Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***^^^ Pitkään tuhtaavien HELMIKUU ^^^***

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

annique, tarkoitin siis tuolla "lyhyellä" ajalla, että pääsitte.. Eli jouduitte odottamaan paljon lyhyemmän aikaa kuin luulitte.. Tuo vuosi näyttää olevan se minimiaika, jota ivf:ään joutuu odottamaan, ihan törkeää..:( Muutenkin tämän asian suhteen, jossa on muutenkin odotettu ja jossa olisi hyötyä nuoremmasta iästä..

Tätiä odotellessa, jomottaa toista munasarjaa.. Inha tunne..

Sofi

*muoks* Ei odotella enää...

Vierailija
42/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mun tämän aamun fiilikset...

Soitin heti aamusta polille, että saan uuden ajan reseptiä varten.. No kuinkas ollakkaan lapsettomuuslääkärit on kuukauden pois, joten polilla ei kertakaikkiaan ole antaa aikaa! Eli kuukauden pakkotauko meille, voi v*ttu suoraan sanottuna..

Puhelun loputtua alkoi itku, itku siitä, että unelma meni taas ja vielä kuukauden kauemmas...

Ja pitäis vielä tunnin päästä silmälääkäriin, ihan jees...

Sofi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Sofi! Itsestä riippumaton odottaminen on inhottavaa. :( Jokainen kuukausi lisää odottamista on tuskastuttavaa. Ja kesätauotkin on tulossa pikemmin kuin huomaakaan. Meillä syyskuisen inssin jälkeen on ollut tuskastuttavaa odottamista, kun toiveita tärppiin omin avuin ei juurikaan ole ollut. Silti joka kuukausi on toivonut, että mitä jos sittenkin.

Meille muuten sanottiin, että jos tuossa ekassa IVF:ssä ei tärppää ja ollaan saatu pakastimeen jotain siirrettävää, niin siirto voidaan tehdä heti kun kroppa on toipunut IVF:stä. Kauanko siihen käytännössä menee? Ja jos jostain syystä ei saada yhtään kelvollisia munasoluja kerättyä tai ne eivät hedelmöity tms, niin koska kroppa pystyy uuteen hormoniruljanssiin? Mua jostain syystä hirvittää ja pelottaa koko homma. Ehkä sitten kun asiat selkiää ja etenee, niin tuntuu jo paremmalta. On kyllä hieno juttu että täältä löytyy vertaistukea.

-Annique-

44/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi Sofi miten persiistä että joudut taas odottamaan. Ottaa pattiin puolestasi.

Annique, mulle tehtiin viimeks IVF josta tuoresiirto ei tärpännyt ja pas oli heti seuraavaan kiertoon. Yleensä suosittelevat kuukauden taukoa jotta elimistö on toipunut hormonirääkistä. Mulla tsekattiin kohdun limakalvo ennen ovulaatiota ja se oli niin hyvä että tehtiin se pas ja siitä raskauduinkin, mutta oli sitten kohdun ulkoinen.

Olen mitannut ahkerasti lämpöjä mutta kohta heitän mittarin kaakkoon. joka toinen päivä lämmöt putoo tosi alas ja sitten taas nousee normaaliin. Tässä kohtaa pitäis alkaa lämmöt jo olla koholla. Ahistaa...

Vierailija
45/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Eilen sitten alkasi pistelyt Puregonilla ja hyvin meni! Ei sivuoireitakaan ainakaan vielä...

Mulla on annostus 175 iu/pv ekaan ultraan asti ja sit varmaan tarkistetaan annos. Ostin 900 iu:n paketin ja 280 euroa meni... Puregonissa ei tietääkseni oo ollut mitään toimituskatkoksia kuten Synarelassa.

Mulla alkas vuoto n. 10 päivän jälkeen siitä, kun sumuttelu alkoi.

Voi Sofi... osanotto.

