Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitiysraha ym. kysymyksiä

Vierailija
01.02.2011 |

Oletko hakenut äitiysrahaa puolen vuoden edeltävillä tuloilla eikä verotuksen mukaan? Miten on käynyt, onko äitiysraha ok jos siis olet ollut kokopäivätyössä sen puoli vuotta ennen äitiyslomalle jääntiä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut äitiysrahaa puolen vuoden edeltävillä tuloilla eikä verotuksen mukaan? Miten on käynyt, onko äitiysraha ok jos siis olet ollut kokopäivätyössä sen puoli vuotta ennen äitiyslomalle jääntiä?

Mitä tarkoitat "onko ok"? Päivärahan määränhän voi laskea itse Kelan laskureissa. Ja jos 6 kk:n tulot ovat 20% enemmän kuin viimeeksi vahvistetussa verotuksessa, sen mukaan mennään.

Vierailija
2/5 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolen vuoden tulojen mukaan ja sain hyvä äp-rahat, koska oletetut vuositulot olivat hyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska palkkani on noussut tasaisesti. Viimeksi äp-rahani oli n. 115e/pv ja tällä kertaa taas enemmän. Minulle tuo on ihan ok.

Vierailija
4/5 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä vuositulon mukaan, 6 kk ajalta (koska tein paljon ylitöitä tällä ajalla ja palkkani nousi muutenkin) ja olen saanut myös rahaa edeltävän lapsen äitiysrahan summan kun lapsi oli alle 3- vuotias kun tämä sisarrus syntyi.

Tottakai se on aina etu jos on joku muoto äippärahaa suurentava.

Ja Kelassa nykysin se lasketaan sinun puolesta mikä tuki on sinulle kannattavin.

On tilanteita että yhdelle kannattavinta on saada verotuksen mukaan, toiselle puolenvuoden tuloilla ja yksi taas voittaa sisarruksen laskelmilla ja minä olen taas semmonen jolla ne on vaihdellu aina lapsien ja raskauksien välillä. :)

Vierailija
5/5 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa. Ap