Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*HELMIÄISTEN -11 oma kuukausi ? *

01.02.2011 |

No nyt on sitten täällä, meidän ihan "oma" kuukausi! =)

Osa on vauvelinsa jo saanut, osa vielä odottelee jokusen viikon ison masunsa kanssa. Nautinnollista loppuodotusta muillekin pallomasuille! Pian odotus palkitaan! =)

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs alkaa nyt jännittämään. Tasan kahden päivän päästä on jo vauva sylissä. Ei kyllä yhtään tunnu siltä, vaikka kyllä tästä mahasta haluankin jo päästä eroon. Olo on jo todella tuskainen..kävely hidasta, kun nivusiin sattuu ja aamuyöstä selkä niin perhanan kipeä. Sit vielä tulee näitä voimattomuuden tunteita, pakko istua huilimaan.

Nyt pitäis vaan jaksaa siivota ennen torstaita. Sais paikat kuntoon ennen synnytystä, kun mummikin tulee viikoksi meille asustamaan. Ja tuskin olen heti leikkauksen jälkeen sellaisessa kunnossa, että pystyisin alkaa laittaa kotia kuntoon.

Tällaiset fiilikset siis täällä.. Laitanpa sitten synnäriltä viestiä, kun tyttö on maailmassa. (Piti oikein ostaa kosketusnäytöllinen nettikännykkä, ettei vaan käy laitoksella aika pitkäksi.)

Onnea kaikille tulevaan koitokseen!!

MiDa rv 38+4

Vierailija
2/31 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

HELMIKUUN 2011 ODOTTAJAT

1.2.

Pingu86

Catharin

RMAK, toinen POIKA tulossa

Piitsu82

2.2.

*ansu*

Inari

Pumppernikkeli / KOS

JN82: Esikoinen 03/09

3.2.

Pomparelli/Kätilöopisto

4.2.

Äippäliini85 /

Marju_73 / TAYS

5.2.

HelmiRouva: 30.7.1985 Lähihoitaja Joensuu, Kaksoset tulossa!

ellu1980 /

6.2.

mimmu87

miranda28 :Lapset -06 ja -08

ofelia

sisumami

Hautomo, POIKA tulossa

7.2.

Miljeera

8.2.

nene11 /Jorvi, esikoisPOIKA tulossa

9.2.

Hemmuli / Kätilöopisto : Esikoinen 03/09

10.2.

miltsi: Esikoinen 04/09, TYTTÖ tulossa

11.2.

Santttu /Naistenklinikka, POIKA tulossa

puolugga: toinen POIKA tulossa

MiDa / PHKS, TYTTÖ tulossa

Helly, esikoinen tulossa

12.2.

ronja ryövärintytär / Kätilöopisto

Elana

pootykat: Esikoinen 3,5v

tyyne78/ KOS : Kaksoset tulossa!

Darya

13.2.

perhosia

mekkinen / Kätilöopisto

bebek2011

Rva Positiivi: Lapset 09/00 ja 08/02

marja80

14.2.

ilpukka1 /Kätilöopisto

emppu89: esikoistyttö 29.2.08

16.2.

ekaonni79

miranna: Esikoinen 08/09

sonja80 / Kätilöopisto : Esikoinen 03/09

pearly: esikoisTYTTÖ tulossa

17.2.

Sognatore79, toinen TYTTÖ tulossa

Rölli2011, esikoisPOIKA tulossa

apinan kuorrute, viides lapsi tulossa (-01, -05, tuplat -06)

Jenni74 /Naistenklinikka Hki, esikoinen tulossa

18.2.

dreamer87 /K-HKS : Hämeenlinna, POIKA tulossa

leonna

JohannaAL /TYKS: Esikoinen 10/08, 24v, mies 31v, Sairaanhoitaja Turusta

Pautsu / OYS : Opiskelija Oulusta, POIKA tulossa

19.2.

LoruLiisa

20.2.

Vaapukka84 /KYS, esikoisTYTTÖ tulossa

Nippe82

kkarpalo

22.2.

Naneni

TaiMi /OYS: Esikoinen 03/09, POIKA tulossa

tiiina / OYS: Esikoinen 04/09, POIKA tulossa

Nickelback /Seinäjoki: toinen lapsi POIKA tulossa

siimis /Tampere, toinen POIKA

23.2.

OonaKas, TYTTÖ tulossa

pirre77 / Hysa

26.2.

Adalmis /OYS, esikoisPOIKA tulossa

Donna, TYTTÖä veikattu

hiekka, esikoisTYTTÖ tulossa

27.2.

Serene: Esikoinen 4v

mutsiina

28.2.

wera

Shahara /Kätilö-opisto, 4.lapsi tulossa

SYNTYNEET:

27.12.10 TaiMi ............rv 31+6 ......POIKA 1870g ja 42,5cm

12.1.11 pirre77 ............rv 34+0 ......TYTTÖ 2210g ja 44cm

16.1.11 Vaapukka84 ......rv 35+0 ......TYTTÖ 2285g, 47cm ja pipo 31,5cm

21.1.11 Rölli2011 ..........rv 36+1 ......POIKA 3430g ja 49,5cm

27.1.11 ofelia ..............rv 39+2 ......TYTTÖ 2900g, 46,5cm ja pipo 32,5cm

31.1.11 RMAK ...............rv 39+6 ......POIKA 2530g ja 48cm

3.2.11 MiDa ................................ TYTTÖ 48cm ja 3240g

4.2.11 Santttu .........................................POIKA 52cm ja 4015g

8.2.11 emppu89 .............rv 39+1 ......POIKA

9.2.11 ilpukka1 ...............................TYTTÖ 50cm ja 3700g

10.2.11 puolugga ...........rv 39+6 ......POIKA

12.2.11 Pautsu .............rv 39+1 ......POIKA 4070g, 54cm ja pipo 38 cm

18.2.11 Helly ..................................TYTTÖ n.3900g ja 51,5cm

19.2.11 OonaKas ..........rv 39+3 ......TYTTÖ

22.2.11 pearly ..................................TYTTÖ 4400g ja 55cm

23.2.11 tiiina ...............rv 39+6 ......POIKA 3305g ja 51cm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt laitoin ton listan tuohon ja lisäsin siihen syntyneetkin. Toivottavasti on tiedot oikein. :)

Tänne ei kuulu mitään erikoista. Ei oo supistuksen määrässä/laadussa muutoksia, eikä oikeen mitää muitakaan merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Eli odottelua vaan ja kestovaippojen ompelua :P saa nähdä millasen pinon mä niitä ehin vielä ommella ennen vauvan syntymää :D

Pautsu rv 37+4

Vierailija
4/31 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea jo vauvan saaneille :)!

Ja tsemppiä meille jotka ollaan vielä yhessä osassa. Kuukauden sisään kaikki varmaan kuitenkin saa kääröt syleihinsä :).

Mä täällä vaan rauhassa oottelen. Ihan varma oon että synnytän vasta maaliskuussa kun la on kuun lopulla vasta. Eilen käytiin neuvolassa ja saatiin lähete oysiin ultraukseen kun vauva on edelleen jossain ihmeasennossa. Ilmeisesti viihtyy poikittain o__O. Seuraava neuvola on viikon päästä niin vois kuvitella että tässä välissä pääsis sit sinne ultraan. Saapa nähdä. Muuten siellä oli kaikki hyvin. Sf-mitta tosin heitti häränpyllyä kun mittaaja oli eri. En usko, että ois runsaassa viikossa tullu 3 cm lisää xD. Kohdunsuuta oli jäljellä 3 cm eli eipä vauva taida tosiaan ihan hetkeen ulkoistua.

Adalmis ja keijo 36+3

5/31 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiDalla on tosiaan h-hetki TOSI lähellä!!! Laitahan tosiaan viestiä, kun on sopiva hetki!

ONNEA kovasti torstain jännittäviin hetkiin!! ?

Ei varmaan kannata edes ruveta yrittämään laittaa huushollia kuntoon heti kotiin päästyä. Taitaa olla parempi keskittyä vauvaan ja lepoon. Ne mahdollisesti jynssäämättä jääneet nurkat saa odottaa. :D

Kiva, Pautsu, kun siirsit tuon helmiäisten "tilaston" tähänkin kuukauteen. Eipä mulla raksuttanut muuta kuin aloittaa uusi kuukausi. :D

Adalmis: taitaa tosiaan mittaajan vaihtuminen tehdä helposti isonkin eron sf-mittaan. Mut onneks se onkin vain suuntaa antava eikä mikään ehdoton totuus jostakin asiasta. :)

Äskettäin ulkona käydessä tuntu taas pari hiukan kipeältäkin tuntuvaa supistusta, mut nyt taas rauhottu. No, eipä tässä enää montaa päivää ole meilläkään ennen h-hetkeä, mutta toivottavasti vauvelikin noudattaa suunniteltua maailmaantuloaikaa. =)

Vierailija
6/31 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä käytiin tänään neuvolassa jälleen. Aamulla totesin miehelle, että ärsyttää ravata siellä joka viikko, kun ei oo mitään uutta kerrottavaa. Vaikka siis ihan kiva, että valvotaan ja pidetään kirjaa tiuhaan, ettei vaan satu mitään. Ehkä ensi viikoksi keksin jotakin uutta kerrottavaa tädille, että ei mee ihan rutiiniksi koko homma. ;)

Selkä on TOSI jumissa koko ajan. Ja mikään asento ei tunnu hyvältä. Pitkään ei jaksa olla jalkojen päällä, sohvalla istuminen rajoittuu korkeintaan puoleen tuntiin kerrallaan ja auta armias jos makaa selällään minuuttia kauemmin - sen jälkeen tarvii pyytää jo apua ylös pääsemiseen.

Kaikki on valmista! Sänky odottaa pikku tuhisijaa, ja vaippapaketti aukaisua. Olisin jo ihan valmis äidiksi ja ukko-kulta isäksi. Rakastan olla raskaana, joka päivä peilailen masua; onko se kasvanut? Siltikin olen valmis vaihtamaan oman ihanan ulkomuotoni uuteen elämään sylissäni. Kummipoikani 4v. taputti eilen mahaani ja totesi: "No tulisi jo ulos, että voisin leikkiä sen kanssa" En voinut muuta todeta kuin: "Sanopa muuta"

hiekka, 36+3

Vierailija
7/31 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä raskaus meni sitten niin äkkiä ettei tänne ehtinyt oikein kirjoitellakaan.

Eli meille syntyi pieni tyttö rv39+2, 2900g, 46,5cm, pipo 32,5cm

Pieni synnytyskertomuksen pätkä löytyy tuolta neliapiloista.

Nyt jatkamaan kotihommia ja imetystä.

Oikein hyvää jatkoa kaikille!

Sekä tsemppiä synnytykseen ja vauva-aikaan!!

Ofelia ja tyttö 5päivää

Vierailija
8/31 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiekka: ihana kummipoika :) Muakin jo alkoi tuossa melkeen ärsyttämään neuvolassa ravaaminen. Viime viikolla ja toissa viikolla kävin kahdesti viikossa, koska pissassa oli proteiinia ja verenpaine oli yhellä mittauskerralla koholla. Mut eipä siinä sitten mitään ollutkaan.. seurasivat vaan varmuuden vuoksi. Alkoi jo tuntua turhalta sanoa joka käynnillä, että joo eipä tässä olossa nyt muutoksia ja joo eipä kyllä oo mitään kysyttävääkään.. :D Mut onhan se hyvä tietenkin, että saa aina varmistuksen siitä että kaikki on hyvin, kun kuulee ne sydänäänet ym.

