Unelma-Anopin ammatti
Yritänpä positiivista aloitusta anopeista...
Mikä olisi unelma-ammatti anopilla? Hieroja, kampaaja, ompelija, siivooja, sisustussuunnittelija, lääkäri, alkon myyjä, tarjoilija, paperikoneenhoitaja, opettaja, pph, jne...
Eli millä ammatilla varustettu anoppi kelpais? Mulle periaatteessa kelpais tuo hieroja. Mun hieroja nimittäin kertoi, että pojan luona on aina hierontajono, miniä ja lapset. Oma anoppi ei kyllä osaa/jaksa/viitsi hieroa, enkä kyllä ikinä kysyiskään.
Ja jotta saa haukkuakin, niin mikä ois painajaisammatti? Muista ketjuista pomppaa ainakin tuo sisustussuunnittelija.... Ja kaikki muutkin ammatit, joissa se pääsis neuvomaan ja pätemään ja olemaan besserwisser...
Olikohan tämä nyt positiivinen?
Kommentit (16)
Syystä että olisi sitten kotosalla hoitamassa lapsenlapsiaankin.
Pahin ammatti voisi olla just joku besserwisser-juttu. Ylikoulutettu, korostaa akateemisuuttaan. Nenä pystyssä neuvomassa ja arvostelemassa.
kaikista kamalin anoppi ois varmaan eläkkeelle jäänyt neuvolan täti. Ois koko ajan neuvomassa vanhojen suositusten mukaan.
Unelma olis sitten vaikka ompelija, tekis lapsille vaikka fantasiavaatteita!
olis sellanen, joka asuis kaukana, ei matkustais ikinä ja pysyis muutenkin poissa.
Kamalin olis kotirouva, joka asuis tuossa nrkan takana ja sotkeutus kaikkeen ja kaikkiin.
kaikista kamalin anoppi ois varmaan eläkkeelle jäänyt neuvolan täti. Ois koko ajan neuvomassa vanhojen suositusten mukaan.
avarakatseinen, positiivinen ja yritteliäs luonne. Kuten minäkin.
Tosiasiassa on nurkkiaan tuijotteleva, naapurista peetä jauhava juntti.
Ei anopista sinänsä tartte hyötyä mitään, mutta olis kiva jos saisi jotain henkilökunta-alennuksia johonkin upeaan vaatekaupaan tai vaikka lentoyhtiöön. Eli jos se ois lentoemo (realistit, kuinka monta naista Suomessa on lentokapteenina?) tai vaikka myyjä jossain merkkivaateliikkeessä.
Nykynen on kamalin.
Oispa anoppina kuningatar. Sehän ei ole paha ammatti, mutta miettikääpä, jos miehen ja anopin ja muun suvun lisäksi pakettiin kuuluis julkisuus. Anoppina Beatrix tai Silvia tai Margareta ja paparazzit kannoilla. Kaipa tavis av-mamman murheet on pieniä julkkiksiin verrattuna...
Tiedä sitten osaanko olla mieliksi.
Olen tällanen räntän tänttä, joka dokaa ja reissaa. Varmaan tulevat miniät paheksuu mun elämän tapaa :D
Opettajat uskoo, että aina on olemassa oikea ja väärä vastaus, ja psykologit luulee, että kaikella on jokin salattu tarkoitus. Molemmat uskoo olevansa täydellisiä kasvattajia, vaikka ovat valinneet ammattinsa siksi että haluavat päteä (opettajat) tai siksi että ovat itse moniongelmaisia (psykologit).
Ai niin, tätähän ei lainkaan kysytty :)
Eikös noilla ole aika pitkät lomat kotomaassa;)
ei kiinnosta pätkän vertaa millaiset verhot miniällä killuu ikkunoissa yms jutut. Että sinne vaan mökille lomilla jatkamaan hyvin alkanutta erakkoelämää..
t-14
Ajattelin kanssa, että joku mahdollisimman vähän käytännöllinen ammatti, nin ei pääsis neuvomaan ja pätemään tyhmän miniän kustannuksella. Vaikka arkeologi tai vaikka historioitsija. Ellei sitten menis yhtä asiantuntevaks naisen asemasta historiassa kuin kaari utrio. Joku biologi vedentutkimuslaitokselta, vaikka. Tai se taas neuvois pesuaineissa...
Anopille ei varmaan löydy unelma-ammattia?
Tai juristi-anopin. Olis ehkä jotain älliä päässä kun ko. ammatteihin olisi pystynyt lukemaan.
Nyt mulla on perushoitaja-anoppi. Ihan kiva, mutta ei mikään järjen valo.
Mulle kelpais verhoilija, vois verhoilla meidän sohvat ja nojatuolin, mutta ei alkais neuvomaan muussa sisustuksessa.
Painajainen ois matkaopas tms. joka määräis, minne pitää/saa milloinkin matkustaa.
Aika hyvä ois myös joku suurlähetystön sihteeri vaikka Pekingissä, ei tarvis nähdä liian usein, ja kyläillessä sais aina kaukomatkan kaupan päälle. Sellanen, joka joka reissun aikaan ois vaihtanut asemapaikkaa...