Neuvokaa mua, mistä alkaisin parantaa elämääni?!
Tai mistä sinä alkaisit jos olisit minä?
Eli ongelmiani ovat uupumus, asioiden kasaantuminen ja rahahuolet.
Olen tällä hetkellä töissä josta saan huonoa palkkaa, vain vähän päälle tuhat euroa kuussa. Teen tätä siksi että jaksaisin. Oma ammattini on liian vaativa minulle, en osaa sitä ja sen tekeminen vie lähes 24/7 elämästäni.
Jaksamiseni on silti kortilla ja tarvitsisin ulkopuolista apua. Meillä on käynyt siivooja, mutta oikeastaan kaipaisin lastenhoitajaa tai mieluummin kotiapulaista joka tekisi kotitöitäkin. Näin siksi että saisin hoidetuksi paperitöitäni ja setvityksi talomme valtavia romuvuoria. Laskut menevät vähän väliä ulosottoon kun en vaan saa maksetuksi niitä (useimmin syynä jaksamattomuus kuin se ettei rahaa ole, sitäkin kyllä sattuu). Olen myös kotikutsumyyjä ja saan jatkovasti sanktioita ja sakkoja kun en hoida kirjanpitoa ja ilmoituksia ajoissa. kotimme hukkuu roinaaan. Myisin niitä huutonetissä kun olisi aikaa ja voimia kirjoitella niitä sinne.
Minulla on viisi lasta, joista nuorin on vasta vuoden (vahinko, älkää kyselkö miksi teen lapsia kun en jaksa. Lapset ovat sitä paitsi paras osa elämääni).
Mieskin on mutta minulle hän on vain mielipahan ja stressin lähde. En aijo edes suunnitella mitään yhteistyötä hänen kanssaan. Hautautukoon töihinsä. Hän on kohtuu hyväpalkkainen, mutta hänen nettotulonsa kuluvat aika tarkkaan velkoihin ja kuukausittaisiin laskuihin. Eli ruoka-, bensa- ja vaaterahat minun täytyy ansaita.
Kommentit (11)
ÄLä lopeta kotimyyntiä, jos siitä pidät. Ala vain hoitaa sen ymäpärillä olevat asiat. Varaa esim tietty paikka, johon laitat kaikki kotimyyntiä varten olevat paperit, laskut, ym...Sitten vaikka joka ilta 10 min hoidat tätä kasaa. Lappuja ja lippuja on paljon (!!) helpompi hallita, kun ne ovat yhdessä paikassa. Saat varmasti iloa siitä, kun paperikasa pienenee, hoidetut laput laitat omaan kasaan. Minua ainakin sekaiset kasat haittaavat. Kun työt lajittelee, olokin rauhoittuu ja töihin pystyy käymään käsiksi. Ja sinnillä, pienellä työmäärällä joka päivä, sillä se etenee. Huuto.net tavarat kasaat myös eri pinoihin, ja laitat myyntiin sitten kun ehdit. Varaat vaikka jokun tietyn päivän kalenteriin, jolloin hoidat niitä asioita.
Muutos lähtee pienestä!! Iso muutos harvoin onnistuu, ei meistä kenestäkään tule eri ihmistä yön yli nukkumalla. Ja tee heti ne asiat mitkä pystyt. Sekin helpottaa.
Kotimyynnin pistät "poikki" siksi aikaa, että saat roinavuoret myytyä huutiksen kautta. jos jo nyt saat sieltä 100-200 e/kk, voit helposti tuplata tai triplata tuon summan, kun panostat tavaroiden myyntiin laittamiseen. Kun samalla hillitset uuden tavaran/roinan hankkimista, säästyy rahaa, joten taloudellinen tilanne ei juuri muutu.
Ei sitä roinaa "tule" itsestään taloon, joku sen tuo. Koko perheelle sääntö, että yhtä sisään tulevaa tavaraa kohti kaksi pitää lähteä.
Kun saat roinakasat hallintaan, voit miettiä kotimyynnin aloittamista uudestaan. Ehkä saat järjestettyä varastoosi enemmän tilaa jopa niin paljon, että voit laajentaa valikoimaasi ja sitä kautta voisit saada kotimyynnistä oikean työn.
Hän nimenomaan ei halunnut perustaa yritystä, vaan auttaa ihmisiä, jotka tarvitsevat apua kaaoksen organisoimiseen ja elämänhallintaan.
Olisiko sinun mahdollista käyttää vaikka yksi lomaviikko siihen, että saisit kaikki tavara-, paperi- yms. pinot raivattua? Sen jälkeen lupaisit itsellesi, että hoidat kaikki asiat ajallaan, ettei tilanne pääse uudelleen repsahtamaan. Ehkä voisit saada apua jostain siivousfirmasta..?
Jos sinulla on paljonkin maksamattomia laskuja ja velkoja, voisit käydä kuntasi velkaneuvonnassa.
Varsinkin kasi sai minut juuri päättämään että en yritä rynnistää myyntireissulle nyt kun minulle tuli yllättäen kolme päivää lomaa töistä. Vaan yritän setviä ainakin tuota myyntipuolta.
Ongelmana on vaan noi 1- ja 6 -vuotiaat, jotka ovat sitten täällä kotona pyörimässä. Heillä ei ole päivähoitoa, vaan ovat yleensä mukanani töissä. Keskittymistä vaativat hommat eivät vaan oikein tahdo onnistua heidän kanssaan. Vaikka viihtyisivätkin keskenään lastenhuoneessa, niin en meinaa pystyä keskittymään kun pelkään koko ajan koska ilmestyvät ovelle...
Tuolle yhdelle kirjoittajalle vastaan että velkanauvontaa ei varsinaisesti tarvita, koska laskut kyllä tulevat hoidetuksi viimeistään sitten kun perintätoimiston kirje kolahtaa luukusta...vaikka perheen syöminen saattaa sitten olla jälkeen päin ongelma...
ap
Ei hän tee hommia puolestasi, vaan auttaa sinua suunnittelemaan ja toteuttamaan asioita, jotka nyt eivät ole hallinnassa. Jos sinulla on mies, anna puolet vastuusta hänelle.Kun opitte olemaan samalla puolella, hoituu kaikki asiat helpommin kuin nyt voi edes olettaa.
Itse voisin kyllä palkata lastenhoitajan siksi aikaa että saan hoidettua asioita, mutta siinä on taas ongelmana se ettei ole rahaa...
ankea kierre.
Miehen kanssa on niin tulehtuneet välit että jos me ollaan yhtä aikaa samassa talossa, niin ei tehdä muuta kun karjutaan toisillemme ja lujaa. Siinä menee kyllä viimeisetkin mahdollisuudet saada mitään aikaiseksi.
ap
Ensiksi lopettaisin tuon kotikutsumyynnin.Ei sillä varmaan niin kauheasti tienaa ja vie vaan sinun voimiasi.
Romuvuoret vie myös paljon energiaa.Olisko sulla ketään läheistä,jonka kanssa kävisit tavaroita pikkuhiljaa läpi ja kaikki ylimääräinen kirpparille myyntiin.
Kotikutsumyynnin lopettaminen on vähän kaksipiippuinen juttu. Jos minulla olisi rahakas ja pysyvä päivätyö, tekisinkin sen varmasti. Mutta nyt ei ole vakituista työpaikkaa (tämäkin määräaikainen) ja kotikutsumyynti on monesti pelastanut minut akuutista rahapulasta. Minulla on myös kotona aika iso varasto tavaraa, joka on ongelma lopetustilanteessa. Tietysti se on ongelma nytkin, tilan takia :(
Toisaalta tavallaan nautin myyntityöstä vaikka minulla ei ole sen alan koulutusta. Olen välillä miettinyt jos tekisinkin myynnistä sen varsinaisen työni. Jos olisi kunnon tulot siitä, olisi varaa myös kirjanpitäjään, mikä helpottaisi kovasti... mutta ainakaan näillä tuotteilla myyntivolyymia ei voi kasvattaa tarpeeksi. Ja toisaalta ei voi heittäytyä tässä vaiheessa ihan tyhjän päälle yrittämään, joitain varmoja kuukausituloja on pakko olla että eletään. Nykyinen työni on osa-aikainen, joten periaatteessa aikaa myynnille on...
Romukasoja olen käynyt tosi paljon läpi viimeisen kahden vuoden ajan. Myyn niitä Huutiksessa keskimäärin 100-200 eurolla kuussa. Mutta tahti ei ole tarpeeksi nopea, kun romua kertyy koko ajan lisää eikä kasat juuri tunnu pienenevän. Niitten siirtely ja lajittelu syö naista. Jo edellisen kauden lastenvaatteista kertyy kolme-neljä jättilaatikkoa odottamaan sopivaa myyntiajankohtaaJa pahin kasa on se joka odottaa myyntiin laittoa. Kirjoittelu on niin hidasta, ei ole tarpeeksi aikaa eikä voimia siihen. Aikaisemmin harrastin kirpparimyyntiä, mutta siellä paikat maksavat niin paljonettei saa samaa rahaa käteen. Paikkaa ei voi myöskään pitää kunnes kaikki on myyty, vaan joutuu raahaamaan kamaa takaisin kotiin. Huutiksessa menee kaikki, jopa risat vaatteet.
Lopeta kotikutsumyynti. Rupea ajattelemaan miestäsi työtoverina, jonka avulla selvität asioita ns. perunan kerrallaan. Eli aluksi sovi miehesi kanssa yksi päivä, jolloin hän hoitaa lapset ja kodin, jotta saat setviä niitä romuvuoria myyntiin tai muuten pois. mKatkeruus ei kannata.
Ok, olette näköjään samaa mieltä mieheni kanssa että kotikutsumyynti pitää lopettaa :D
Mutta antakaa sitten vinkkejä mitä muuta tekisin saadakseni rahaa? Mielellään myös sellaista rahaa joka tulee käteen eikä tilille ettei tartte tehdä miehelle tiliä mihin ne rahat kuluu ... että voi edes joskus vähän hemmotella itseäänkin. Koulutukseltani olen siis opettaja, mutta sitä työtä en jaksa tehdä. Liian vaativaa. Kouluttautuminen ei ole oikein mahdollista kun pitäisi elättää perhettä enkä kykene samaan aikaan opiskelemaan. Kokeiltu on.