vaikka mitään ei lopulta käynytkään...
sairastetaan muutenkin niin paljon, että jos joku sairaus ja voidaan vain estää se tehdään. Esim keuhkokuumetta jälkitautina en enää ikinä halua.
kun otatte paljon rokotuksia.
t. Perhe joka ottaa vain aivan välttämättömät rokotukset eikä sairasteta oikeastaan ollenkaan.
kokoomuslainen sos-terveysministeri, mutta se on varmaankin taas Ihan Eri Asia?
sairastetaan muutenkin niin paljon, että jos joku sairaus ja voidaan vain estää se tehdään. Esim keuhkokuumetta jälkitautina en enää ikinä halua.
kun otatte paljon rokotuksia.t. Perhe joka ottaa vain aivan välttämättömät rokotukset eikä sairasteta oikeastaan ollenkaan.
En usko rokotusten olevan täysin autuaaksi tekeviä.
Tiesittekö että oma immuniteetti kehittyy sairastamalla, eli kaikkie vastaan ei voi eikä kannata rokottaa. (meillä perusrokotukset otettu, mutta ei niitä jotka ei ohjelmassa).
Jossain oli just tutkimus, että esim. leukemiaa on vähempi sellaisilla lapsilla jotka on paljon tekemisissä toisten lasten kanssa ja sairastavat näitä ns. normaaleja lastentauteja.
Eli ei tätä maailmaa nuhattomaksi saada. Tietenkin vakavat ja vaaralliset virukset asia erikseen.
Meidän on aina toimittava parhaan mahdollisen tietämyksen valossa. Jälkiviisaus on helppoa, mutta jos sikaflunssa olisikin mutatoitunut kunnolla tappavaksi, tuntuisi muutama narkolepsiatapaus pieneltä hinnalta. Ja niitä tappavia tauteja tulee vielä, se on ihan varma.
Mä ottaisin todellakin vielä rokotteet, sillä se tauti oli viedä meiltä hengen ja suhteutettuna lapsensa menettämiseen, pidän narkolepsiaa silti pienempänä pahana kuin MENETETTYÄ lasta. Tämä oli kerran niin lähellä, että en todellakaan syyllistyä THL.ää rokotteista tms.
Ei virusten käyttäytymistä pysty aina ennustamaan. Kyllä siinä oli moni päättäjä pahassa tilanteessa ja kansa VAATI niitä rokotteita.
Rokotteeseen voi myös kuolla, jos saa anafylaktisen reaktion.
sairastetaan muutenkin niin paljon, että jos joku sairaus ja voidaan vain estää se tehdään.
Esim keuhkokuumetta jälkitautina en enää ikinä halua.