Häiritseekö muita kirpparivaatteiden tuoksu (huuhteluaine)
Pitää joskus pestä kahdesti että käry häipyy. Minusta ei siis mikään hyvä tuoksu, yritetäänkö sillä peittää jotain vielä pahempaa, tupakka, home...
Kommentit (15)
olen myös kiinnittänyt huomiota. En pidä hajuista tai tuoksuista vaatteissa.
Eikä haju meinaa lähteä pesussakaan. Kamalaa että jotku pukee lapsensa tollasiin :(
Häiritsee, vaikka ei se onneksi pahaa hajua peitä (jos on joku paha haju, niin sitten haisee molemmat), mutta välillä saa pestä monta kertaa eikä pesuaineen "parfyymi" sittenkään lähde vaan haipuu sitten pikku hiljaa.
Ja jäipä muuten hyvännäköinen ulkoiluhaalari ostamatta kun lemusi kauheasti huuhteluaineelle ... no, toisaalta kertoi totuuden miten vaatetta hoidettu, kun ei kai ulkoiluvaatteisiin edes pitäisi huuhteluaineita käyttää???
Meidän lapsilla on yksi kaveri joka löyhkää niin voimakkaasti huuhteluaineelle että oksettaa aina kun se tulee meille.
Vanishilla joululoman aikana, siitä se vasta karmea haju lähtikin. No, tytölle tuli mahatauti ja oli tullut oksennus autossa takille.
En muutenkaan käyttäisi Vanishia mutta vahvistuipa nyt sekin päätös ;)
Pyyhkeet ja lakanat: huuhteluaine tekee kankaaseen kalvon, joka heikentää kosteuden imukykyä. Omasta mielestäni tekee pyyhkeistä jotenkinlötköjä ja likaisentuntuisia.
Toppavaatteet: heikentää lämmöneristystä.
Lycraa sisältävät kankaat: vie jouston kankaasta.
Kaikki materiaalit: kuluttavat kangasta ja lyhentävät tekstiilien käyttöikää.
Voi, miksi jotkut käyttää huuhteluaineita litratolkulla, tai että yleensä käyttävät ollenkaan?
Huuhteluaine pilaa vaatteen kuin vaatteen ja se haju on niin karmea, että ihan ällöttää oikeasti.
Tykkään tuoksuvista pesu- ja huuhteluaineista. Nyt en tosin käytä huuhteluaineita itse, kun nestemäinen Ariel jättää vaatteet pehmeiksi ja hyvän tuoksuisiksi.
Niistä tulee ällön tunkkainen tunne.
Kaikki vaatteet mitä olen saanut joltain muulta vaihdossa, ovat poikkeuksetta haisseet. Meillä ei käytetä mitään hajusteita, kun olen hieman allerginen.
mutta kai sen saa sanoa, ettei tykkää ko. lemusta?
Vai saako?
Voi noita teidän ongelmia!
Ostan paljonkin kirpparilta, eikä häiritse jos tuoksuu joltain pesuaineelta tai huuhteluaineelta.
Pari kertaa kun pesee, niin ei enää tuoksu miltään.
Miksi, oi miksi sitä huuhteluainetta käytetään? Pyyhkeet ja lakanat: huuhteluaine tekee kankaaseen kalvon, joka heikentää kosteuden imukykyä. Omasta mielestäni tekee pyyhkeistä jotenkinlötköjä ja likaisentuntuisia.
oon samaa mieltä! Huuhteluaineella käsitellyt pyykit tuntuu likaisilta.
Inhoan voimakkaanhajuisia pesu- ja huuhteluaineita, itse en käytä huuhteluainetta ollenkaan (etikkaa käytän).