Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako muiden 5v käyttää tietokonetta?

Vierailija
01.02.2011 |

Annoin 5v:lleni luvan, että saa käyttää tietokonettani, jos itse osaa. (Pelaamiseen).

No, hän oli sitten itse osannut avata selaimen, kirjottanut hakusanaksi lasten pelejä ja sitten kliksutellut eteenpäin. Ja osaa lukea englantia auttavasti, että pärjää pelaamisessa.

Huhhei! Ja jatkuvasti pyytää lukemaan eikä muka osaa lukea mutta sitten yhtäkkiä oli vaan itse osannut tommoisen hakusanan kirjottaa.

Kysyinkin sitä, niin se sanoi, että en mä lukea osaakaan mutta osaan mä kirjoittaa. :D

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin osaisi avata selainta itse, koska se on yleensä aina valmiiksi auki. Osaa kyllä selaimen suosikkipalkista valita Pikku Kakkosen ja käyttää itsenäisesti. Mutta ei osaa tietääkseni itse etsiä googlesta, enkä usko, että osaisi englanninkielisiä komentoja (ei ole oikeastaan edes pelannut mitään muuta kuin suomenkielisiä).

Pitääkin seuraavan kerran testata, mitä saa ihan itse aikaiseksi :) Ne saattaa yllättää!

Vierailija
2/14 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei osaa lukea ja kirjoittaa vain muutaman sanan. Sama homma 2-vuotiaan kanssa. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on 5,5. tunnistaa joitakin kirjoitettuja sanoja, esim. tunnistaa kirjoitanko sinne osoitetta mistä pääsee esim. papunettiin vaiko pikkukakkosta, mutta ei osaa kirjoittaa niitä ulkomuistista. en ole antanut käynnistää konetta itse, osaisi sen varmaan mutta ei tiedä salasanoja.

osaa avata selaimen kyllä ja valita siitä käytetyistä sivuista jonkun tutun sivun millä on käynyt, muistaa siis miltä sivun nimi näyttää.

ei osaa lukea englantia eikä muitakaan kieliä, mutta tietää missä lukee start ja siitä pitää painaa.

Vierailija
4/14 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaa itse youtube ja katselee mm. PMMP:n ja Jenni Vartiaisen videoita.

Katselee Yle Areenalta lastenohjelmia ja Nickelodionilta myös. Ihan itse. Ei ole suosikeissa nuo, mutta osaa kirjoittaa.

Lapset ovat nykyään eritavalla fiksumpia, muistakaa.

Vierailija
5/14 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hän ei ole 5-vuotias, vaan 3-vuotias

Vierailija
6/14 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meidän 4v 2kk pääsee istumaan tietokoneen eteen niin että selain ei ole auki, niin hän käynnistää selaimen (Google avaussivuna), kirjoittaa hakuun Mario, käynnistää haun ja menee ekasta linkistä Pelikone.fi:n Super Mario-peliin ja alkaa pelailemaan sitä.

Ja sen jälkeen kun on tällä tavalla löytänyt pelikone.fi:n niin osaa sieltä valita muitakin pelejä valikkojen kautta.

Vierailija
7/14 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyslaitoksella jo ensimmäiset ovat mesettäneet isovanhemmilleen, että hei, täällä ollaan, tsätätäänkö.

Vierailija
8/14 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone on ruokailuhuoneen pöydällä, keskellä kaikkea elämää - jota saan vahdittua missä lapset netisä seikkailevat.

Vierailija
9/14 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone on ruokailuhuoneen pöydällä, keskellä kaikkea elämää - jota saan vahdittua missä lapset netisä seikkailevat.

Vierailija
10/14 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä av-mammojen pikku-einsteinit eivät osaisi ;) Synnytyslaitoksella jo ensimmäiset ovat mesettäneet isovanhemmilleen, että hei, täällä ollaan, tsätätäänkö.

Nykyajan teknologinen ympäristö avaa kaikki kanavat ihan kaikkeen. Lapset ovat nohevia oppimaan ja moni käyttääkin kaukosäädintä, kuin tuttipulloa!

Minä en osaa edes käyttää meidän taulutelkkari-pelikone-DVD-digiboksi -härdelliä! 8 -vuotias poika neuvoo, mistä pitää painaa ja mitä tehdä. Ja ei muuten katsele telkkaria paljon tai pelaa: on yleensä ulkona leikkimässä tai urheilemassa ja pelaa noin 2 tuntia viikossa pelikoneella.

Vierailija
11/14 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammojen lapset ei pelaa pleikkaa eikä tietokonepelejä kuin max. 2 tuntia viikossa, mutta osaavat silti suvereenisti käyttää kaikkia laitteita.

Ei ihme, että mammat ovat tyytymättömiä peruskoulun tarjoamaan tasapäistävään opetukseen.

Minä en osaa edes käyttää meidän taulutelkkari-pelikone-DVD-digiboksi -härdelliä! 8 -vuotias poika neuvoo, mistä pitää painaa ja mitä tehdä. Ja ei muuten katsele telkkaria paljon tai pelaa: on yleensä ulkona leikkimässä tai urheilemassa ja pelaa noin 2 tuntia viikossa pelikoneella.

Vierailija
12/14 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en anna. Ulkoillaan ja luetaan ym. järkevää. Aika tietokoneelle löytyy kyllä myöhemmin. Tuonikäisen ei kuulu vielä istua koneella!!

Vierailija
13/14 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hän ei ole 5-vuotias, vaan 3-vuotias

Vierailija
14/14 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aloitussivun iltasanomien pelisivuilta ja sitten hän näpsyttelee itse tyttöjen pelejä mielensä mukaan:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi