***^^^ Pitkään tuhtaavien HELMIKUU ^^^***
Kommentit (59)
2pojanäiti: Kiva kuulla sinusta, mukavaa myös, että sielläkin jo parempi fiilis. Niinhän se aina menee, että, kun jotain uutta tapahtuu niin aina toiveet taas nousee. Kylläpä oottekin sairastaneet tämän talven aikana, nyt paranemisia sinne ja josko nyt olisi viimeinen tauti hetkeen.
Voi Sofi, sulla on ollut kurja vkl! Oireettomuushan ei tarkoita, että plussaa ei tulisi. Nyt pää pystyyn, vielä on viisi päivää aikaa. Mites sulla oli aikaisemmissa insseissä/inssissä, alkoiko menkat sen 14vrk oviksesta vai miten. Mietin vaan, kun itsellä alkoi aina jo melkein viikon kuluttua inssistä.
Ennulille ja Heljälle tsemppiä molemmille, kiva tosiaan, että samassa aikataulussa menette. Vertaistukea parhaimmillaan.
ON: Eilen tosiaan käyty Trellä yksityisellä. Aivan ihana naislääkäri, todella positiivinen kuva jäi käynnistä ja mikä parasta seuraavaan kiertoon IVF, nyt ekaa kertaa ihan oikeesti odotan tätiä! Sen verran näki, että ovis on tapahtunut ja kohtu sen näköinen, että loppukierrossa mennään. Voi siis tosiaan olla, että tästä tulee nyt lyhyt kierto ja sehän sopii mulle oikein mainiosti. Nyt kp 20. Ensi viikolla siis tätiä odottelen saapuvaksi, sitten alkaa jo kp 2 piikittelyt. Lyhyellä kaavalla mennään.
Meinasi jo mennä taas jännäksi. Jarrupiikki jota aletaan pistämään ennenaikaisen ovulaation ehkäisemiseksi maahantuojalta lopppu. Tampereella ei enää missään apteekissa. Hoito olisi siirtynyt kuukaudella sen takia ettei ole lääkettä. Täältä omasta kaupungistapa löytyi, ihmeiden aika ei ole ohi :D :D :D
Emma kp 20 yk? (3½v)
Ihan ekana onnea Myrmicalle! Hienoa kun onnistui.
ON: Paljon ei ole tapahtunut. Kävimme IVF suunnitelussa ja hoito tosiaan olisi huhtikuulla. Ensi kuussa talvilomaillaan ja siihen en halua mitään stressiä/piikkejä vaan ajattelin nauttia lomasta. Kiinnostuksella seuraan siis muiden piikittelyjä ja toivoisin esim Emman kommentteja ja kokemuksia mahdollisista sivuvaikutuksista. Miten voi olla että ns jarrupiikit ovat loppu? Mahtaakohan huhtikuussa niitä löytyä enää mistään :/.
Aurinko paistaa ja mittarissa on hurjat pakkaslukemat. Toisaalta on ihanaa kun kevät tulee, toisaalta masentaa kun taas on kevät tulossa eikä tänäkään talvena saatu mitään "aikaan"...pitää vaan lähteä tonne ulos ja yrittää unohtaa kaikki ja nauttia auringosta. Kuten tiedätte, melko vaikea tehtävä...
Hyvää viikonloppua kaikille.
Joo aika outoo, että lääkkeet meinaa loppua. Markkinoilla on kaksi valmistetta. Toisen nimi Orgalutran ja tämän maahantuoja ei jostain syystä jota en tiedä pysty toimittamaan lainkaan lääkettä. Tästä johtuen nyt sitten toisen lääkkeen (Cetrotide) toimittajat ovat pulassa, koska kysyntää liikaa. Cetrotidea on luvattu toimittaa apteekkeihin jo viikolla 8 eli ensi viikolla, mutta meinasivat, että noihin lupauksiin ei välttämättä voi uskoa. Eiköhän kuitenkin jo huhtikuussa tilanne ole ihan hyvä, toivottavasti ainakin.
Emma
Hei taas kaikille!
Mulla alko tänään nyt nuo sumuttelut, ja jo ensimmäisen sumutuskerran jälkeen tuntuu että päässä heittää ja maha möyrii ja muutenkin on kökkö olo. Nää on varmaan jotain itsekehitettyjä luulo-oireita ku luin sen tuoteselosteen ja haittavaikutuslistan ni nyt tottakai pitää kehitellä heti itelle kaikki. :/ Niin ja lisäksi on suussa koko ajan tosi paha maku, ku mulla ainakin tuo nenään sumutettu aine siirtyy kurkkuun ja sieltä suuhun, yöks. No toivottavasti tosiaan vaan kuvittelen nää oireet ja olo tästä helpottaa, ei ois kiva olla tällä fiiliksellä montaa viikkoa!
Sitte rupesin tässä miettimään jo että miten mä oikein selviän ton sumuttimen kanssa. Ohjeissa lukee että sumutinta pitäisi pitää pystyasennossa ja alle 25 asteessa, mutta ei saa jäätyä. Sitten kun sitä pitäisi sumutella hereillä ollessa viiden tunnin välein, niin miten ihmeessä mä saan sen kannettua mukana niin että se ei käänny ylösalaisin ja että se ei jäädy? Näillä pakkasilla ei varmaan tarvi kuin joitakin minuutteja olla ulkona niin jo saattaa jäätyä. Olisko jollakin jotain vinkkiä? Ite mietin lähinnä että laittais johonki takin povitaskuun tms, mutta ei sekään jotenki kuulosta oikeen kivalta. Enkä kyllä aio kotiin jumittaa seuraavaksi kuukaudeksi sumuttelemaan täällä viiden tunnin välein. Höh, nyt jo rasittaa tää sumuttelu!
No mutta sitten positiivisempiin asioihin. Emma näköjään pääsee mun ja Ennulin kanssa samaan kyytiin tuon IVF:n kanssa. Onpa kivaa että on sitten saman kokenutta jännittelyseuraa. :) Muaki kyllä nyt rupes nuo jarrutuspiikkien riittämiset jännittämään, mutta toisaalta siihen jarrupiikkiin mulla ainakin on vielä varmaan kuukauden verran aikaa, että jospa niitä siihen mennessä taas olisi.
Nyt tuli tämmöistä omanapaista avautumista. Mutta kertokaapa kokemuksianne miten ootte selvinneet tuon sumuttelupullon kanssa töissä, kaupungilla, harrastuksissa, ystävien luona, joka paikassa. En haluis kuitenkaan näistä hoidoista kovin monelle kertoa ja tuntuu että tuon sumupullon piilottelu ei tuu olemaan ihan helppoa vaikka saisinkin sen jäätymättä ja ympärikääntymättä paikkoihin mukaan. Pöh.
-Helja
Heips!
Oon tässä nyt tosiaan viikon verran sumutellut ja torstaina olin nollaultrassa. Kaikki oli ok, munikset "nukkuu". Nyt vaan odottelen menkkoja et saan alkaa pistemään puregonia! TOIVOTTAVASTI tulevat tämän viikonlopun aikana!
Helja: Mulle ei oo tullut yhtään mitään oireita tosta Synarelasta! Oon oikeen itekin ihmetellyt. Mutta hyvä niin. Toivottavasti puregonin kanssa on yhtä oireetonta. Mulla on sumuttelu aamuin ja illoin, joten ei oo tarvinnut onneksi miettiä, miten tota purkkia kuljettaisi...
Mulle hoitsu sanoi, että sumuttelusta tulleet oireet helpottaa, kun pistot alkaa, kroppa nimittään oikein "huutaa" pistoksia!
Aika jännä muuten, että mulla oli tuo 0-ultra jo 7 päivän sumuttelun jälkeen (sumuttelut alkoi kp 21) ja sulla vasta 3 viikon jälkeen. Olisko mun aine tehokkaampaa...?
Kiva, että meitä on nyt useampi samassa IVF-tilanteessa! Varmasti meistä joku/jotkut (ellei kaikki) raskautuu! =)
Sofi ja Inkeri: toivottavasti teidän inssit onnistuu!
Ennuli
kp 29
Väliaikatietoja Sofi, miten menee? Onko oireita ilmaantunut suuntaan tai toiseen? Varmasti ollut melkoista piinaa olla juhlissa, joissa muilla paljon iloisia uutisia..Itse olen saanut välit katki yhden ystävän kanssa tämän asian tiimoilta. Ei kumpikaan olla oikein osattu suhtautua toisiimme, minä hänen raskauteensa ja hän minun lapsettomuuteen...
On: Menossa pp10 ja taas näyttää siltä, että tulos ei toivottu tule olemaan. Mahaa nipistelee tuttuun tapaan joten laskelmieni mukaan täti saapuu keskiviikkona. Toisaalta tekisi mieli edetä hoidoissa ja pääsisimmekin jo IVF:ään, mutta toisaalta ei haluaisi vielä.
Miten Ennuli, Emma ja Helja teillä hoidot etenee?? Ja mitkä fiilikset? Onko toiveikkaampi olo, kun käytössä "vahvemmat" keinot?
inkeri kp 23
Väliaikatietoja siis täältäkin.. Tänään oon ollut überv*ttuuntunut kaikkeen ja kaikkiin eli selvä pms-ketutus iskenyt! Aika varma merkki tädin tulosta..:(
Emma kyseli, että alkaako mulla menkat aina sen 14päivän päästä.. Normisti alkaa sen 14päivän päästä, mutta on myös kiertoja kun alkaa vasta 16päivän päästä! Mutta tässä kierrossa en selvästi tuntenut ovista (pregnylistä huolimatta), joten en tiedä mistä päivästä laskisin... Tiistaina olis polin antanma testipäivä, mutta en oo vielä päättäny testaanko vai odotanko tätiä...
Jos/kun se täti sieltä tulee, niin ensi kierto olisi siitä toivoa antava, että piikettely alkaisi heti alkukierrosta, eli tuhdimmat aseet..
Tsemppiä kaikille jokaiseen omaan tilanteeseen, olisi se sitten piinailu niinkuin Inkerilla tai sumuttelut kuin Heljalla ja muille ivf-kävijöille!!
Sofi kp28, pp12
(vähän omanapaisesti...)
Väliaikatietoja siis täältäkin.. Tänään oon ollut überv*ttuuntunut kaikkeen ja kaikkiin eli selvä pms-ketutus iskenyt! Aika varma merkki tädin tulosta..:(
Emma kyseli, että alkaako mulla menkat aina sen 14päivän päästä.. Normisti alkaa sen 14päivän päästä, mutta on myös kiertoja kun alkaa vasta 16päivän päästä! Mutta tässä kierrossa en selvästi tuntenut ovista (pregnylistä huolimatta), joten en tiedä mistä päivästä laskisin... Tiistaina olis polin antanma testipäivä, mutta en oo vielä päättäny testaanko vai odotanko tätiä...
Jos/kun se täti sieltä tulee, niin ensi kierto olisi siitä toivoa antava, että piikettely alkaisi heti alkukierrosta, eli tuhdimmat aseet..
Tsemppiä kaikille jokaiseen omaan tilanteeseen, olisi se sitten piinailu niinkuin Inkerilla tai sumuttelut kuin Heljalla ja muille ivf-kävijöille!!
Sofi kp28, pp12
(vähän omanapaisesti...)
Heippa hei!
Ajattelin taas aktivoitua kirjoittelmaan kun olen vihdoin päässyt hoitoon. Eli siitä kohdun ulkoisesta arvot laski hyvin ja vajaa kaksi viikkoa sitten oli enää vain 12 muistaakseni. Samaan aikaan alkoikin menkat joten sain luvan jatkaa hoitoja. Olin niin onnessani, mutta eipä tuo onni kauaa kestänyt. Oli siis tarkoitus tehdä IVF mutta rakkuloita tuli kyllä viisi, niin kuin viimeksikin, mutta olivat niin eri kokoisia että lääkäri arveli ettei saada kuin yksi kypsä talteen. Ja sisältääkö sekään munasolua..
