Jos on miehesi ruuanlaittovuoro, niin
mitä ruokaa hän tekee arkena? Entä viikonloppuna?
Eli hän myös suunnittelee ruuan eikä tee sinun valitsemaa.
Kommentit (16)
saattaa kysyä, että onko toiveita.. Yleensä mulla ei oo. Syödään mitä sattuu laittamaan :)
On hyvä kokki.
Mikä se on?? Lasketaanko mukaan, jos mies kysyy mennäänkö tänään ulos syömään?
meillä syötäis kanaa ja nuudeleita..
Miten niin mitä ruokaa laittaa? Kotiruokaa. Tekeekö miehet yleensä vain yhtä ruokaa?
Yleensä kasvisruokaa. Tykkää wokeista joissa kookosmaitoa, tomaattikeitto on myös yksi bravuuri, samoin linssikeitto. Liharuuista coq au vin.
Mies on ihan kelpo kokki, melkein resepti kuin resepti onnistuu :)
makaronilaatikko
jauhelihakeitto
uunimakkaraa
itsetehdyt jauhelihapihvit, ruskea kastike ja perunamuusi
peruna-jauhelihalaatikko
makkarasoppa
spagettia ja jauhelihakastiketta (tomaattipohja)
Eli siis ihan normisapuskaa. Kurkkua ja tomattia yleensä mukana.
meillä mitään keittiövuoroja jaella. Ruuan tekee kumpi kulloinkin kerkiää ja niistä aineista, mitä sillä hetkellä on kaapissa.
Me käydään kerran viikossa kaupassa (maitoa ja vihanneksia viikolla lisäksi ehkä). Ja suunnittelemme viikonruokalistan, sen mukaan tehdään ruokaa. Mis tekee usein viikolla, koska pääsee aiemmin.
Joskus ihan lihapiirakkaa mikrossa
Joskus taas upeaa salaattia
Spagetti-bolognesea
Grillattua lihaa
Pizzaa
Uppopaistettuja katkarapuja
Lohta lisukkeineen
Uuniperunoita
Tekee ihan mitä vaan mitä pyydän ja keksii omia juttuja ja kokeilee kaikkea.
mutta mä ja muksut ei tykätä, niin joutuu laittaan jotain suomalaista tai italialaista. Tänään tosin teki tortilloja
muutamia poikkeuspäiviä lukuunottamatta. Ihan perusruokaa.
Mies tekee monipuolista ruokaa vaihdellen. Arkea vähän nopeampaa usein ja viikonloppuisin käyttää siihen hommaan monta tuntia. Tänään syötiin karjalanpaistia, eilen kikhernekeittoa, huomenna kuulemma nokkoslettuja.
pilkkoo sen siivuiks, tekee kastikkeen, keittää perunoita/ makaronia.
tekee paljon muutakin, mutta ominaista hänelle on sipulin käyttö. sipulin laittaa tosi isoina palasina, lapset valittaa siitä, lisäksi käyttää kokonaisia pippureita kastikkeissa, mitä en ymmärrä..
Mies tekee ruokaa viikonloppuisin, käy kaupassa ja suunnittelee myös ruoan. Hanskaa pinaattikeitoista pihveihin. Tekee hyviä kastikkeita.
Olen hoitovapaalla, mutta mies hoitaa usein myös iltaruoan, josta jää usein vielä seuraavan päivän lounaalle minulle ja taaperolle. Mies käy siis pääosin kaupassa.
vain kesällä. Grillaa.
No halloum-salaattia tykkää tehdä muinakin vuoden aikoina. Tai jauhelihakeittoa.
Kun on hänen ruuanlaittovuoronsa, paistaa kunnon pihvit, nam. Sitä vain tapahtuu tosi harvoin, ihan siitäkin syystä, että on melkein aina töissä:)