Ennuli

kp 4

Vierailija
46/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole edelleenkään vuoto alkanut. Kerrankin kun toivois alkavan. Tänään on kymmenes sumutuspäivä. Huomenna aamulla olisi nollaultra ja silloin pitäis olla vuoto alkanut. Toivottavasti alkaa tämän päivän aikana, ettei ole turha käynti. Soitin hoitajalle ja kuulemma aloitan pistokset 2. tai 3.3. Eka ultra on sitten joko 7. tai 8.3. viiden päivän pistosten jälkeen. Mulla olis Puregonit tänään noudettavissa apteekista, mutta hoitaja sanoi että voin hakea ne vasta sitten päivää ennen pistosten alkamista. Järkky hinta lääkkeillä. Lapsettomilta rahat pois. :(

Mukava kuulla ettei se Puregonin pistäminen ole paha juttu. Inssiä varten Pregnylin pistäminen oli aivan kauheaa. En meinannut millään saada iskettyä piikkiä vatsaani. Kädet täristen yritin monta kertaa, kunnes lopulta varmaan vartin jälkeen sain sen tehtyä. Kädet tärisi niin paljon ettei siitä meinannut tulla mitään. Sehän oli ihan oikea neula, jolla pistettiin, eikä mikään kynämallinen juttu.

-Annique-

Vierailija
47/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin Sofi meille molemmille miinukset tuonne iui:hin... Muutenkin mennään nyt samoilla fiiliksillä, meillekin tulee pakollinen tauko hoitoihin koska poli ens viikon kiinni hiihtoloman takia joten kun mulla tänään kp 1 niin jää ultrat sun muut väliin..Plääh.

inkeri

Vierailija
48/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurja, että sullakin inssi epäonnistui..:( Ihan samassa veneessä mennään, kp1 ja pakkotauko molemmilla..:( Kyllä me tästä vielä noustaan!!!

Aamusta vähän toipuneena,

Sofi

Vierailija
49/59 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hiihtoloma vieraita etelästä niin en oo päässyt lukemaan/kirjoittamaan nyt hetkeen. Ihana vilkasta keskustelua, pitkään on ollut niin hiljaista.

Tervetuloa mukaan Annique! Mulla alkaa Puregon pistokset annoksella 200 joilla mennään ekat 4vrk ja sitten eka ultra jonka mukaan katsotaan sitten loput annokset.

Voi Sofi, ensinnäkin pahoittelut negasta ja tädistä. Vielä suuremmat pahoittelut pkl:n tauosta. Miksi lääkärit on pois? Mua niin ottaa päähän toi meidän pkl! Ja kuten on jo ennekin todettu niin pahinta on toi odottelu... Tsemppiä ja jaksamista teille!

Evelina, kiva kuulla susta pitkästä aikaa. Harmi, että IVF muuttui inssiksi, vähän laskee todennäköisyyksiä, mutta eihän uskota niihin eihän? Toivottavasti sulla tärppäis nyt tämä inssi! Toi on niin vaikeeta kun pitäis malttaa mielensä noiden testaamisten kanssa. Mä oon kanssa ihan kaheli noiden testien kanssa, aina vaan pettyy. Luulen, että sulla voi vielä näyttää toi Pregnyl haaleaa viivaa testissä. No ei oo enää pitkä aika sulla piinaviikkoon.

Kiva, että meitä on niin monta samaan aikaan IVF-hoidoissa. Ketä kaikkia nyt olikaan, ainakin Helja, Annique, Ennuli, Usko

Inkeri, kyselit tossa fiiliksistä ja täytyy ainakin omalta kohdalta sanoa, että toiveet on kyllä aika korkealla. Ainakin mahdollisuus plussaan on teoreettisesti huomattavasti suurempi kuin aikasemmin. kurja teillä kanssa toi hiihtolomatauko joka sitten sotkee hoidot.

Noista lääkkeiden hinnoista, ne on kyllä ihan järkyttäviä. Kävin apteekissa ja hain Puregonit ja Cetrotiden jotka riittää tähän yhteen hoitoon, kassalla sitten kiva maksaa yli 700€! Tohon päälle tulee vielä sitten Lugesteron. Nyt sitten odotellaan kirjettä kelasta, koska maksukatto täyttyi kertaheitolla.

Täällä menossa kp 2 ja pistelyt alkaa tänään! Hui, mua oikeesti jännittää tää hoito, ihan jo siksikin, että mielessä pyörii onko tämä nyt se kierto kun vihdoin. Lisäksi jännitän sitä punktiota ihan hirveästi. Töissä en oo edelleenkään kertonut mitään ja nyt sitten stressaan miten ihmeessä saan keploteltua vuorot niin ettei tarvitsekkaan kertoa. Punktiopäivästähän saa sairaslomaa, mutta jos sen lapun vien töihin niin sittenhän esimies tietää, vai mitä ne kirjoittaa syyksi sairaslomaan? Tietääkö joku?

