Millainen asu sulla lentokoneessa: 10 h yölento, kylmästä talvesta helteeseen?
Kommentit (16)
- ohuet, pitkät trikoohousut, esimerkiksi ns. homewear-housut, mustat
- valkoinen toppi ja sen päälle valkoinen trikoopaita
- ohut ja kevyt neuletakki
- iso pashmina
- villasukat
määränpäässä laittaisin sitten neuletakin ja teepaidan sekä pashminan ja villasukat laukkuun ja ehkä käärisin housun lahkeet capri-mittaan.
Farkkuja ei missään nimessä, ovat sekä epämiellyttävät koneessa että määränpäässä.
Tällä tavalla olen itse matkustanut lukuisia kertoja, ja on toiminut.
Jalassa ohuet housut, alla legginssit sekä pitkät villasukat. Toppi, trikoopaita ja neuletakki. Kun lähestytään määränpäätä, legginssit ja trikkopaita pois, tarvittaessa takin saa pois milloin vain.
t-paita ja sen päällä neuletakki. Lentokoneessa on mun mielestä nykyään tosi lämmin ja varsinkin pitkillä lennoilla tulee joskus ihan kuumakin, vaikka oon todella viluinen yleensä. Ainakin yölennoilla antavat sukat ja viltin, joten mitään villasukkia ei todellakaan tarvitse. Tolla varustuksella mä oon aina pärjänny ja aion pärjätä taas parin viikon päästä, kun lähdetään reissuun.
Mun mielestä farkuissa ei ole yhtään epämukava matkustaa enkä mä ikinä vois lähteä lentokentille pyörimään jossain kotihousuissa. Määränpäässä sitten huppari pois -ja hotellilla heti bikinit päälle:)
Ja monta kertaa oon siis lentänyt 10+ tuntia farkut jalassa.
että ei mullakaan koskaan ole koneessa kylmä tullut ja onhan siellä niitä huopia joita saa jos alkaa oikeesti palella.
muistathan että koko lomalento on täynnä suomalaisia urpoja, sulaudu joukkoon.
- ohuet, pitkät trikoohousut, esimerkiksi ns. homewear-housut, mustat -
tällaiset housut kovin ihonmyötäiset? Mietin vaan, että pitää olla tosi hyvä vartalo, koska "rikoo on riskillä ruma", vai peittääkö toppi sitten persauksen? Vai onko kyse vähän löysemmistä housusista? Kerro millaiset pöksyt on nyt kyseessä?
sellaiset rennot pellavasekoitehousut (ei rypisty kuten pellava) ja alle mukavat pitkikset, sekä lentosukat. Sitten joku ohut paita jota voi määränpäässä pitää, päälle toinen (pitkähihainen) paita ja villatakki sekä pashmina. Jalkaan kengät joilla voit kulkea perilläkin. Näistä on helppo kuoria ylimääräiset pois ennen koneen laskeutumista. Mulla on aina kyllä villasukat koneessa, mun mielestä siellä lattianrajassa vetää. Viimeksi ei kaikille riittänyt huopiakaan.
Mä olen kanssa pellavahousujen kanssa. Väljät ja kuitenkin riittävän siistit vaatteet. Mä en myöskään missään velour-housuilla tai kotihousuilla lähtisi lentokoneeseen. Olisi todella pöljä olo lentokentällä, melkein kuin pyjama päällä.
Päällä t-paita, paksumpi paita ja ohut tuulta ja sadetta pitävä takki. Määränpäässä myös satoi yhtenä päivänä.
että koneesta sai peiton, sukat, hammasharjan, silmälappuja yms.
kuuma, vaikkei hirveesti päällä ole ollutkaan. Mutta enpä ole muutenkaan mitenkään viluinen.
Jalassa pellavahousut ja lentosukat, mukavimmat mahdolliset alushousut.
Toppi, jonka päällä ohut trikoopaita (3/4-hihainen tai pitkähihainen)
Topin päällä paksu ja pitkä villatakki, jonka seurana ehkä vielä huivi varmuuden vuoksi.
vähän ihmettelen farkkuja hellekohteessa.
lentokoneessa on aina ihan sikakylmä ilmastoinnin takia. Ja tietysti jotain sellaista, minkä saa helposti riisuttua kun on perillä.