Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Telkkarin katsominen paivakodissa

Vierailija
01.02.2011 |

Hain eilen lapset paivakodista klo 20.30 (vuorokoti) ja siella lapset katsoi telkkarista dvd:ta. Olenko liian nipo jos mielestani siihen aikaan ei lapsille tartteis telkkaria nayttaa?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali vanhempi ei hae lastaan enää yhtikäs mistään kello 20.30, vaan päiväkoti-ikäiset on jo nukkumassa.

Itseäni pidän kyllä täysin normaalina vanhempana joka käy töissä että saa perheensä elätettyä vaikkakin lapsi joutuu oleen myöhään illalla hoidossa. Jos saisin valita niin tottakai tekisin pelkkää aamuvuoroa... Onneks sentään on niitä töitä!!

Vierailija
2/24 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensa paivakodissa katsotaan pikku kakkonen, ja se on minusta ok. Mutta eilen tunti ennen lasten nukkumaan menoa telkkarin katsomista en ymmarra. (kaikki valveilla olevat lapset siis haetaan viimeistaan klo 21 ja menevat luultavasti kotona heti nukkumaan)

Ei toki ulos tuohon aikaan voi lapsia pistaa, mutta eiko hoitajat todellakaan keksi muuta keinoa pitaa lapsia rauhallisena. Piirtaminen, lukeminen, palapelien teko yms.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensa paivakodissa katsotaan pikku kakkonen, ja se on minusta ok. Mutta eilen tunti ennen lasten nukkumaan menoa telkkarin katsomista en ymmarra. (kaikki valveilla olevat lapset siis haetaan viimeistaan klo 21 ja menevat luultavasti kotona heti nukkumaan)

Ei toki ulos tuohon aikaan voi lapsia pistaa, mutta eiko hoitajat todellakaan keksi muuta keinoa pitaa lapsia rauhallisena. Piirtaminen, lukeminen, palapelien teko yms.

Ap

Miksi sua niin erityisesti nyppii se, että lapset katsovat DVD:tä? Erittele vähän tunteitasi.

Vierailija
4/24 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitaan sita vastaan etta paivakodissa telkkaria katsotaan. Mutta se telkkarin katsomisen ajankohta ihmetyttaa.

Ei kai kukaan kotonakaan katso telkkaria juuri ennen younille menoa.

Ap

Vierailija
5/24 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en ymmärrä miksi sitten valittaa?

Vai maksatteko te esimerkiksi extraa hoitomaksussa siitä, että päiväkodissa on ilta- ja yökorvauksilla joku hoitaja tarjoamassa virikkeitä?

Vierailija
6/24 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teidän rytmi on pari tuntia muista jäljessä eli ei kai ne lapsesi heti nukkumaan mene?

Milloin sinä itse sitten lapsiasi edes näet, jos heti lykkäät nukkumaan?

Vierailija
7/24 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin normi paivarytmin olevan sellainen etta klo 19.30 nukkumaan ja klo 6.30 aamulla heratys. Meilla mennaan nukkumaan 21.30 ja herataan 8.30.

Ja luulen viettavani lapsieni kanssa enemman aikaa kuin monien muiden paivakotilapsien vanhemmat. Lapseni on hoidossa n. 20-25 tuntia viikossa, lopun ajan minun kanssani.

Mutta takaisin asiaani. Onko teidan mielesta todellakin ok nayttaa lapsille telkkaria tuntia ennen uniaikaa?

Vierailija
8/24 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken se oli 2 - 3 tuntia.

Ja rautalangasta: Siellä tuskin voidaan noudattaa joka perheen räätälöityä rytmiä vaan siellä mennään keskiarvolla.

Ei voi olla resursseja pitää nicopetteriä viriketöissä kello reikäreikää ja lizajennicaa nukkumassa kello reikäreikä jne.

Vai maksatko sinä ekstraa räätälöidystä palvelusta?

Vierailija
9/24 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en näyttäisi, ensisijaisesti lukemista tms. rauhallista puuhaa. Sit jos kaikki meinaa levitä käsiin, niin sitten hätävararatkaisuna dvd:t.

Hassua, että pidetään huonona vanhempana, kun on illan hoidossa. Mutta minne muualle vuorotyöläiset voisivat lapsensa laittaa? Jos siitä jurputtaa, että lapsia pidetään illalla hoidossa, niin älkää sitten vaatiko mm. pidempiä aukioloaikoja kaupoille ym.

Vierailija
10/24 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä mitä lapset katsovat tunti ennen nukkumaan menoa ja kuinka kauan. Kyllä me joskus kotonakin katsotaan joku lyhyt, kiva lastenohjelma esim. Kaapo. Ei missään nimessä mitään pelottavaa tai jännää. Kirjoissa voi olla jännääkin, koska lapsi ei itse pysty tuottamaan itselleen sietämättömiä mielikuvia toisin kuin telkkari, joka tarjoaa kuvat juuri sellaisenaan. Tuohon aikaan paras olisi ehkä lukea kirjoja lapsille. Mun mielestä :)

10 jatkaa

Vierailija
11/24 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olen välillä illalla töissä, mutta silloin isä hoitaa lapset.

Vierailija
12/24 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en saisi pitaa lapsiani hoidossa klo 20.30 asti, mutta telkkarin katsominen siihen aikaan on teidan mielesta ok.

Ap

Vierailija
13/24 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee ihan samalla rytmillä. Kello 17.30 - 18.30 valtaosa Suomen lapsista katsonee telkkaria.

Vierailija
14/24 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomioida tilanne. JOs siellä oli esim. uusi lapsi jäämässä ensimmäistä kertaa yöksi ja oli kovin itkuinen. Hoitaja ehkä rauhoitteli häntä tms. ja muut jäivät sinä iltana vähän vähemmälle huomiolle.

Vierailija
15/24 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. eli olen se kamala yh-aiti, jonka lapset pitaa olla paivakodissa 4 paivana viikossa, 4-5h tuntia illassa.

Ap

Vierailija
16/24 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas teidän kanssa. Lapset ovat hoidossa silloin, kun vanhemmat ovat töissä. Jos vuorotöiden takia voin tehdä lyhyempää päivää (tai iltaa) niin sehän on vaan hyvä. Sama kai se on, millainen rytmi kenelläkin on. Ei myöhäinen rytmi tee huonoa perhettä.

Miksei päiväkodissa voida katsoa ohjelmia silloin, ku ne tulevat eli klo 18 aikaan? Ei noin myöhään edes tule lastenohjelmia. Itse olen vähän jäävi arvostelemaan, sillä meillä ei paljoa tv:tä katsella muutenkaan. Saisin hepulin, jos tarhassa joka päivä katsottaisi jotain dvd:tä ihan mihin aikaan vain! Onneksi ei tilannetta ole tullut eteen vielä.

Vierailija
17/24 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se päivärytmi ole jo sekaisin ihan teidän vanhempien takia?

Normaali vanhempi ei hae lastaan enää yhtikäs mistään kello 20.30, vaan päiväkoti-ikäiset on jo nukkumassa.

Vierailija
18/24 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mika se oikea paivarytmi on..? Meilla on joka paiva sama paivarytmi, joka tosin on ehka pari tuntia monien muiden paivarytmia jaljessa.

Vierailija
19/24 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi juuri teidän lastanne hoitaa?? Jokaisella lapsella räätälöity aikataulu?

Jos teillä on pari tuntia myöhäisempi, kellohan on siis muiden rytmissä tuolloin ollut 17.30 - 18.30 eli kyllä ihan hyvä aika katsoa telkkaria. Lastenohjelmatkin tulevat tismalleen silloin. Tuskin niitä lähetettäisiin, jos rytmissä olisi jotain pahaa.

Vierailija
20/24 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut mun mielestä on outoa, että päiväkodissa katsotaan telkkaria. En katsois hyvällä. Eikös siellä oo hoitajia palkattuna sitä varten, ettei tarvitse tv:n eteen istuttaa..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi