Jos lestadiolaisnaiset kerran ovat järjestäin hoikkia, mikä lienee syy?
Kommentit (12)
koska tekemistä oli niin paljon, etten ehtinyt syödä liikaa :) Toinen lapsi sairasteli ja valvotti eli menin illallakin aina nukkumaan kun pääsin enkä jäänyt sohvalle mässäämään. Voisiko syynä siis olla ihan aktiivinen elämäntapa? Tunnen kyllä pulleitakin lestadiolaisäitejä. Eikä kaikilla todellakaan ole samanlainen tyyli (vaikka tiedän mitä sillä tarkoitetaan)
kuontoilevat, eivät plösötä töllön ääressä herkkujen kanssa
jolla on 16 lasta, hoikka ja luonnonkaunis. Ei lesta, vaan yhtä toista uskonlahkoa.
koska liiallinen laihuus on yksi ehkäisykeino.
ei ainakaan näytä toimivan tuo sun keino..
Aktiivinen elämäntapa, alkoholittomuus, pitkään imettäminen... Ehkä seuroissa ei syödä pullaa? Mä tiedän kanssa todella timmissä kunnossa olevia nuoria lestadiolaisäitejä.
Ehkä he pitävät tietoisesti itsensä aliravittuina,koska liiallinen laihuus on yksi ehkäisykeino.
Mä olen tällainen timmi lestadiolaisperheen äiti, mutta syön kyllä kuin hevonen! Ja lapsiakin on tähänmennessä 10 kappaletta siunaantunut, että ei ole mun hoikkuus ehkäissyt onneksi.
Minulla on luonnostaan hoikat geenit + käyn 3 kertaa viikossa salilla ja kerran viikossa muiden lestadiolaisäitien kanssa pelaamassa sählyä.
Lisäksi kotona on aika hulinaa monesti, ei tosiaan harrasteta tv:n edessä lösöttämistä. ;-)
Sama kuin lappalaiset naiset on rumia!!!
Mä oon lesta, kolmen lapsen äiti ja 30v. Ylipainoa on 25kg. Byääh...
Tai sit nää läskit tarkoittaakin sitä etten ole oikeasti sydämestä asti uskomassa?!?!?!?
mutta minä ainakin tiedän erään lestaadiolais naisen jolla nyt 5 lasta ja ikää 30 vuotta. Ja on muuten NIIN hyvässä kunnossa, että huh huh. En vaan tajua miten se edes on mahdollista! :)
Itsekin ihan hyvin olen palautunut, mutta lapsia vasta kolme. Kyllä tämän kolmannen kohdalla jo mahanahan palautuminen on ollut tosi hidasta.