Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvää huomenta! Esittäydyn uutena palstalaisena

02.02.2011 |

Hei vaan kaikki!

Tulin tuolta kirkonmäeltä tänne palstalle jutustelemaan.

Työssäni pyrin tukemaan ihmisiä erilaisissa elämän kriiseissä ja tarkoitukseni on myös täällä tarvittaessa availla näkökulmia elämän kieputukseen.

Minulta saa myös kysyä ja vastauksiani saa vapaasti kommentoida.

Olen itsekin äiti ja ollut aikoinaan muutama vuosi sitten odotuspalstalla mukana.

Olen paikalla vähän satunnaisesti, mutta kuitenkin muutaman kerran viikossa.

Toivotan kaikille jo himppusen valoisampaa Aamun-päivää!

diakoni Meiju

Tikkurilan seurakunta

Vantaan seurakunnat

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko Ketju tietysti kysymyksineen kenet Jumalan pitäisi poistaa maailmasta ja esim. tämä uskovaisen vastaus:

"Eläimet eivät tee syntiä, joten muslimit!

ja perusteluna sille, että synnit voi saada anteeksi vain Jeesuksen opetuksiin uskomisen kautta eli anteeksiantamalla itselleen ja muille ja rakastamalla. Muslimiusko ei tuohon pysty!

Se perustuu alistamiseen ja väkivaltaan! Kuka ihmeessä tuollaiseen uskoo?

Puhdas, oikeasoppinen kristillisyys on se ainut tapa, josta nyukyihminen voi selvitä ja siihen kuuluu tärkeimpänä rakkaus, johon ei pysty ilman Jeesusta! "

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1320540/jos_olisit_j…

Vierailija
42/51 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti löydettävissä, sekä valokuva.

nimim. it-mimmi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rukous siihen ja miten? Maksaako Jeesus mun velat ja tuoko mulle sapuskaa?

Vierailija
44/51 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pitänyt uskoa lapsellisena ja tunnustan rääkänneeni uskiksia useissa ketjuissa. En ymmärrä sinisilmäisyyttä, enkä tuomitsemista, jotka molemmat minusta liittyvät usein kristinuskoon. Jos kymmenen miljoonaa ihmistä maailmassa näkee nälkää, miljoonat asuvat sota-alueilla, ihmisoikeusrikkomuksia on 156 maailman maassa, miten voidaan sanoa, että Jumala pitää huolen omistaan ja rukoileminen auttaa? Tämä maailmahan on täysin sairas, epäoikeudenmukainen ja julma. En myöskään ymmärrä kristittyjen vihaa muslimeja kohtaan. Miten ihminen voi tietää kuka on eniten oikeassa ja uskoo oikeimmalla tavalla oikeimpaan Jumalaan? Perustelut ovat usein luokkaa, suomalaisia pitää auttaa ensin. Emmekö olekaan Jumalan silmissä samanarvoisia uskostamme riippumatta?

Vierailija
45/51 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pitänyt uskoa lapsellisena ja tunnustan rääkänneeni uskiksia useissa ketjuissa. En ymmärrä sinisilmäisyyttä, enkä tuomitsemista, jotka molemmat minusta liittyvät usein kristinuskoon. Jos kymmenen miljoonaa ihmistä maailmassa näkee nälkää, miljoonat asuvat sota-alueilla, ihmisoikeusrikkomuksia on 156 maailman maassa, miten voidaan sanoa, että Jumala pitää huolen omistaan ja rukoileminen auttaa? Tämä maailmahan on täysin sairas, epäoikeudenmukainen ja julma. En myöskään ymmärrä kristittyjen vihaa muslimeja kohtaan. Miten ihminen voi tietää kuka on eniten oikeassa ja uskoo oikeimmalla tavalla oikeimpaan Jumalaan? Perustelut ovat usein luokkaa, suomalaisia pitää auttaa ensin. Emmekö olekaan Jumalan silmissä samanarvoisia uskostamme riippumatta?

ja muihin kysymyksiin: Raamatun mukaan kristityn tulee rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niinkuin itseään. Muslimikin on kristityn lähimmäinen ja häntä tulee rakastaa. Pitää muistaa, että jos yksityinen kristitty toimii mielestäsi väärin, se ei tarkoita että hän aina toimisi niinkuin Raamattu kehottaa toimimaan. Ihmiset tekevät joskus väärin, ovat syntisiä. Kun kysyt, miten voi tietää kuka on eniten oikeassa, kuka uskoo oikeimpaan Jumalaan.. Tämä on uskonasia. Itse uskon mitä Raamattu sanoo. Me emme näe Jumalaa, joten voimme vain uskoa siihen mihin uskomme.

t. ohis uskis, ei ap

Vierailija
46/51 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

buu erotkaa kirkosta ja säästäkää ne kirkkoverot vaikka kylpyläpäivään perheen kanssa!

Mä olen huomannut että Jumala on siunannut ja antanut mahdollisuuden siihen kylpyläpäivään vaikka maksaa kymmenyksetkin tuloistaan. Kirkkoa ja etenkin lähetystyötä tarvitaan! Itse saan kirkosta paljon enemmän voimia arkeen kuin siitä kylpyläpäivästä. Lapsikin haluaa kirkkoon, jos sinne ei ole vähään aikaan päästy.

Vierailija
47/51 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en siis kuulu kirkkoon! Tai minut on kyllä kastettu ja rippikoulun käynyt. 18-vuotiaana eronnut. Liityin kirkkoon syksyllä 2009, kun odotin esikoista, koska varsinkin miehen suvulle se on hyvin tärkeetä! Ja ei se minuakaan haitannut se kaste!

erosin siis viime kesänä jälleen kirkosta, mutta olen taas raskaana!

Siis lapsenhan saa kastaa jos isä vaan kuuluu kirkkoon??

Eikös vastasyntynyt kuitenkin mene äidin uskonnon mukaan? Eli kuinka isoa paperisotaa joutuisin käymään?? Vai pitäisikö taas itse liittyä...

Vierailija
48/51 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kymmenen miljoonaa ihmistä maailmassa näkee nälkää, miljoonat asuvat sota-alueilla, ihmisoikeusrikkomuksia on 156 maailman maassa, miten voidaan sanoa, että Jumala pitää huolen omistaan ja rukoileminen auttaa? Tämä maailmahan on täysin sairas, epäoikeudenmukainen ja julma.

En myöskään ymmärrä kristittyjen vihaa muslimeja kohtaan. Miten ihminen voi tietää kuka on eniten oikeassa ja uskoo oikeimmalla tavalla oikeimpaan Jumalaan?

Perustelut ovat usein luokkaa, suomalaisia pitää auttaa ensin. Emmekö olekaan Jumalan silmissä samanarvoisia uskostamme riippumatta?

nimim. silmä silmästä ja herja herjasta

49/51 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en siis kuulu kirkkoon! Tai minut on kyllä kastettu ja rippikoulun käynyt. 18-vuotiaana eronnut. Liityin kirkkoon syksyllä 2009, kun odotin esikoista, koska varsinkin miehen suvulle se on hyvin tärkeetä! Ja ei se minuakaan haitannut se kaste!

erosin siis viime kesänä jälleen kirkosta, mutta olen taas raskaana!

Siis lapsenhan saa kastaa jos isä vaan kuuluu kirkkoon??

Eikös vastasyntynyt kuitenkin mene äidin uskonnon mukaan? Eli kuinka isoa paperisotaa joutuisin käymään?? Vai pitäisikö taas itse liittyä...

tässä sulle linkki kasteeseen virallisilta sivuilta http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/884A722A85BFF899C2256FEA003B7DE8?Open…

omasta puolestani tietysti toivon, että voisit kokea kirkon sellaiseksi toiminnaksi, johon voisit hyvillä mielin kuulua.

Onnea raskaudesta :)

diakoni Meiju

Tikkurilan seurakunta

Vantaan seurakunnat

50/51 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kymmenen miljoonaa ihmistä maailmassa näkee nälkää, miljoonat asuvat sota-alueilla, ihmisoikeusrikkomuksia on 156 maailman maassa, miten voidaan sanoa, että Jumala pitää huolen omistaan ja rukoileminen auttaa? Tämä maailmahan on täysin sairas, epäoikeudenmukainen ja julma.

En myöskään ymmärrä kristittyjen vihaa muslimeja kohtaan. Miten ihminen voi tietää kuka on eniten oikeassa ja uskoo oikeimmalla tavalla oikeimpaan Jumalaan?

Perustelut ovat usein luokkaa, suomalaisia pitää auttaa ensin. Emmekö olekaan Jumalan silmissä samanarvoisia uskostamme riippumatta?

nimim. silmä silmästä ja herja herjasta

piinaa tietysti koko ihmiskuntaa uskonnosta ja kulttuurista riippumatta. Hirveän vaikea ja ahdistavahan pahuutta on ajatella.

