Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3-vuotiaana lapset ovat suloisimmillaan :) haluaisin lisää lapsia, mutten kestä vauvoja!!

Vierailija
01.02.2011 |

Raskausajan alusta - n. 2,5-vuoden ikään jälkikasvu on suoraansanottuna kauheaa riesaa. Koko ajan vaivoja, valvomista, valtavaa univelkaa, tai perässä juoksemista, syöttämistä, vaipanvaihtoa, sotkemista, kieltämistä, raahaamista, kantamista, argh.

Kolmevuotiaana lapset ovat taas sitten aivan mahtavan suloisia ja ihania, puhuvat hauskoja juttuja, hassuttelevat, tykkäävät tehdä kaikenlaista (eivätkä enää tee kuitenkaan mitään järjetöntä sotkua, esim. kukkamullan levittämistä tai lehtien repimistä) ja käyvät välillä halimassa ja istumassa sylissä. Ihania!!

Siitä eteenpäinkin on ihanaa, lasten kanssa on aivan upeaa touhuta kaikenlaista, kun he jo tajuavat jotain. Voi pelata lautapelejäkin, ilman että tarvii pelätä jonkun tukehtuvan pelinappulaan tai sotkevan järjestyksen pelilaudalla.

Mä niin haluaisin lisää lapsia, mutten millään kestä vauva/taaperoikää!

Olenkohan jotenkin outo, olen kuullut kyllä äideistä jotka aina haluavat uuden _vauvan_, mutta mielenkiinto menee sitten isompiin... mulla on ihan toisinpäin!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on suotu 3 hyvin nukkuvaa vauvaa ´ja ovat olleet ihan päivänsäteitä myös taaperoina...sit tuo 3v uhma ei sovi mulle ollenkaan.

Vierailija
2/13 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on suotu 3 hyvin nukkuvaa vauvaa ´ja ovat olleet ihan päivänsäteitä myös taaperoina...sit tuo 3v uhma ei sovi mulle ollenkaan.

mutta se ei ole YHTÄÄN mitään verrattuna vauva- ja taaperoiän vaikeuksiin ja rassaavuuteen.

3-vuotias heittäytyy kyllä välillä selälleen kiljumaan ja rääkymään, kun joku ei mene mielen mukaisesti, mutta ei mua se haittaa. Totean vaan rauhallisena, että huuda vaan jos harmittaa, kyllä se ohi menee. (ja aina meneekin, nopeastikin vielä)

Vauvan huutaessa ei oikein voi jättää toista huutamaan vaan pitää hyssytellä, kanniskella, kokeilla miljoonaa eri asiaa että mikähän nyt on ja sittenkään ei auta mikään ja huuto vaan jatkuu.. ja jatkuu.. ja jatkuu.. ihan sama onko yö vai päivä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä ei ole fraasi, kokemusta on!!!

Perheestä löytyy tosin ihana 2-vuotias ilostuttajakin :)

Vierailija
4/13 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin 6-7 v. oli aivan ihana ikä. Nyt isommat ovat 9 ja 7 v, ja tietenkin edelleen ihania, mutta alkavat jo pikku hiljaa irroittautua. Isompaa kiinnostaisi jo usein kaverien seura enemmän kuin äidin ja isin.

Meillä on taas myös vauva. Pelotti etukäteen vauva-aika, koska isompien kanssa se oli rankka. Kuopuksen kanssa onkin mennyt yllättävän hyvin, enkä vaihtaisi kovinkaan monta päivää pois. Pikemmin otan nyt kaiken ilon irti, koska enempää vauvoja ei meidän perheeseen luultavastikaan tule. :)

Vierailija
5/13 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvat ja uhmikset on... no, ei niin ihania.

Vierailija
6/13 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat on kivoja, mutta 4-v:stä ylöspäin menee hermot XD

Vierailija
7/13 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksais enää vauva- ja pikkulapsiaikaa.

Vierailija
8/13 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas nautin suuresti vauvaikäisen ja taaperoikäisen hoitamisesta ja puuhastelusta. Juuri tuollaisen 3-vuotiaan kanssa en välittäisi ollenkaan leikkiä.

Vierailija
9/13 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-aikakin oli aina ihanaa, vaikka rasittavaa. 2 - 3 vuotta on pahin ikä.

Vierailija
10/13 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun osaavat jo puhua ja ilmaista itseään hyvin, mutta ovat silti niin hellyyttävän hassuja ja söpöjä.

Vierailija
11/13 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa ne ap:n vauvat ja taaperot ja luovuttaa ne sitten hänelle kun alkavat olla passelissa iässä. ;) Mä pidän vauvoista osittain siksi että olen vauvojen ja pienten taaperoiden kanssa itse kärsivällisyys - jaksan kantaa, hyssytellä ja hoivata vaikka kuinka hermostumatta. Sen täytyy olla joku täysin hormonaalinen homma, koska kun lapsella pärähtää kaksi vuotta mittariin, mä ärsyynnyn totaalisesti siitä kaikesta hässäkästä mitä tuollainen eläväinen ja terve lapsonen saa aikaan. En meinaa kestää odotella sitä aikaa, että lapset kasvais vielä vähän sen sotkuisimman iän yli.

Vierailija
12/13 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oli se "unelmaikä" mikä hyvänsä niin se menee nopeasti ohi, eikä lapsia voi ruveta sen lyhyen ajan takia tahtailemaan lisää ja lisää...

Ei tässä auta kuin vain todeta että elämä on luopumista. Se omasta mielestä "paras" ikä menee, ja sitten on vain elettävä sen kanssa. Koskee niin meidän lapsia kuin meitä itseämmekin.

Vierailija
13/13 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin samaa mieltä ap:n kans! Vauvat on niin ihania kyllä, mutta niin raskaita.