Santttu: juu mä aattelin että kun Vaapukka84 on jo vauvautunut, että mä nyt sitte laitan ton listan :)

Vierailija
9/31 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon Onnea ofelia tytöstä! :)

Vierailija
10/31 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea vaan ofelialle pikku tytöstä.. yhdyn kyllä edellisiin siitä että rasittavaa välillä rampata joka viikko neuvolassa kun ei mitään uutta ole tapahtunut.. minä olen huomannut sen myös että joskus kun neuvolassa on eri täti kun normaalisti mitat saattavat heittää ihan miten sattuu,onneksi itselläni on tämän raskauden aikana ollut se yksi ja sama koko ajan :) onnea tulevaan koitokseen meille jotka vielä yhtenä kappaleena.. täällä rv.38+2

Vierailija
11/31 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kaikille teille muillekin jo vauvan saaneille :) On tämä vaan vähän erilaista elämää kuin ennen jakautumista!

Hyvä Pautsu, että teit uuden listan! Mulla tuntuu olevan ajatukset suurimman osan ajasta muualla kuin täällä netissä :)

Ja lisätietoa vielä noihin tyttösen mittoihin eli pituus 47cm ja pipo 31,5cm.

Täällä tällä hetkellä käytetään rintapumppua ahkerasti, jotta saadaan vauvelille irtoamaan edes vähän äidinmaitoa. Muuten mennään Tuttelilla, kun maitoa ei yksinkertaisesti tule. Hormonituotanto ei ilmeisesti pyörähtänyt kunnolla käyntiin, kun ei saanut vauvaa kahteen ekaan viikkoon kunnolla rinnalle :( Mielelläni olisin imettänyt, mutta eipä tälle mitään voi.

Vierailija
12/31 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten jotenki heti edes tajunnu uuden listan olemassaoloa, ku jotenki ei toi "meidän kuu" meinannu mahtua ymmärrykseen :D Sama epätodellinen olo tässä on kun la vaan lähenee, mutta sitä ei vaan jotenki ymmärrä, että meille on ihan oikeasti vauva tulossa...!

Mä olen nyt nauttinu tästä loppuraskaudesta ihan eri tavalla ku mitä koko syksynä kykenin. Varmasti se, että joululta asti on saanu olla kotona, on vaikuttanu fiiliksiin. Taisin olla syksyllä töistä väsyneempi ku mitä itellenikään myönsin. Nyt oon aika onnellisena järjestelly kestovaippoja riviin ja pedannu pinnasänkyä ja ettiny lastenhuoneeseen verhoja ja shoppaillu niitä jotain puuttuvia tarvikkeita (joita keksin koko ajan lisää :D ).

Sen oon pistäny merkille, että olo on aika herkkä koko ajan. Vauvojen kuvat, vauvakirjojen tekstit, synnytyskertomukset... kaikki saa tipan linssiin :) Kai sitä jotenki aavistaa, että on aika ison asian kynnyksellä ja että itsessä on aika isot tunteet kasvamassa ja kypsymässä sitä pientä tulokasta kohtaan. (Ja taas itkettää... :) Ei varmaan ihme, että välillä menee ihan kärsimättömyyden puolelle, ku ei millään malttais odottaa, että vaavi sieltä ulos tulis!

Ihanaa helmikuuta kaikille!!

Vierailija
13/31 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuu tosiaankin jo menossa, ei uskois taaskaan kuinka nopeasti tämä odotus aika meneekään:) Vielä viime kesänä kiusana oli kamala kuumuus ja pahoinvointi ja nyt sitten ennen loppu rutistusta kamalat liitos kivut...ja nyt vielä noita kivuttomia supistuksia on ruvennut tuntumaan.

Kävin neuvolalääkärissä keskiviikkona ja näin oman vaavini siellä ultran kautta. Eihän se mikään superhyvä kuva ole, mutta siellä se joku vispas menemään ja sydän sykki kovasti. Paikat ihan kiinni vielä ja vauvan pää ei ole laskeutunut alas joten ei tässä toivoa ole kovinkaan pian päästä synnyttämään.

Mutta maltillista odotusta meille kaikille ja hyvää viikonloppua.

Shahara 37+1

Vierailija
14/31 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 08.36. Painoa hänellä oli 2530 g ja pituutta tasan 48 cm. Syntyi rv 39+6.

Mentiin sovittuna aikana maanantaina sairaalaan (06.30). Ensiksi meidät ohjattiin miehen kans vaatteiden vaihtoon omaan synnytyshuoneeseen. Vaatteiden vaihdon ja pienoisen odottelun jälkeen kätilö tuli kertomaan, että klo 8.00 lähdetään leikkaussaliin, jossa tehdään ensin valmistelut. Sitä ennen laitettiin mulle tippa ja katetri. Leikkaussalissa anestesialääkäri joutui puuduttamaan 2 krt kun ensimmäisellä kerralla liikahdin vahingossa, teki nii hiton kipeää se piikki. Lopulta kun puudutukset ja kaikki muut valmistelut oli tehty, alettiin tositoimiin. Eikä aikaakaan kun poika sitten parkaisi ekan kerran ja äidin silmät täyttyi kyynelistä ja sydän onnesta. Nopeasti vilauttivat poikaa verhon yli ja lähtivät sitten isän kera häntä mittailemaan ja pukemaan.

Leikkaus onnistui muuten hyvin, mutta aiemman hätäsektion takia joutui kiinnikkeitä laitella aika lailla ja mulla verensokeri laski hirmuisesti ja kipuja alkoi olla jo sulkemisvaiheessa rintakehän kohdalla, happi meinas loppuu kesken ja sen vuoksi heräämöön viedessä hyperventiloin. Noh onneks sai heti kipulääkkeitä reilusti ja hengittely paperipussiin helpotti ja tilanne rauhottui. Pääsin sitten kolmen tunnin päästä osastolle, jossa vauva odotteli isänsä sylissä. Toivuin vauhdilla leikkauksesta, olin jo samana iltana sängystä ylhäällä ja katetri poistettiin. Kotiuduttiin pikkumiehen kans vasta torstaina,kun tarkkailtiin jätkän painoa saikulla.

Nyt jätkä alkanu syömään tosi hyvin ja painoa on varmasti jo tullu aikalailla lisää, jos ruokamääriin on katsominen ;) Meillä nukutaan ja syödään tasapuolisen hyvin. Äitikin on toipunut leikkauksesta oikeen hyvin, maanantaina onkin sitte jo tikkien poisto :)

Onnea jo kaikille nyytin saaneille ja tsemppiä teille vielä odottaville, odotuksenne palkitaan pian ;)

terv. RMAK ja pikkunyytti

Vierailija
15/31 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunniteltu sektio oli 3.2 aamulla ja ihana pieni prinsessa syntyi maailmaan. Mitat 48cm ja 3240g. Leikkaus oli molemmille rankka,minut jouduttiin lopuksi nukuttamaan ja vauva vietti vuorokauden keskolassa. Hyvin on kuitenkin toivuttu,huomenna lähdetään kotiin.

Vierailija
16/31 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea RMAK ja MiDa! :)

Ihanaa lukea, että taas on uusia vauvoja tullut :) Mä en oikeen ite enää pysty mihinkään muuhun keskittymään kun siihen, että millon tässä nyt saa lähteä synnyttämään. Torstaina ja perjantaina oli aika paljon supistuksia ja mietin jo, että onkohan tässä nyt lähtö lähellä.. Eilen kuitenkin oli jo rauhallisempaa. Jotenkin oon koko raskausajan aatellut, että vauva varmaan syntyy ennen laskettua aikaa, koska oma äiti on kaikki vauvat (5) saanu ennen. Mut eipä sitä siltikään tiedä miten asiat menee omalla kohdalla :D

Edelleen siis odotellaan täällä :P

Pautsu 38+2

Vierailija
17/31 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläpä olis taas yksi helmimamma saanut pikku nyyttinsä :) pikkumies syntyi tänä aamuna rv:39+1.. synnytys oli nopea 3 meni vedet ja 04:44 oli poika jo maailmassa

Vierailija
18/31 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä elellään nyt jännän äärillä, eikä suinkaan synnytyksen takia. Keskiviikon neuvolassa oli pissassa valkuaista yhden plussan verran ja verenpaine koholla. Terveystäti väläytti sitten ajatuksen raskausmyrkytyksestä. Sanoi vielä, että jos ennen ensi viikon neuvolakertaa alkaa päätä särkeä niin pitää ottaa yhteyttä aiemmin. No, eilen sitten piti koko päivän kunnon päänsärkyä yllä, eikä helpottanut panadolilla/levolla. Soitin illasta äitiyspolille, ja sieltä lääkäri sanoi ettei tarvi mennä käymään, kunhan käyn aamusta heti omassa neuvolassa mittauksissa.