Niinpä hän ehdotti inssiä koska mun munikset nyt todistetusti kuitenkin hedelmöittyy. Pistin pregnylin torstaina ja inssi oli heti perjantaina. Se mikä mua tässä huolestuttaa, että siellä oli kaksi tasavahvaa rakkulaa, mutta vain 17 mm kooltaan. Lääkäri sanoi, että jo 15 mm on tarpeeksi kypsä irtoamaan joten ei huolta. silti huolettaa koska aiemmin mun rakkulat on ollut jotain 20mm eikä siltikään ole tärpännyt. Ja nyt oli vasta kp 10. Eli mielestäni aivan liian aikaisin. Ovisvuotoakaan ei ole vielä tullut joten pelkäänpä ettei ne simpat enää elä kun ovuloin. En oikein usko tuon pregnylin tehoon omalla kohdallani. No, mutta eihän sitä koskaan tiedä, mutta odotukset ei tosiaan ole kovin korkealla tässä kohtaa. Sain nyt lugetkin käyttöön vaikka limakalvo oli tosi hyvä. Kun ei kerran niistä haittaakaan ole. Sitten olen lipittänyt joka ilta sitä punkkua tilkkasen josko se vähän laajentaisi noita verisuonia ja pikkuinen saisi hyvän otteen. Viikon päästä perjantaina virallinen testipäivä, mutta aloitan tapani mukaan jo tosi tosi ajoissa. Jos vaikka...
Anteeksi nyt vaan omaa napaa. tsemppiä teille kaikille ja toivottavasti teillä plussatuulet puhaltaa.
Paljon onnea Myrmica sekä vauvaliimaa matkaan!!
Tänne ei mitään ihmeempää.
Lämmin kiitos teille onnentoivotuksista teille ihanat. En ole osannut mennä lokakuisten odottelijoiden palstalle vielä, kun eka ultrakin on vasta perjantaina. Katsotaan rauhassa.
Mulla on ihan sellainen olo täällä palstalla, että onneks nyt niin moni on hoidoissa. Ollaan niin pitkään tuhdattu ja mulla on ainakin todella vahva luottamus tällä hetkellä noihin hoitoihin. Toivotaan että tässä käynnistyy oikea aalto nyt.
Mulle kun tehtiin se IVF viime syksynä, josta tämäkin alkio on lähtöisin, niin yritin Hämeenlinnasta ostaa jarruja ja niitä ei ollut. Tilaamalla kuulemma saisi. Ja Helsingissäkin oli kahdessa apteekissa tilaustuote. Se oli tosi kumma juttu.
Tsemiä teille niihin sivuoireisiin. Mulla on ollut niin että yllättäen Lugesteron onkin aiheuttanut eniten oireita. Ja vasta kun oon ne lopettanut oon huomannut muutoksen itsessäni.
Ollaan nyt muutamille ihmisille kerrottu tästä raskaudesta. Oon ollut vähän ärtynyt, kun useampi on ollut ihan, että voi kun mä muistan miten jännittävää se oli oottaa ekaa ultraa ja turha siitä nyt on mitään huolia kun toinen keskenmeno on niin epätodennäköinen. Tajuan, että IVF raskaus on toisenlainen kuin perinteinen. Varmaan on mun asenteessa myös ongelmaa, mutta tuntuu että menkää nyt v***uun niitten ohjeittenne kanssa ja lopettakaa vertaamasta sitä "kerrasta tärppäsi" -raskauttanne tähän. Toistuvien uusien ja uusien pettymysten jälkeen näiden vuosien aikana on tullut aika nöyräksi sille, että mikään ei ole varmaa eikä tähän onneen voi vielä pysyvästi luottaa.
Ja Inkeri ja Sofi ja muut piinailijat, mulla oli siis täysin samanlaiset oireet kuin ennen kuukautisia. En olis mistään arvannut että oon raskaana, vaikka oon aina hokenut että tunnen kehoni tosi hyvin ja varmasti tietäisin jos jotain on toisin. Pidän teille isoa peukkua ja toivon ihan täysillä että tärppää pian.