Laitan tähän ihan jotain pieniä ajatuksenpolkuja, koska olen kohta lähdössä netin ääreltä. Kommentoikaa näitä vapaasti ja aidosti!

- Ihminen voi valita, miten kulloisessakin tilanteessa toimii. Esimerkiksi sodat on ihmisten valintaa, ne ei ole sama asia kuin vaikkapa tulivuorenpurkaus, jolle ei voi mitään. Eli paljon olisi kärsimystä ehkäistävissä jos löytyis hyvää tahtoa ja kykyä neuvotella ja toimia rakentavasti. Uskon Jumalan luoneen meille viisauden, että käyttäisimme sitä, jotta pahuudelta vältyttäisiin. Mutta ihminen on kapeakatseinen, itsekäs ja pyrkii turvaamaan vain omat etunsa. itsekkyydestä kaikessa pahuudessa viime kädessä on kyse. Jumalan tahdon mukaista sellainen ei ole.

- Jumalan edessä olemme kaikki yhtä arvokkaita! Miksi on monia uskontoja, siihen ei minulla ole tässä nyt selvää vastausta. Varmaan kulttuuriset, maantieteelliset erotkin on alunpitäen vaikuttaneet uskontojen syntyyn. Mutta olipa uskonto mikä tahansa, jokaiseen uskontoon liittyy elämän kunnioittamisen etiikka. Jos sitä noudatettaisiin, olisi kärsimystä vähemmän.

Näitä pohdiskeli

diakoni Meiju

Tikkurilan seurakunta

Vantaan seurakunnat.

Vierailija
51/51 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kymmenen miljoonaa ihmistä maailmassa näkee nälkää, miljoonat asuvat sota-alueilla, ihmisoikeusrikkomuksia on 156 maailman maassa, miten voidaan sanoa, että Jumala pitää huolen omistaan ja rukoileminen auttaa? Tämä maailmahan on täysin sairas, epäoikeudenmukainen ja julma. En myöskään ymmärrä kristittyjen vihaa muslimeja kohtaan. Miten ihminen voi tietää kuka on eniten oikeassa ja uskoo oikeimmalla tavalla oikeimpaan Jumalaan? Perustelut ovat usein luokkaa, suomalaisia pitää auttaa ensin. Emmekö olekaan Jumalan silmissä samanarvoisia uskostamme riippumatta? nimim. silmä silmästä ja herja herjasta

piinaa tietysti koko ihmiskuntaa uskonnosta ja kulttuurista riippumatta. Hirveän vaikea ja ahdistavahan pahuutta on ajatella. Laitan tähän ihan jotain pieniä ajatuksenpolkuja, koska olen kohta lähdössä netin ääreltä. Kommentoikaa näitä vapaasti ja aidosti! - Ihminen voi valita, miten kulloisessakin tilanteessa toimii. Esimerkiksi sodat on ihmisten valintaa, ne ei ole sama asia kuin vaikkapa tulivuorenpurkaus, jolle ei voi mitään. Eli paljon olisi kärsimystä ehkäistävissä jos löytyis hyvää tahtoa ja kykyä neuvotella ja toimia rakentavasti. Uskon Jumalan luoneen meille viisauden, että käyttäisimme sitä, jotta pahuudelta vältyttäisiin. Mutta ihminen on kapeakatseinen, itsekäs ja pyrkii turvaamaan vain omat etunsa. itsekkyydestä kaikessa pahuudessa viime kädessä on kyse. Jumalan tahdon mukaista sellainen ei ole. - Jumalan edessä olemme kaikki yhtä arvokkaita! Miksi on monia uskontoja, siihen ei minulla ole tässä nyt selvää vastausta. Varmaan kulttuuriset, maantieteelliset erotkin on alunpitäen vaikuttaneet uskontojen syntyyn. Mutta olipa uskonto mikä tahansa, jokaiseen uskontoon liittyy elämän kunnioittamisen etiikka. Jos sitä noudatettaisiin, olisi kärsimystä vähemmän. Näitä pohdiskeli diakoni Meiju Tikkurilan seurakunta Vantaan seurakunnat.

mutta olen todennut ettei tätä "pilkka"-mielellä kysyvälle koskaan riitä mikään vastaus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme