7kk:n ikäisen vauvan uniongelmat
Eli 7kk:n ikäinen poikani nukkuu alkuyön todella levottomasti. Menee nukkumaan n.klo.21 ja 1-2 mennessä heräilee 20min.-1tunnin välein vaatien tutin suuhun tai syliin oton. Loppuyön nukkuu yleensä korkeintaan yhdellä heräämisellä aamukahdeksaan asti. Nyt viimeiset 4 yötä herännyt yön aikana vähintään 5 kertaa.
Syö illalla puuron ja reilun annoksen maitoa, joten nälkäkään ei ole eikä maidon antaminen auta.
Kenelläkään samanlaisia ongelmia? Mitä voin tehdä?
Kommentit (4)
Ihan kuin olisin itse kirjoittanut tuon. Meillä vaaditaan tutti ja sitten käännetään kylkeä ja nukahdetaan. En ole keksinyt tähän ratkaisua,mutta uskon tämän olevan normaalia tähän ikään liittyen. Toki meillä menee päiväunetkin huonosti. Hirveän huudon kanssa, ja sitten nukutaan puoli tuntia.
On silti mukava kuulla, että muutkin painivat samanlaisten ongelmien kanssa.. Meillä päiväunille aletaan suht helposti ja parhaimmillaan saattaa nukkua 2 tuntia putkeen. Mietin itsekkin tuota, että onko normaalia tähän ikäkauteen liittyen, varsinkin kun meidän poju on n.3viikkoa sitten oppinut konttaamaan ja seisomaan että liekkö se häiritsee sitten unta. Olisi silti kiva saada itsekkin nukkua paremmin!
miten lapsi nukahtaa? syliin, silittelyyn vai itsekseen? jos vauvan vierellä on kun hän nukahtaa, odottaa hän samaa toimintaa myös öisin. 7kk ikäinen on "helppo" opettaa jo itse nukahtamaan. jos lapsi nukahtaa itse mutta herää silti, on kyseessä todennäköisesti joku parin viikon kausi, joka palautuu normaaliksi itsekseen. voi olla hampaat, uusien asioiden oppiminen ym.
http://paula-perhe-elamaa.blogspot.com/
tuolta löytyy vinkkejä =)
Ja ei ole siis koskaan nukkunut yötä heräämättä, mutta nykyisin tilanne pahentunut.