***myrmica
Onpa mukavaa että täällä on muitakin kohtalotovereita, joilla on IVF hoidot "meneillään". Sumuttelen nyt Synarelaa seitsemättä päivää ja perjantaina on nollaultra. Punktio on viikon 11 tietämillä, jos kaikki menee hyvin.
Minulla ei ole ollut mitään oireita sumutteesta. Paha maku tulee vähän aikaa sumuttamisen jälkeen, mutta aika pian se menee ohi. Sain onneksi Synarelaa, joten sitä ei tarvi sumuttaa kuin kaksi kertaa päivässä. Mulle annettiin sairaalassa ymmärtää, että pitäisi sumuttaa aamuin illoin samaan aikaan, mutta ei missään pakkausselosteissa tai ohjeissa sanottu niin. Mahtaako olla kuinka tarkkaa tuon ajankohdan kanssa? Aamuisin olen kyllä samaan aikaan ottanut, mutta illan ajankohta on vähän vaihdellut.
Yritys on aloitettu 4/07 ja nyt on menossa yk 53. Syyskuussa tehtiin yksi inssi, mutta miehen simpat oli niin huonosti liikkuvia, ettei lääkäri nähnyt kannattavaksi kokeilla uudelleen. IVF-jonossa julkisella puolella ollaan oltu vuoden verran. Alun perin oli arvioitu ekan IVF:n ajankohdaksi syksy 2011 ja oli positiivinen yllätys, että päästiin "nyt jo". Jännitän kuollakseni - itse hoitoja ja pettymystä joka tulee, jos ei onnistu.
-Annique-
Ennuli: ai sulla on eri sumuaine ku mulla. Mulla on käytössä Suprecur, ja sitä tosiaan pitää sumuttaa neljä kertaa vuorokaudessa. Onneksi munkin oireet on nyt vähentyneet, ei oo enää juuri muita oireita ku paha maku suussa sumuttelun jälkeen ja välillä iltaisin vähän päänsärkyä.
Mutta siis sullako oli 0-ultra ennen kuukautisia? Onko sulla sitten mitään päivämäärää milloin meet sinne pistosten aloittamisultraan? Mulla nimittäin tuo 0-ultra on samalla se jolloin aloitetaan pistelyt, eli ei mulla sittenkään välttämättä tuu paljoa pitemmästi sumuttelua kuin sulla.
Inkerillä ja Sofilla onkin jännät paikat kun testipäivä lähestyy. Toivotaan parasta!
Evelina: tervetuloa taas takaisin tuhtaamaan! Olipa kummallista että sun IVF vaihtuikin lennossa inssiksi. Toivotaan kuitenkin että sillä nyt raskautuisit sitten!
Kiva kun kävit taas kertomassa kuulumisia Myrmica ja onnea matkaan sen raskauden kanssa!
Oi tervetuloa mukaan Annique! Kiva saada vielä yks jännittelijä meidän IVF-aaltoon! Mun punktio mennee viikolle 12, mutta kuitenkin tosi lähekkäin sun kanssa. :)
Mitenhän nuo muuten eroaa toisistaan nuo Synarela ja Suprecur? Miksi siis täällä ainakin Ennuli ja Annique sumuttelee Synarelalla, mutta minä Suprecurilla? Paljonko se Synarela maksoi? Ja tietääkö joku noiden muita eroja? Syprecurista maksoin kahdesta 10 gramman pullosta noin 85 euroa, tuon annoksen pitäisi riittää tällä tahdilla noin kolmen viikon sumuihin kuulemma.
Ja vielä kysymys puregonista, että kun mun 0-ultra on samalla se jolla aloitetaan pistelyt, niin pitääkö mulla olla siellä joku oma ruisku mukana vai saanko sen sieltä sairaalasta?