Emma kp 2

Vierailija
50/59 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään turha käynti lääkärissä. Vuoto ei ole vieläkään alkanut. :( Tänään jo 11. sumutuspäivä. Kysyivät olenko tehnyt raskaustestin, mutta raskauden mahdollisuutta ei ole. Ekaa kertaa lähes neljään vuoteen ei yritetty lainkaan. Sanoivat ettei olisi ensimmäinen kerta, kun tulisi raskaaksi juuri ennen IVF:ää. Käskivät soittaa heti maanantaina aamulla, jos menkat alkaa viikonlopun aikana, niin menen sitten nollaultraan maanantaina iltapäivällä.

Törmäsin siellä odotushuoneessa yhteen miespuoliseen työkaveriin, joka oli siellä vaimonsa kanssa. Lievästi kiusallista. En tahtoisi että kukaan töissä tietäisi mitään. Toivottavasti hän pysyy hiljaa asiasta.

Punktiosta tulee käsittääkseni pari seuraavaa päivääkin sairaslomaa. Kyselin lääkäriltä mikä tulee sairausloman syyksi todistukseen ja sanoi että yleensä laitetaan syyksi vatsakivut, kysta tms. Eli siitä ei näy mikä on todellinen syy. Tosin mua epäilyttää se että saan sen todistuksen aivan eri kaupungista, että miksi olen useamman sadan kilometrinpäässä potemassa vatsakipuja tai kystaa...

-Annique-

Vierailija
51/59 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä siis kolme päivää piikitelty, ei mitään ihmeellisiä oireita. Ainoastaan munasarjoissa tuntuu, että kovasti siell jotain tapahtuu, nipistelee ja jo nyt on ns. täysi olo. Jännittää maanantainen ultra.

Annique: luulisi ettei työkaverisi halua omiakaan asioitaan kaikkien tietoon joten luulisi pysyvän hiljaa, toivotaan ainakin. Jokos siellä on vuoto alkanut?

Emma

Vierailija
52/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedoista tuosta Synarelasta ja piikeistä yms! Kuulostaa kyllä että se Synarela ois paljon helpompi, jos kerran saisi sumuttaa vain aamuin illoin. Nyt mulle jo kerran kävi niin että unohdin yhden sumukerran tuon Suprecurin kanssa. Toivottavasti tuo nyt ei sekoita koko hoitoa... En löytänyt googlettamalla mitään tietoa, vaikka vois luulla että joskus joku muukin ois unohtanut sumutuksen, eli ehkä se ei tuhoa koko hoidon tehoa.

Mulla nyt sumutteluissa yhdeksäs päivä loppumassa. Eilen alko jo menkat, mutta silti mulla on vasta yheksän päivän päästä se 0-ultra jossa siis alkaa myös piikittely. Tylsää odotella. :( Onneksi pääkivut loppui ja nyt oon ollut melko pitkälti sivuoireeton. Tänään oon kylläkin ollut tosi surullisella mielellä ja välillä on tehnyt mieli itkeä, vaikka ei oikeesti oo ollut mitään syytäkään, mutta tää nyt voi johtua jostain muustakin kun oon normaalistikin välillä vähän tämmöinen. :D

Voi hitsi Sofi! Ensin nega ja vielä perään kuukauden pakkotauko. Kaikki odottamiset on kyllä niin tuskaa! Ja näköjään Inkerillä sama homma, pahoittelut molemmille. :(

Mites Annique, joko on vuoto alkanut? Ja ei se työkaveri varmaan mitään mainitse, yleensä ihmiset on kyllä tosi hienotunteisia tämmösten asioiden kanssa, varsinkin jos on itse samassa tilanteessa.

Toivotaan nyt tosiaan kun ainakin viis ketjulaista on IVF-hoidoissa että saatais tulosta aikaan ja monta vauvaa sitten sinne joulukuulle. Kyllähän nyt on meillä kaikilla ihan oikeat mahdollisuudet onnistua ja mä ainakin oon ihan toiveikkaalla mielellä meidän kaikkien puolesta. :) Onnea matkaan ja tsemppiä pistelyihin ja punktioihin!

-Helja, kp2, sumupäivä 9/18 (huhhuh)

Vierailija
53/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto alkoi lauantaina aamulla ja tänään aamulla olin jo ultrassa. Pistokset aloitan torstaina annostuksella 250/päivä. Ultra on viiden päivän pistämisen jälkeen tiistaina 8.3.

