Työhön lupautumisesta kysymys, voiko sen perua? ov
Elikkä sain eilen kutsun sijausuuden tekemiseen parin viikon päästä, oisi kuukauden pesti, noh lupautuin sen tekemään, koska työttömänä olen ja olen valmits työhön kuin työhön. No nyt sitten tänään kävin eräässä toisessa paikassa haastattelussa ja sieltä voisin saada työtä jopa syyskuun loppuun, huomenna selviää tulenko valituksi.
Jos siis tulen valituksi niin mielummin tietenki tuon pidempi aikaisen pestin ottaisin, kuin vain tuon sijaisuuden. Voinko siis perua tuon jo suullisesti luvatun työtehtävän? Meneekö pidempiaikainen työsuhde lyhytaikaisen edelle, vaikka periaatteessa lupaus jo tehty? Ja miltä se näyttää työnantajan silmissä, kun työn perun kun parempaa tarjolla, onko sinne mahdollista enää työllistyä jos tuo pidempiaikainen vielä päättyy joskus?
Kommentit (7)
työntekijä ottaa mieluummin useamman kuukauden pestin kuin sen lyhyen pätkän...
Mutta luultavasti ei ole mitään asiaa ko. työnantajalle haikailla enää sen jälkeen.
Juuri tuota ajattelin että onko suullinen lupaus yhtä pätevä kuin kirjallinen? Ja sitäkin että mitä siellä ajatellaan kun lähtisinki mielummin pidempiaikaiseen työhön, mutta kyllä minä uskon että lähtisi varmaan muutkin minun tilanteessa... Omaa etuahan tässä oisi ajateltava, siinä pidempiaikaisessa työpaikassa voisi olla mahdollisuus aikanaan jopa vakituiseen työsuhteeseen. Miten toimisitte? Huomenna olen yhteyksissä molempiin työpaikkoihin.. voi hitto ku näitten piti tulla näin päällekäin, patti tilanne..
ap
ja otat pidemmän työn jos sen saat. Soitat ekaan paikkaan ja sanot, että saitkin pidemmän työtarjouksen, joten haluat hyväksyä sen ja et voikaan tulla tekemään lupaamaasi sijaistusta. Jos ei sulla ole siitä vielä edes sopimsuta, niin peruutus onnistuu kyllä.
No totta kai perut sen lyhyempiaikaisen. Tee peruutus kuitenkin vasta sitten kun olet allekirjoittanut työsopimuksen, että ei käy niin, että menee kummatkin mönkään.
Joo niin tottakai pitää ensin varmistaa että varmasti saan tuon pitempiaikaisen työsuhteen, ennen kuin menen mitään perumaan, etten vain jää näppejäni nuolemaan näitten työpaikkojen suhteen, eikä lopussa ole missään paikkaa.
ap
Suullisena sitä ei tosin voi todistaa. Mutta itse en ainakaan voisi tehdä noin ihan moraalisista syistä.