Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienten kanssa matkustaneet! Lähtisitkö etelään 1v8kk vai 2v5kk kanssa?

Vierailija
31.01.2011 |

mietinnässä siis, mihin ajankohtaan ajoittaisin tuon matkan...tammi-helmikuulle, jolloin lapsi on noin 1v8kk vai marras-joulukuulle, jolloin lapsi on noin 2v5kk. Onko jommankumman ikäisen kanssa jotenkin parempi lähteä?

Matka olisi todennäköisesti ainakin tammi-helmikuussa Kanarialle, marras-joulukuussa myös Kreikka, Espanja jne. vaihtoehtoina. Euroopassa siis pysytään.

Ja tuolloin, kun lapsi 2v5kk olen mahdollisesti/toivottavasti itse raskaana. (melko alussa tosin)

Mitä mieltä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ensimmäisen vauvan kans en olis mennyt ikinä ennen 2.5 vuotisikää, sillonkin oli kyllä hankalaa. Kuopuksen kanssa voisin mennä koska vaan...

mietinnässä siis, mihin ajankohtaan ajoittaisin tuon matkan...tammi-helmikuulle, jolloin lapsi on noin 1v8kk vai marras-joulukuulle, jolloin lapsi on noin 2v5kk. Onko jommankumman ikäisen kanssa jotenkin parempi lähteä?0

Matka olisi todennäköisesti ainakin tammi-helmikuussa Kanarialle, marras-joulukuussa myös Kreikka, Espanja jne. vaihtoehtoina. Euroopassa siis pysytään.

Ja tuolloin, kun lapsi 2v5kk olen mahdollisesti/toivottavasti itse raskaana. (melko alussa tosin)

Mitä mieltä?

Vierailija
2/26 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee halvemmaksi, tuon ikäinen ei tarvitse omaa lentolippua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuolla muuten ole mitään väliä. Me ollaan oltu matkoilla kaikenikäisten kanssa ja aina on hyvin mennyt. Ainoa erohan noissa ajankohdissa on vain se, että onko lapsella vaippaa vai ei. (Okei, monella 2v5kk vielä on, mutta meillä ei enää ollut kummallakaan)

Vierailija
4/26 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee halvemmaksi, tuon ikäinen ei tarvitse omaa lentolippua.

sen takia kallistuisin siihen aikaisempaan. mutta mietin, saako sen ikäinen vielä matkasta mitään irti? ja sitten mietin, että onko tuo jälkimmäinen ajankohta parempi sään suhteen (ettei olisi kylmä)?

ap

Vierailija
5/26 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta alkuraskauden väsymys ja 2.5 v eivät ole hyvä yhdistelmä.

Vierailija
6/26 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kun lapset olivat vauvoja ja kun olivat taaperoita, nyt joudutaan ekaa kertaa maksamaan molemmista "täysi" lapsihinta, ja se vähän harmittaa.

Vierailija
7/26 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän lapsesi varmaan kotonakin saa kaikenlaisista asioista "jotain irti" vaikka onkin alle kaksivuotias?

Esim. lastenkerhoihin ei yleensä kai pääse alle 3-vuotiaat, joten ainakaan siltä kannalta ei ole väliä tuolla puolella vuodella.

Mitä säähän tulee niin itse yritän maksimoida ei niinkään absoluuttista lämpötilaa kohteessa, vaan kohteen ja Suomen välisen lämpötilaeron. Olen mieluiten poissa Suomesta silloin kun täällä on hirveintä, vaikkei se olisikaan lämpimintä aikaa perillä.

mietin, saako sen ikäinen vielä matkasta mitään irti?

Vierailija
8/26 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAsten kanssa on helppo matkustaa. marras-joulukuussa ei Euroopassa taida kovin lämmin olla. Mutta kyllä pienen lapsen kanssa matkalla selviää jos oma huumori riittää.

Vierailija
9/26 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän lapsesi varmaan kotonakin saa kaikenlaisista asioista "jotain irti" vaikka onkin alle kaksivuotias? Esim. lastenkerhoihin ei yleensä kai pääse alle 3-vuotiaat, joten ainakaan siltä kannalta ei ole väliä tuolla puolella vuodella. Mitä säähän tulee niin itse yritän maksimoida ei niinkään absoluuttista lämpötilaa kohteessa, vaan kohteen ja Suomen välisen lämpötilaeron. Olen mieluiten poissa Suomesta silloin kun täällä on hirveintä, vaikkei se olisikaan lämpimintä aikaa perillä.

mietin, saako sen ikäinen vielä matkasta mitään irti?

mutta haluaisin myös, että kohteessa pääsisi lapsi uimaan jne. ettei olisi liian kylmä. Vaikea miettiä, kun lapsi nyt on 8kk, että millainen on vuoden päästä...:) mutta joo, ehkä vähän tyhmästi kirjoitin, toki lapsi nyt matkasta nauttisi varmasti myös silloin 1v8kk ikäisenä...:) mihinkään kerhoon en lasta edes haluaisi laittaa, että sillä ei ole väliä.

ap

Vierailija
10/26 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tammi-helmikuuksi ensi vuodelle? Lähinnä Eurooppaa ollaan ajateltu, Egyptiin en uskalla vatsatautien pelossa lähteä. Thaimaa ei myöskään nappaa.