Viikonloppuna oli kuumia aaltoja oikein urakalla, mutta tänään on ollut parempi olo. Jumppa ja juokseminen kiellettiin pari päivää pistosten aloittamisen jälkeen. Vain rauhallista kävelyä saa harrastaa. Jännittää kamalasti.

-Annique-

54/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut sofille ja inkerille negoista! On se vaan niin julmaa ja kohtuutonta... Ja vielä noita taukoja!

Oletteko muut ivf-hoidossa olevat pitkällä vai lyhyellä kaavalla? Ja millä paikkakunnalla olette hoidossa? ja sitten vielä oletteko julkisella vai yksityisellä?

Kaikilla tuntuu olevan mm. eri lääkkeet ja ultraus ajankohdat.

Meillä mennään pitkällä kaavalla julkisen kautta Päijät-Hämeen keskussairaalassa noi suunnittelut, lääkkeet ja ultraukset. Itse puntio ja mahdolliset alkion siirrot tapahtuu Helsingissä Felicitas klinikalla. Luulen että tarkemman ajoituksen ennalta määrittämisen vuoksi menemme pitkällä...

Tänään siis 7. pistospäivä ja kuumat aallot jääneet jo päiviä sitten. Olo on oudon rauhallinen ja odottava... Sais se stressi pysyäkin poissa! Huomenna eka seurantaultra. Jännittää nähdä miten mollukat on lähteneet kasvamaan. Isommalla annostuksella tällä kertaa. Toivottavasti saaliina enemmän kuin se kaksi kypsää munasolua...

Annique: Meillä sairasloma lappuun tuli muistaakseni pelkkä koodi N97,9. Tosin työnantaja sen selvittäessään saa tietää sen tarkoittavan naisesta johtuva hedelmättömyys. Ja omalla kohdallani tuosta tuli palkatonta.

Emma: Ultra kuulumisia? Toivottavasti näky monta mustaa pistettä!

Helja: tuskin tuosta yhdestä sumun unohduksesta on kovin paljon vahinkoa.

Eve:Jokos testihullun testit näyttää PLUSSAA? ;)

Kuinkas Ennulin piikittelyt? jokos olet ultrassa ollut?

Vierailija
55/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti taas vaan piipahdan täällä. Kävin viime maanantaina siellä vyöhyketerapiassa. Painelu sattui enemmän niissä akupunktiopisteissä missä kohtaa kropassa on "ongelmiakin" (välillä lähes sietämätöntäkin tuo kipu). Aika jännää. Ovulaatio todellakin tuntui tällä kerralla; olisko sitten tuon vyöhyketerapia käsittelyn ansiota..? Munasolun puhkeaminen lauantai aamuna jomotti niin kovin, että meinasi taju lähteä, siis pyörrytti ja oksetti. :/ Ja keltarauhasen(?) jomotusta kesti melkein koko päivän. Mutta se täytyy sanoa, että vyöhiksen jälkeen oli tooosi rento olo vaikka kesti vain 30 min. Ei ole ainkaan hirveästi vielä jomotellut alavatsaa. Tänään on toinen käynti vyöhyketerapeutille. Ja mukavalta vaikutti vyöhiskin. :)

Ovulaatio oli lauantaina ja se on hyödynetty jokatoinenpäivä-tekniikalla, että jos nyt jotain tapahtuisi. Mutta en tiedä sitten pitääkö tuolla vyöhiksessä ensin käydä pari-kolme kuukauttaa ennen kun alkaa olla vaikutusta. Katsotaan. Voin kyllä suositella tuota vyöhyketerpiaa; tuli niin rento olo että hyvä kun jaksoin/pystyin enää ajamaan takaisin kotiin. Ja olin premmalla tuulella koko päivän, mieskin sanoi tuota. Ja sai myös hyvin nukuttua. :)

Pahoittelut Sofi ja Inkeri negoista. :( Tsemppiä!

Aurinkoista viikkoa kaikille!! :)

Kp 17/26-31

Vierailija
56/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla positiivisista kokoemuksistasi vyöhyketerapiassa 2poj@näiti. on itsekin pitänyt käydä kokeilemassa, mutta ei oo saanut aikaiseksi selvittää missä ja kuka antais sitä. Ehkä pitäis...

Annique: no niin siellä siis kanssa päästy pistelemään. Samat fiilikset täällä eli jännittää!

Usko, mulla lyhyt kaava, yksityisellä käydään Treellä (Ava), asutaan siis seinäjoella, mutta jonot oli niin pitkät ja aina vaan siirtyi IVF aika. Ei jaksettu odottaa vaan mentiin yksityiselle. Ollaan edelleen jonossa julkisella eli jos nyt ei onnistu niin sitten syksyllä toinen IVF julkisella, silloinkin kyllä punktio ja siirto olisi Tampereella. Seurantaultrat täällä S-joella yksityisellä. Tänään oli ensimmäinen ultra, nyt siis pistellyt Puregonia 200iu neljänä iltana. Vasemmalla oli 5follia (8mm kokoa kaikilla)ja oikealla 4 joista kaksi 8mm ja yksi 4mm ja yksi 5mm. Paremminkin ois voinut olla, mutt ollaan nyt tyytyväisiä tohon. Nyt nostetaan Puregon 225iu ja huomenna jarrut mukaan. Perjantaina uusi ultra ja tod.näk. maanantaina punktio. Hui hui. Ei mennyt ihan putkeen toi lääkärin aika tänään, mulla oli aika klo. 14 ja vielä 15.20 odottelin pääsyä vo:lle paniikissa, koska Avan puhelinvaihde menee kiinni klo. 15.30. No oli suht nopee ultra ja sitten puhelu sinne minuuttia ennen sulkemista, huh meni täpärälle. Nyt en oo vielä saanut aikaa perjantain ultraan kun niitä ei ole... Hitto, huomenna pitää soittaa uudelleen. Vähän ois pitkä matka lähteä Tampereelle ultrattavaksi!

Emma

Vierailija
57/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Usko: mulla on pitkä kaava, julkisella ollaan. Länsi-Suomessa asustellaan, Tampereella TAYS:issä IVF (punktio ja siirto). Omalla paikkakunnalla saa onneksi käydä sairaalassa seurantaultrissa yms.

Tänään kävinkin seurantaultrassa. Oikealla oli 7 follia 3 kpl 10 mm, 2 kpl 9 mm, 1 kpl 8 mm ja 1 kpl 6 mm. Vasemmalla 3 follia: 2 kpl 10 mm ja 1 kpl 9 mm. Mulla edelleen 175 iu Puregon. Synarela edelleen aamuin ja illoin. Torstaina seuraava ultra ja todennäk. maanantaina punktio.

Edelleen aika oireetonta, ovisliman tapaista tosin tuli tänään... outoa.

Annique: mihin tuo jumppakielto perustuu? Mulle ei oo mitään semmosta puhuttu. Sen sijaan alkoholi kiellettiin kokonaan pistosten aikana.

Inkeri ja Sofi: Pahoittelut! Ja vielä hoitotauko päälle, voi harmi! =(

2poj@näiti: mulle vyöhyketerapeutti viime keväänä suositteli 5 kerran "tekokuuria" kerran viikossa peräkkäisinä viikkoina. En tosin ole viihen vielä mennyt...

Ennuli

kp 8

Vierailija
58/59 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sitten molemmilla suunnitelman mukaan punktio maanataina. Kiva, kun jollain sama aikataulu :D

Mulle ei myöskään ole puhuttu mistään jumppakieltoa eikä kyllä tosta alkoholistakaan ole mitään mainittu... Jostain muistan kyllä lukeneeni, että saisi oman voinnin mukaan liikkua ja urheilla.

Emma

Vierailija
59/59 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä miten erilaisia ohjeita eri paikoissa annetaan. Mulle ei puhuttu mitään alkoholista. "Jumppakielto" perustui varmaan siihen ettei rankka liikunta tunnu itsestä hyvältä. Alavatsa turpoaa ja tulee araksi. Ehkä sitä voisi sitten johonkin kevyemmille jumppatunneille mennä, jos olo on hyvä. Sen näkee sitten.

Meillä tehdään ivf pitkällä kaavalla. Punktio ja siirto tehdään meilläkin TAYSissa. Ultrat on omalla paikkakunnalla. Mulle soitettiin vielä myöhemmin eilen, että aloitan sittenkin Puregonin pistämisen jo huomenna. Kääk! Tutustuin eilen sairaalasta saamaani pakkaukseen.

-Annique-