-Helja, kolmas päivä sumua menossa
Synarela oli jostain syystä poissa myynnistä jonkin aikaa ja tuli nyt vasta uudelleen myyntiin. Ja ilmeisesti pienempi pullo tulee vasta ensi viikolla myyntiin ja isompi pullo on jo nyt myynnissä. Sain varmuuden vuoksi reseptin sekä Synarelaan että Suprecuriin ja lääkäri sanoi että jos vaan tuo Synarela ehtii tulla jo myyntiin, niin sitä kannattaa ostaa, kun sitä tosiaan tarvii sumuttaa vaan kaks kertaa päivässä. Mulla on 60 annoksen pullo ja sen omavastuuhinta Kelakorvauksen jälkeen oli n. 80 euroa. En tiedä onko noilla lääkkeillä eroa.
-Annique-
Missäpäin te kuumeilette? Eli missä päin on niin hyvä tilanne, että pääsitte noin nopeasti?
Evelinelle tervetuloa takaisin!! Pidetään peukkuja, että onnaa!!!
Oman navan tilannepäivitystä sen verran, että päätin sitte aamulla testata, tulos perusnormaali nega. Nyt vaan odotan, että perkules tajuais tulla, niin saa taas soitella polille.. 3vuoden rajapyykki lähestyy, 4hoito ja 3inssi alkamassa...
Sofi
pp14
p.s. Se oli nega, ei tässä vaiheessa enää uskota ihmeisiin..
Voi Sofi, en tiedä mitä sanoisin. Voimahalit täältä! Olis nyt jo suonut teille pienen ihmeen. Jaksamista!
Mulle tapahtui viime yönä outoja. Heräsin viisi kertaa sellaiseen kipuun niin kuin joku olisi sukkapuikkoa tuikkassut kohtuun. Ihan hämärää. Yks kaveri tuumas että josko olis kiinnittymiskipua, mutta en oikein jaksa uskoa siihen kun inssistä on vasta neljä päivää. Sitten testasin huvikseni r-testillä, että vieläkö pregnyl tai viime raskaus näkyy tikussa niin vielä oli haaleista haalein haamu. Sais nyt näyttää puhdasta negaa ennen kun alan oikeasti testaamaan. Mullahan olis torstaina vielä yks hcg-mittaus kun halusivat nähdä et tippuu alle 10. No ei kannata nyt mennä koska tuo pregnyl saattaa nostaa arvoja hetkellisesti. Plääh. Ehkä menen sitten viikon päästä, koska jos olisin raskaana silloin niin arvonhan pitäisi olla jo paljon isompi eikä pregnyl enää vaikuta. Sekavaa tekstiä, ymmärsittekö mitään? heh.
Voi kun jollekin nyt tulis niitä hyviä uutisia, aika pitkään ollut matalalentoa...tsemmppiä ja jaksamista kaikille toivoo
Evis kp 14 dpo 4
Hei taas! Menkat tuli ja piikittely alkaa huomenna!
Mullakin tuo toinen sumu oli varalla, jos Synarelaa ei ehdi tulla myyntiin ajoissa. Synarela kuitenkin niin paljon halpompaa käyttää, niin siksi lääkäri suositteli mua ostamaan lääkkeen mahdollisimman myöhääm, että ehtii taas tulla myyntiin.
Mulla oli 0-ultra ja pistosopetus samalla kertaa (ennen menkkoja). Mulla ei oo erikseen mitään pistosten aloittamisultraa. Seuraava ultra on, kun olen 5 päivä pistänyt (ensi ma) ja sitten to tai pe vika ultra ennen seuraavan viikon ma punktiota (jos kaikki menee kuten suunniteltu).
Sain sieltä aikamoisen paketin tavaraa mukaan, mm. kynä puregonin pistämistä varten, muutama piikki, laukku, purkki käytetyille piikeille, piikit pregnylille, sidetaitoksia, harjoituspakkaus puregonia varten, ohjeita... Puregon-paukkauksessa oli vielä lisää piikkejä (9 kpl muistaakseni).
Pahoittelut Sofi!
Kiva kuulla sinusta Evelina!
Ennuli kp2
Tiistaina oli nolla ultra ja piikittely alkoi. Pitkällä kaavalla mennään. Meillä onneksi ei noita sumutteluja ole ollenkaan. Sen tilalla oli viimeeksi kapseli, joka laitettiin vatsaan ihon alle ja nyt depot liuos, joka pistettiin kanssa vatsaan kp 21. yksi käynti lääkärissä ja se oli siinä. Ei joka päiväisiä sumutteluja... :) Viimeeksi en huomannut mitään sivuvaikutuksia, mutta nyt olen herännyt joka yö hiestä märkänä. Päivällä ehkä muutama kuuma aalto lisäksi... Onneksi oireiden pitäisi nyt alkaa loppumaan kun ensimmäinen pistos puregonia pistetty. Ensi viikolla seuranta ultra ma ja sitten vielä pe toinen ja vko 10 olisi punktio. Eli hyvin pitkälti Ennulin kanssa samoissa mennään....
Sofi: Asutaan Pohjanmaalla. En tiennytkään että vuoden jonotus IVF:ään on lyhyt aika. Silloin kun meidät laitettiin jonoon ja sanottiin että oletettu hoidon ajankohta on marraskuussa 2011, niin se tuntui aivan masentavan pitkältä ajalta. Olin niin innoissani kun kuulin että päästään jo keväällä.
Mikä teillä muilla on Puregonin annostus? Saan varmaan oman annostukseni tietää sitten perjantain ultrassa. Mietityttää koska se pistäminen alkaa ja koska pitäis käydä lääkkeet ostamassa. (Synarelaakin sain nimittäin etsiä ympäri kaupunkia.) Olen suunnitellut viikonloppureissua ja mietityttää erityisesti sen vuoksi tuo piikitys. Lääkäri sanoi että kannattaa hakea Puregonit vasta sitten kun tietää että pistäminen todella aloitetaan, kun lääkkeet on niin kalliita.
Tänään on yhdeksäs päivä sumuttelua. Edelleenkään ei mitään oireita. Vuoto ei ole vielä alkanut. En tiedä mistä johtuu, mutta mulla on ihan mieletön ruokahalu. Koko ajan pitäis saada syödä jotain. Ja tosi huonolla tuulella olen kyllä ollut.
-Annique-
Oon tässä kuluneen viikon aikana meinannu monta kertaa kirjoittaa ja nostaa pinoa, mutta sitten ei ei keksi mukamas mitään kirjoitettavaa... Kertoo vissiin siitä, että alkaa olemaan aikalailla pää tyhjä tämän asian kanssa...
Ennulille kovasti tsemiä nyt alkavalle kierrokselle!! Uskotaan ja toivotaan, että kaikki menee loppuun asti toivotusti!!:)
Heljalle myös samat tsemit alkavalle hoidolle! Hauska, että ootte Ennulin kanssa samassa aikataulussa, niin saatte olla toisten tukena! Toivotaan, myös teille sitä toivottua tulosta!:)
2pojanäiti, teillä kyllä sairastetaan harmillisen paljon..:( Hyvä, että sait ajan vyöh.terapiaan, käyhän kertomassa, kuinka siellä sujuu! Jaksuja!
Emmako on eilen ollut yksityisellä? Kuinka meni?
Omasta olosta sen verran, että pp9 menossa eikä minkäänlaista oireen poikastakaan, ei edes niitä perinteisiä menkkaoireita eli arkoja rintoja.. Epäilen niin vahvasti negaa, etten jaksa tässä kierrossa ees testailla...
Viikonloppun aolin juhlissa ja sain sitten kaikki voimat kerätä, että jakso keskustella 3raskaana olevan kanssa heidän ah niin ihanasta tilastaan... Yhdelle vahinko, toiselle toinen raskaus vuoteen (eka abortti->ei ollut oman miehen) ja siinä sitten hiljaa mietti, että mitä vattua... Kuinka nuo voi olla mahdollista, kun tämä yrittäminen on tällaista takkua...
Sellaista taas... Ei kovin positiivista...
Sofi