Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voinko valehdella terveyskeskukseen keskenmenon?

Vierailija
01.02.2011 |

Olen päätynyt aborttiin ja teen sen yksityisellä.

Olen käynyt jo neuvolassa ja tänään np-ultrassa. En jostian syystä haluaisi kertoa terveyskeskukseen, että päädyinkin aborttiin kun täytyyhän sinne ilmoittaa ettei ole enää raskaana..

Voinko huijata heitä että tuli keskenmeno ja hoidin asiani yksityisellä puolella?

En haluaisi valehdella, mutta asia hävettää minua.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tämän raskauden ajan olen ollut todella ahdistunut, välillä iloinnut, mutta sitten taas ahdistaa kun mietin elämää lapsen kanssa,

ap

Vierailija
22/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapatteko te kanojakin, kun munia syötte? Eihän vauvalla ole vielä mitään aivotoimintaa kait alle 12-viikkoisena? Vai onko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minulla on myös sairaus, jonka takia en halua olla yksin raskaana.. Minulla on pituutta 120 cm ja kaksi koiraa hoidettavana.. Tuskin pääsen liikkumaan loppuraskaudesta, joten kuka käyttää koirat, hoitaa kauppareissut, kotityöt ja muutenkin lapsen hoito tuntuu haasteelliselta yksin.

ap

Vierailija
24/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ajatellut asiaa ja itkenyt jo pohtinut. Ja tämä on kyllä täysin oikea ratkaisu nyt. Koko tämän raskauden ajan olen ollut todella ahdistunut, välillä iloinnut, mutta sitten taas ahdistaa kun mietin elämää lapsen kanssa, kun lapsen isää ei kiinnosta koko homma. Olen tällä hetkellä elämässäni niin hukassa muutenkin, että tämä täytyy nyt vain tehdä. Mutta luovun nyt tuosta valehtelu jutusta ja kerron että asioihin tuli mutkia matkaan ja näin sitten. Halusinkin vain kommentteja, en ollut vielä kerennyt kuin ajatella hetken, että mitä jos huijaisin. ap

Vierailija
25/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ikinä sitten päätätkin. Tämä on henkilökohtainen valintasi, ja uskon, että olet kaikki vaihtoehdot punninnut läpi. Eikä varmaan tarkoituksesi ollutkaan kysellä täältä teetkö abortin vai et. Ikävää, että sain tuollaisia vastauksia.

Vierailija
26/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se liittyy tähän mitenkään onko minulla niitä. ei ole.

Vierailija
27/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aborttiin päätyminen on jo iso asia, ei kannata valehtelemalla enää oloa pahentaa. Jaksamista ja valoisia ajatuksia kaikesta huolimatta.

Vierailija
28/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanot,että olet henkilökohtaisista syistä ja muuttuneesta elämäntilanteesta johtuen päätynytkin sitten raskauden keskeyttämiseen ja hoidat sen yksityisellä.Siinäpä se.Ei sun tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa ja neuvolan tädit ei varmaan sen kummemmin sun päätöstä moralisoi-ei kuulu heille.

Vierailija
29/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI neuvolantädit sinua moralisoi asiasta. He ovat nähneet paljon asioita ja varsinkin jos sinulla on fyysinen sairauskin vielä.

Voit kertoa heille, mitä tapahtui.

Vierailija
30/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on sielu.

Vierailija
31/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

piskeistä eroon,kuin omasta lapsestasi.Mieti nyt hyvä ihminen ,mikä on tärkeintä.

Vierailija
32/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti vielä haluatko oikeasti tehdä abortin. voit katua sitä. kyllä sitä apua järjestyy jos koiria ym. mietit!

Vierailija
33/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen tunne, että pidät lapsen ja kaikki menee hyvin.

Ehkä et sisimmässäsi halua tehdä aborttia, ja siksi asiasta kertominen neuvolaankin mietityttää. Neuvolassa he ovat sinua varten, auttamassa, mitä ikinä päätätkin.

Jos voisin, lähettäisin sinulle voimia. Ajattelee sitten vauvalla olevan sielu tai ei, jokin tarkoitus kaikella on. Ja monet raskaudet päätyvät keskenmenoonkin. Anna uudelle elämälle sisälläsi mahdollisuus.

Vierailija
34/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kannattaisi faktoja selvittää, ennen kun alkaa provoamaan.

Eikä terveyskeskukseen tosiaankaan tarvitse ilmoittaa että ei ole enää raskaana.

Vierailija
35/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin sain yksityiseltä tuulimunaepäilyn takia lähetteen naistentautien poliklinikalle, eli ihan julkisella puolella hoito jatkui. Voi olla, että eivät yksityisesti hoidakaan keskeytyksiä, vaan joudut joka tapauksessa julkiseen hoitoon.

Huomenna aika lääkärille joka kirjoittaa jonkun lähetteen tms. että toinen lääkäri voi hoitaa keskeytyksen.

ap

Vierailija
36/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähete julkiselle, josta loppulausunnot mm. neuvolaan/terveyskeskukseen!

Vierailija
37/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yksityinen lääkäri hoiti. Tosin hän oli päivätyössä julkisella, eli siellä puolella hoidettiin. Ei heillä ollut moista palvelua omalla klinikalla (siel oli jotain kitarisaleikkauksia yms).

Mutta yksityisenä potilaana pääsi ekana aamulla sisään ja ennen lounasta jo kotiin.

Ja asia hoidettiin nopeasti: tiistaina lääkäriin ja torstai aamuna oli jo aika sairaalaan. Julkiselle sain ajan lääkärille vasta perjantaiksi... jolloin asia oli jo hoidettu.

Vierailija
38/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapatteko te kanojakin, kun munia syötte?

Eihän vauvalla ole vielä mitään aivotoimintaa kait alle 12-viikkoisena? Vai onko?

Kyllä se noilla viikoilla on jo ihan ihmisen alku! Aivot alkavat juuri toimia, samoin keuhkot, maksa yms. Vauva ei ole enää alkio, vaan sikiö.

Toivon todella, että aloitus on provo. Onneksi siltä se vaikuttaakin.

Vierailija
39/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee oman elämän valinnat ja kantaa niistä itse seuraukset. Vaikeiden asioiden kanssa joutuu usein "kamppaileen" pidempään ja olen itse sitä mieltä että silloin ehdottomasti kannattaa olla rehellinen..voihan olla että tälläisessä asiassa ihminen kaipaakin myöhemmin vaikka keskustelu apua tai myöhemmin uusi raskaus nostaa pintaan erilaisia tuntemuksia, joista sitten helpompi olla avoin kun on jo alkuun ollut rehellinen.

Olen itse terkka ja työnantaja ostaa multa ammattitaidon ei henk koht arvoja. Itse esim en kannata aborttia, mutta työssä en voi enkä saa tai edes halua muita moralisoida. Ainoa mitä toivon on että voin asiakkaan kanssa käydä eri vaihtoehdot läpi ja tukea siinä mihin hän sitten päätyykin!

Vierailija
40/52 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään mitään, ellet halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän