Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G:Millä keität kahvisi ja suosikkikahvimerkkisi?

Vierailija
01.02.2011 |

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlamokkaa ja Brazilia.

Vierailija
2/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten on pakko kysyä: miksi ei saa kaataa puhdasta vettä puhtaalla kahvikannulla puhtaaseen vesisäilöön?

Kahvissa on rasvaa, jonka ei olisi hyvä joutua suodatinputkistoon (heikentää kahvin makua ja laatua). Kahvipannun peseminenkään ei välttämättä riitä poistamaan kaikkea rasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tullut tuota ajatelleeksi, vaikka kahvin rasvaisuuden tiedänkin ja me säilytetään siksi kahvia jääkaapissa.

joten on pakko kysyä: miksi ei saa kaataa puhdasta vettä puhtaalla kahvikannulla puhtaaseen vesisäilöön?

Kahvissa on rasvaa, jonka ei olisi hyvä joutua suodatinputkistoon (heikentää kahvin makua ja laatua). Kahvipannun peseminenkään ei välttämättä riitä poistamaan kaikkea rasvaa.

Vierailija
4/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on niin saatanan rumakin, mutta must näköjään suomalaisessa rivitalossa

tarkoitus on keittää hyvää kahvia ja siinä tarkoituksessa Moccamaster on hyvä. Saatananko väliä sillä on, jos se nyt ei ole ehkä maailman hienointa desingiä. Ja siksi toisekseen, Moccamastereita on monenlaisia malleja monilla väreillä, että yleistäminen siinäkin mielessä on vitun tyhmää.

Terveisin yksi Moccamasterin käyttäjä, joka ei asu rivitalossa. :D

Vierailija
5/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitä inhoa enkä siis myöskään hauku :) Mutta oman kokemuksen mukaan tärkeintä on mitä kahvia käyttää. Toki kahvinkeittimissäkin on eroja, mutta itse en huomaa niin isoja eroja tavallisissa peruspresidenteissä yms. jotka on keitetty erilaisilla kahvinkeittimillä (olettaen että ovat puhtaat jne) kuin jos vertailen eri kahvilaatuja. Hyvälläkään keittimellä ei saa heikommasta kahvista yhtä hyvää kuin huonommalla keittimellä paremmasta kahvista. Ja en nyt sitten sano että moccamasterin käyttäjät hankkisivat vaan huonolaatuista kahvia ;)

Meillä on vaan pressopannu + mutteripannu espressolle. Tykkään niiden yksinkertaisuudesta :)

Jännä, kun tuo Moccamaster herättää noin suuria intohimoja (siis ilmeisesti kateutta...). Mulle on ihan sama, millä muut sumppinsa keittävät, mutta itse olen monia keittimiä kokeiltuani päätynyt mielestäni parhaaseen.

Olen pahollani, että Moccamaster mielestäni on laadukas, nopea, helppohoitonen ja ok-näköinen keitin. Olen pahoillani myös siitä, että meillä on riittävän iso keittiö sen säilyttämiseen ja että se ei hinnaltaan ole ollut meille liian kallis (itse asiassa meillä on paljon, paljon kalliimpi espressokeitinkin, mutta sitä innostutaan käyttämään vain ajoittain).

Vierailija
6/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on niin saatanan rumakin, mutta must näköjään suomalaisessa rivitalossa

En tajua mistä ihmisille on tullut tuo käsitys että Moccamasteria on tasan yksi malli.

Minusta ovat ihan nättejä ja muotonsa vuoksi vie itse asiassa vähemmän tilaa kuin tavis kahvinkeitin, joka on sellainen möhkäle ettei oikein mitekään perin ole hyvä pöydällä.

Meille hankittiin Moccamaster, koska tympiinnyttiin juomaan liian hailakkaa tai vaihtoehtoisesti palanutta kahvia normikeittimellä. Lisäksi jos seisoi pari minuuttia kaummin niin maku oli jo kitkerä. Ei keittimen sikäli tarvitsisi olla Moccamaster, mutta ehdottomasti joku parinkympin peruskeitintä pätevämpi. Tykkään nauttia kahvini sellaisena kuin pitääkin. Moccamasterin saa myös helposti puhdistettua.

huolisi MITÄÄN Moccamasteria, kun ovat niin rumia. Enkä ole työpaikalla tai ystävän luona, joissa masterit, huomannut mitään eroa maussa, kunhan kahvi on tuoretta ja keitin puhdas keitettäessä. Eron huomaakin kahvimerkeissä.

Eli itse keitän uudehkolla Braunilla ja vain Presidenttiä.

Vierailija
7/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kateellinen moccamasterista, voisin ostaa sellaisen vaikka joka päivä

mutta en osta, on iso ja ruma

Vierailija
8/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sulle joka ihmttelit miksi kaikilla on moccamasterit, niin sulla ei kai oo. se on vaan paras hinta/laatu ja kestävyys.

kahvinkeitin oli jostain Markantalosta, oisko maksanut 60 mk. Kesti jotain 10 v., tai oikeastaan pannu meni rikki, joten ostin uuden keittimen. Uusi oli ihan normaali "kunnon" keitinmerkki ja edelleen pelittää hyvin, vaikka useita vuosia vanha.

Ei minun elämäni siitä hetkahda, jos "joudun" 10 vuoden välein vaihtamaan keitintä, tuleepahan vaihtelua edes. Ja kahvimerkkinä Pressa.

Vierailija
9/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvissa kuitenkin ole oleellisinta veden puhtaus ja kahvin paahto ja jauhatus, ei minkä merkkisellä keittimellä sitä tekee. Come on, aikuiset ihmiset! :D

Vierailija
10/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parjattu moccamaster ja Classic Reko -kahvi. Ei ole kaunis keitin, mutten sitä siksi ole valinnutkaan. Satun vain pitämään moccamasterilla keitetystä kahvista. Ei ole juolahtanut mieleenkään, että se olisi jotenkin erikoinen. En edes tiedä keitinten hintoja.

Vierailija
11/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvissa kuitenkin ole oleellisinta veden puhtaus ja kahvin paahto ja jauhatus, ei minkä merkkisellä keittimellä sitä tekee. Come on, aikuiset ihmiset! :D

kun mammat on saaneet Vauvalehden tilaajalahjana Moccamasterit, niin sitten sitä ollaan olevinaan niin laatutietoisia:D

Vierailija
12/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamaster nyt vaan _on_ laadultaan parempi keitin kuin jotkut kiinalaiset halppismallit. Tuen mielelläni eurooppalaista käsityötä.

Vierailija
13/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitin saatiin joululahjaksi jo vuosia sitten. Tykkään, kestää kauemmin kun muut. Mummolla on tosi vanha Moccamaster, kaiketi joltain 70-luvulta jo (kai niitä jo silloin oli? saattaa siis olla myös vanhempi) ja edelleen keittää hyvät kahvit. Itsellä ollut 90-luvun alusta ehkä 6 eri keitintä (ainakin Philipsiä ja Braunia) ja niin vaan ovat kaikki menneet vaihtoon.

Vierailija
14/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkeja ovat kohtuullisen tummat. Vaihtelevasti Brazil, Reko, Robert Pauligiun se punavihreä. Usein ostan myös niitä alueellisesti nimettyjä kahveja (Kenya yms).

Espressotyyppiset (Parisienne) menee liian tummaksi aamukahviksi, mutta niistä saa loistavaa maitokahvia, siis 50-50 seoksella.

Vierailija
15/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlamokkaa tai presidenttiä. Juhla mokkaa yleensä.

Dolce Gustolla Lattea.

Vierailija
16/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mieluiten Kulta-Katriina. Mikään ei oo kauheampaa kun laiha kahvi, tee keitetään eri tavalla.

ei-barista

Vierailija
17/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos aion tehdä maitokahvia, saatan käyttää Edel-mokkaa.

Vierailija
18/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvina Gran Palomar (tumma)

Vierailija
19/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittelen Juhla Mokkaa.

Vierailija
20/37 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamasterilla keittelen, Pauligin tummapaahtoista Hienoa. Voisi juoda tummempaakin. Parisien on aika kauheaa litkua, olen juonut paljon parempiakin tummia, jotka ei maistu palaneelle!