Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallatko raskaana ollessasi syödä lämmitettyä Auraa?

Vierailija
01.02.2011 |

Olen raskaana viikolla 11 ja himoitsen lämpimpiä voileipiä aurajuustolla. Leipiä pidetään siis 200 asteessa noin 10 minuutin ajan. Uskallanko laittaa voileipiin aurajuustoa? Tiedän että lämmittäminen 72 asteeseen riittää (ehkä), mutta oletteko uskaltaneet syödä pehmeitä juustoja kypsytettynä? Lämpeneekö 200 asteessa 10 minuutin ajan pidetty aurajuusto 72 asteeseen, mitä luulette? Ja onkohan varmaa, että listeria kuolee noissa asteissa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se listeria kuolee. Jos sitä (häviävän pieni mahdollisuus) alun alkaen on siinä ollutkaan. Porukka suhtautuu listeriaan nykyisin niin, että sitä on oletettavasti jokaisessa tuotteessa. Oikeasti harvinainen.

Vierailija
2/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt raskausaikana auraa kuumennettuna, samoin muitakin juustoja joissa on listeriariski. Mun käsityksen mukaan mikään pöpö ei selviä hengissä 200-asteisessa uunissa, ainakaan jos on siellä niin kauan että tulee kuumaksi.

Voisi siis olettaa että jos syötävä on kuumaa (polttaa suuta) uunista otettaessa, niin on yli 72-asteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä uskaltanu syödä ja kaks tervettä lasta oon saanu. Syö vaan ihmeessä lämpimiä voikkareita auralla. Odottava äiti tarvitsee hemmottelua!

Vierailija
4/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listeriariskiä ei pitäisi olla.

Vierailija
5/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tarkkaa lämpötilaa, mutta reilusti yli 100 asteen se oli.

Näkeehän se jo siitäkin, että jos aurajuusto KIEHUU uunissa, niin onhan se kuumempaa kuin 72 astetta.

Vierailija
6/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysyin neuvolasta erikseen tuosta Aura-juustosta, kun siitä monessa paikassa lukee, ettei voisi syödä. Saa kuulemma syödä kuumentamattomanakin, koska se on tehty pastöroidusta maidosta ja on ison meijerin tuote, jolloin listeriaa valvotaan tarkasti.

Vierailija
7/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuumentamattakin.

Vierailija
8/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kattilassa aurakastike, jolloin voit kiehutella sitä tarpeeksi ollaksesi varma asiasta. Eli aurat kattilaan ja siitä sitten lusikoit leivän päälle.

Vierailija
9/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse asiassa ihan sellaisenaankin. En ole kummankaan raskauden aikana pahemmin katsonut, mitä suuhuni laitan.

Vierailija
10/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat turvallisia myös pallomahoille. Piste.

Syön niitä myös itse.

t: entinen maitoalan työntekijä ja nyt rv9.

Vierailija
11/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kylmiltäänkin Auraa ja en ymmärrä, mitä uskaltamista on lämmitetyssä Aurassa.

Vierailija
12/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. tuorejuustoja. Kaikki mitä olen ostanut on ollut valmistettu pastöroidusta maidosta.

Vierailija
13/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pizzassa ja kanakastikkeessa.

Itse kysyin neuvolasta erikseen tuosta Aura-juustosta, kun siitä monessa paikassa lukee, ettei voisi syödä. Saa kuulemma syödä kuumentamattomanakin, koska se on tehty pastöroidusta maidosta ja on ison meijerin tuote, jolloin listeriaa valvotaan tarkasti.

Vierailija
14/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kyllä ihan ihme hysteerikkoja. Välttelevät sellaisiakin tuotteita, joita ei missään suositella välttämään.

Vierailija
15/15 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat turvallisia myös pallomahoille. Piste. Syön niitä myös itse. t: entinen maitoalan työntekijä ja nyt rv9.

ei pelkästään Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi