Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G:Millä keität kahvisi ja suosikkikahvimerkkisi?

Vierailija
01.02.2011 |

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pauligin tummapaahtoista Hienoa

Niin siis Meiranhan tuo kahvi on. :)

Vierailija
22/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saludoa tai juhlamokkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myydäänkö sitä ovelta ovelle?

Vierailija
24/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sulle joka ihmttelit miksi kaikilla on moccamasterit, niin sulla ei kai oo. se on vaan paras hinta/laatu ja kestävyys.

Vierailija
25/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on niin saatanan rumakin, mutta must näköjään suomalaisessa rivitalossa

Vierailija
26/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kahvi maistuu ihan normaalilta

must have must have must have, mitä ne vauvapiirissäkin ajattelis, jos ei sitä oli?

Vierailija
27/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on niin saatanan rumakin, mutta must näköjään suomalaisessa rivitalossa

En tajua mistä ihmisille on tullut tuo käsitys että Moccamasteria on tasan yksi malli.

Minusta ovat ihan nättejä ja muotonsa vuoksi vie itse asiassa vähemmän tilaa kuin tavis kahvinkeitin, joka on sellainen möhkäle ettei oikein mitekään perin ole hyvä pöydällä.

Meille hankittiin Moccamaster, koska tympiinnyttiin juomaan liian hailakkaa tai vaihtoehtoisesti palanutta kahvia normikeittimellä. Lisäksi jos seisoi pari minuuttia kaummin niin maku oli jo kitkerä. Ei keittimen sikäli tarvitsisi olla Moccamaster, mutta ehdottomasti joku parinkympin peruskeitintä pätevämpi. Tykkään nauttia kahvini sellaisena kuin pitääkin. Moccamasterin saa myös helposti puhdistettua.

Vierailija
28/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on susta hienoja, jonkun muun mielestä rumia

sitä paitsi ne vie tilaa, kaikilla ei ole suurkeittiötä

Vierailija
29/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä varsinaista suosikkikahvimerkkiä ole. Asun ulkomailla ja täkäläisiä sortteja ostelen vähän vuornperään.

Vierailija
30/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on toi philips ja siinä on irroitettava vesisäiliö, mitä ei useissa koneissa ole. vesi laitetaan suoraan hanasta säiliöön, eli senkin vuoksi se on aina puhdasta. kahvikannullahan ei vettä saisi kaataa säiliöön. moccamasterissa (ja monissa muissa malleissa!) pitää siis olla erillinen vesikannu tms. kahvinkeittoa varten.. työlästä! :)

Vierailija
31/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keitellään Presidenttiä. Kahvinkeitin on kaapissa, pannukahvi on vaan niin paljon parempaa.

Vierailija
32/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on susta hienoja, jonkun muun mielestä rumia

sitä paitsi ne vie tilaa, kaikilla ei ole suurkeittiötä

No tätä juuri tarkoitin. Miksi tulla haukkumaan Moccamasterin omistajat vain siksi, ettei itse pidä kahvinkeitinten ulkonäöstä? :) Tai jos ei itse halua sellaista, mikseivät muutkaan saisi haluta. Ei minua ainakaan kiinnosta jos jollain on joku perus Braun tai vastaava kotona. Itse nyt vain ainakin huomaan makueron.

Ja mitä tuo selitys suurkeittiöstä on? Meillä ihan tavallinen kerrostalokaksio, ja edelleen väitän,e ttä keitin vie _vähemmän_ tilaa pöydältä, koska se on muotonsa vuoksi helppo siirtää esim nurkkaan kun ei ole käytössä/tarvitseee pöytätilaa muuhun. Vanha keitin (ihan perusmallinen) taas oli sellainen möhkäle, ettei sitä oikein saanut siististi mihinkään.

Vierailija
33/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on toi philips ja siinä on irroitettava vesisäiliö, mitä ei useissa koneissa ole. vesi laitetaan suoraan hanasta säiliöön, eli senkin vuoksi se on aina puhdasta. kahvikannullahan ei vettä saisi kaataa säiliöön. moccamasterissa (ja monissa muissa malleissa!) pitää siis olla erillinen vesikannu tms. kahvinkeittoa varten.. työlästä! :)

Irrotettava vesisäiliö on kieltämättä plussaa. Vaikuta joltain MM:n edustajalta kun puolustan sen etuja, mutta ei senkään säiliö ole niin vaikea puhditaa kun sellainen syvä onkalomainen peruskahvinkeittimen säiliö. Ihan hyvin voi pyyhkiä/huuhtoa vaikka on masiinassa kiinni koska ei ole syvä vaan neliömäinen.

Toisekseen, miten niin tarvitsee ylimääräisen kaatoastian? Itse kaadan puhtaasta kupista/mitta-astiasta mikä sattuu olevaan käden ulottuvilla, en kahvipannulla. Eikä ole lainkaan työklästä. :)

Vierailija
34/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä Pauligin tummapaahtoista espressoa.

Jos vieraita, ja pitää saada enemmän kahvia kerralla, niin pressopannulla jotain hyvää, karkeaksi jauhettua. Vähän kardemummaa sekaan.

Vierailija
35/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, kun tuo Moccamaster herättää noin suuria intohimoja (siis ilmeisesti kateutta...). Mulle on ihan sama, millä muut sumppinsa keittävät, mutta itse olen monia keittimiä kokeiltuani päätynyt mielestäni parhaaseen.

Olen pahollani, että Moccamaster mielestäni on laadukas, nopea, helppohoitonen ja ok-näköinen keitin. Olen pahoillani myös siitä, että meillä on riittävän iso keittiö sen säilyttämiseen ja että se ei hinnaltaan ole ollut meille liian kallis (itse asiassa meillä on paljon, paljon kalliimpi espressokeitinkin, mutta sitä innostutaan käyttämään vain ajoittain).

Vierailija
36/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten on pakko kysyä: miksi ei saa kaataa puhdasta vettä puhtaalla kahvikannulla puhtaaseen vesisäilöön?

Espressonjuoja

Irrotettava vesisäiliö on kieltämättä plussaa. Vaikuta joltain MM:n edustajalta kun puolustan sen etuja, mutta ei senkään säiliö ole niin vaikea puhditaa kun sellainen syvä onkalomainen peruskahvinkeittimen säiliö. Ihan hyvin voi pyyhkiä/huuhtoa vaikka on masiinassa kiinni koska ei ole syvä vaan neliömäinen.

Toisekseen, miten niin tarvitsee ylimääräisen kaatoastian? Itse kaadan puhtaasta kupista/mitta-astiasta mikä sattuu olevaan käden ulottuvilla, en kahvipannulla. Eikä ole lainkaan työklästä. :)

Vierailija
37/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa vain ja ainoastaan sitä.

Mutta mulle kelpaa kyllä muutkin merkit, tummapaahtoiset ja muut. Ei mitään mausteita kuitenkaan kahviin. Ja kauppojen omia halpismerkkejä en osta, ne on ihan hirveitä litkuja joita ei ole voinut juoda.