Aamulla sitten soitin ja sovin ajan neuvolaan. Valkuaista oli tänään heikko plussa, mutta verenpaine oli korkeampi kuin keskiviikkona. Mitattiin kolme kertaa paineet, välissä kuunneltiin sydänäänet ja katsottiin paino ja muut. Viimeinen mittaus näytti jo 155/105, eli aivan liian korkeat! Täti soitti äippäpolille, ja sieltä sanottiin, että seuraava kontrolli maanantaille heti neuvolaan, ja jos viikonlopun aikana tulee päänsärkyä mikä ei mene panadolilla ja levolla ohi, niin sitten päivystyksenä sairaalaan!

Hieman tuppaa olemaan tunteet pinnassa, ja hyvä että uskalsin avata konettakaan, kun pelkään sitä päänsärkyä. Vielä kuitenkin näyttää kaikki hyvältä, ei särje muuta kuin selkää. Luulen, että viimeinen mittaustulos tänään johtui suureksi osaksi jännityksestä ja raskausmyrkytyksen miettimisestä. Nyt viikonloppu menee levätessä kotona, eikä saa edes miettiä siivousta. (Paitsi jos mies alkaa sitä toteuttamaan ;) )

Vierailija
19/31 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmällinen oli kuten veljensäkin, joka syntyi 40+1.

Supistuksilla alkoi homma, pitkin iltaa niitä tuli kipeitä, kahden jälkeen yöllä en enää kestänyt vaan taksilla sairaalaan. Tullessa kohdunsuu oli 1,5cm auki (vain! ajattelin minä). Siellä lepäilin aamuun, jolloin kipu koveni, kävin suihkussa ja vesi auttoikin ihan kivasti. Tässä vaiheessa myös mies alkoi tehdä lähtöä sairaalaan vietyään esikoisen hoitoon. Suihkusta tultuani olinkin jo 4cm auki ja sain spinaalipuudutuksen, joka toimi TOSI hyvin; missään ei tuntunut mitään vaikka supistukset jatkuivat. Tosin sitten 2h myöhemmin kun piti alkaa ponnistamaan puudutuksen vaikutus oli loppunut ja 1,5h punnertaminen oli suoraan sanottuna hirveää. Mutta lopulta poika sitten syntyi vähän vailla kolme ja oli hyvävointinen. Pyynnöistäni huolimatta (heh) ei tehty episiotomiaa vaan pienet repeämät tuli ja ommeltiin.

Osastolla meininki oli kuin Rovaniemen markkinoilla, onneksi päästiin kotiin kahden yön jälkeen. Nyt on ihana vaan olla kotona perheen kesken. Vauva on kuin ilmetty isoveljensä, joka 5,5-vuotiaana on nyt kovasti isoveljeä ja auttelee äitiä vaippojen kanssa. Toisaalta huomaa kuinka isokin poika tarvitsee nyt huomiota.

Muillekin onnea ja ihanaa vauva-aikaa =)

Vierailija
20/31 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauveli päätti syntyä la klo 11:32 :) Yllättävän nopea oli synnytys n. 5,5 h. Poika siis tuli ja painoa 4070 g ja pituuttakin ihan mukavasti, 54 cm. :o Oli paljon isompi vauva kun kukaan osas odottaa. Nyt ollaan OYS:lla vielä ja ehkä ylihuomenna (?) kotiin. Vauva on nyt sinivalohoidossa keltaisuuden vuoksi mutta hyvin se siellä pärjäilee ja välillä pääsee syömään mun luo :)