Kanarialleko siis? Mutta minne sinne?

Toiveena lämpö, mukava&siisti hotelli, lämmitetty uima-allas lapsille, ranta lähellä.

ap

Vierailija
11/26 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bahia Feliziin. Tosi kiva paikka ja helppo oleilla pientenkin kanssa. Ollaan oltu eka kerran kun nuorin oli pikkusen vajaa 1v ja mentiin vielä uudestaankin ennen kuin täytti 2v. Kolmannenkin kerran jo käytiin kun oli vähän vajaa 3v... eli tykättiin paikasta !

Vierailija
12/26 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me oltiin Finnmatkojen Playa Felizissä :)

Vierailija
13/26 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vasta 3-4 -vuotiaana kastelivat enemmän kuin varpaansa :) Alle 2-vuotiaan kanssa on hyvä reissata, kun on lähes ilmainen. Ainakin meidän kuopusneiti lähes 2 v nautti viime reissulla täysin rinnoin turkkilaisten miesten lepertelystä ja huomiosta ;)

kyllähän terveen lapsen kanssa reissaaminen sujuu helposti, etenkin jos on ainoa! Se raskaus mua enemmän mietityttäisi....

t. kolmen äiti

Vierailija
14/26 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

katson heti nuo kohteet!

ap

Vierailija
15/26 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 2 v matkustaa merkittävän paljon halvemmalla. Muuten ei nyt kauheasti eroa ole, ehkä vanhempi on vähän fiksumpi ja taitavampi mutta voi olla kovin uhmakas. Riippuu niin paljon lapsesta.

Vierailija
16/26 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme pysytelleet kotimassa kun lapset on olleet pieniä. Ensimmäiset ulkomaan matkat, kun lapset 4v ja yli. Ja raskaana en nyt ainakaan lähtisi ahtaaseen lentokoneeseen. No mutta mulla sellaset lapset, joita on pitänyt vahtia kokoajan silmäkovana, etteivät lähde juoksentelemaan lentokentillä ym. ja ne on muutenkin hankalia. Joten vastaus on: en.

Vierailija
17/26 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bahia Feliziin. Tosi kiva paikka ja helppo oleilla pientenkin kanssa. Ollaan oltu eka kerran kun nuorin oli pikkusen vajaa 1v ja mentiin vielä uudestaankin ennen kuin täytti 2v. Kolmannenkin kerran jo käytiin kun oli vähän vajaa 3v... eli tykättiin paikasta !

oliko lämmintä? tuuliko paljon? katsoin tuota kohdetta tuolta finnmatkoilta ja vaikutti kyllä hyvältä ja kivalta. Oliko lastenaltaan vesi lämmintä?

kiitos jos jaksat vastata! ja lisää vinkkejä saa laittaa:)

ap

Vierailija
18/26 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä kohdetta siellä suosittelisit? mihin aikaan vuodesta olette olleet?

ap

Vierailija
19/26 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan oltu elo-, syys- ja lokakuussa. Tuolloinhan siellä on aika takuulla hyvät kelit. Joskus on saattanut puoli päivää olla pilvessä ja kerran taisi jopa hiukkasen vettäkin rippasta... mutta lämmintä on päivällä varjossakin varmaan sen 25- 30, yöllä reilut 20. Useimmiten käy sellainen sopiva lämmin tuuli, ettei ilma ole mitenkään läkähdyttävää - eikä tuulta oikeastaan huomaa koska se ei ole viielää. Joskus voi tosin kovakin tuuli saatua - kerran lenteli kalusteet ja aurinkovarjot. Ja viime elokuussa saatiin kokea se afrikasta päin puhalteleva tuuli, joka oli kuin hiustenkuivaajasta (sitä ei olisi kyllä vuorokautta pisempään kestänyt, yölläkin näytti lämpömittari terassilla reilut 40 astetta - no onneksi oli ilmastoinnit :))

Lasten altaan lämpötilasta en muina aikoina tiedä, meillä oli niin lämmintä, että vesi oli jokatapauksessa lämmintä.

Vierailija
20/26 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

marraskuu on todennäköisesti lämpimin. Bahia Feliz on ihan mukava pienten lasten kanssa. Se on sen verran syrjässä Inglesin hulinoista. Bussilla on kuitenkin helppo matkustaa niin Inglesiin kuin Las Palmasiin.