Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppiasiaa

Vierailija
31.01.2011 |

Tuli tuosta aikasemmasta anoppiketjusta mieleen.

Me asutaan miehen kanssa omakotitalossa, mutta talon omistaa appiukko ja anoppi. Heillä itsellään on toinen omakotitalo missä asuvat, noin 40km meiltä. Täällä "meidän" talossa on vielä joitakin appivanhempien tavaroita ja huonekaluja, mutta vain niitä mitkä miehen kanssa haluttiin jättää omien rinnalle. Ollaan asuttu tässä nyt noin kaksi vuotta.

Kysynkin nyt että onko mulla teidän mielestä oikeus suuttua anopille jos on lupaa kysymättä siirrellyt tavaroita ja "siivonnut" täällä? Tekee sitä aina jos ovat meillä kylässä ja muutaman kerran kun ollaan miehen kanssa oltu pikkureissulla niin anoppi on ollut meillä talonvahtina ja koiraa hoitamassa. Kotiin tullessa on keittiön tavarat toisinaan ihan uusilla paikoilla. Olen toki kiitollinen pyykinpesusta, imuroinnista yms mutta jotain rajaa.

Mua ärsyttää tuo aivan suunnattomasti, mutten ole kehdannut suuttua kunnolla, kun ajattelen aina että tavallaanhan tämä on heidän talo. Mutta toisaalta kuitenkin on meidän KOTI. Jossa Meillä on tällä hetkellä päätäntävalta. Isoista asioista keskustellaan yhdessä kuten remonteista yms mutta arkiasioissa kyllä minusta minä mieheni kanssa päätän asioista. Meillä ei vielä ole lapsia mutta toiveissa olisi. Mitä mieltä olette tilanteesta?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksimissaan 300 - 400 euroa, asutte ilmaiseksi.

Ja kuka aikuinen nainen tänä päivänä pokkana sanoo, ettei edes tiedä omaa vuokraansa, "kun mies hoitaa"?

Miten vanha oikein olet?

tänne muuttamisen syy oli se, että säästetään omaan taloon. Ja koko idea tuli appivanhempien puolelta. Tottakai kustannukset asumisesta on pienemmät kuin omassa, eihän me tähän muuten oltaisi muutettu edes. Ja iällä nyt ei ole mitään tekemistä tässä asiassa. Tietäisin kyllä vuokran, jos se olisi kiinteä summa. Meillä on tarkkaan sovittu, mitä kukin meillä maksaa, ja elämäntilanteen takia, on välillä ollut kuukausia, että mies on joutunut maksaa yksin suurimman osan kuluista. ap

Vierailija
22/30 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut appivanhempiesi kustannuksella miehesi elättinä.

Et edes tiedä omia menojasi jne.

Kuulostaapa aikuiselta!

Sinuna en nyt ainakaan enää valittaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut appivanhempiesi kustannuksella miehesi elättinä.

Et edes tiedä omia menojasi jne.

Kuulostaapa aikuiselta!

Sinuna en nyt ainakaan enää valittaisi.

en ole tässä mistään edes valittanut ja olen kiitollinen appivanhemmille, että antavat meidän tässä asua. Mutta sinäkään et tarkkaan tiedä meidän elämäntilannetta ja syitä, miksi meillä näin. Turha lähteä spekuloimaan sitä, kuinka "aikuisia" tässä nyt ollaan.

Pointti oli se, onko anopilla oikeutta järjestellä meidän kodissa, vaikka itse talon omistaakin. Ja vastauksia olen hyviä saanut, niistä kiitän. Muulle spekuloimiselle ei tarkoitus tässä ollut lähteä.

Vierailija
24/30 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut appivanhempiesi kustannuksella miehesi elättinä. Et edes tiedä omia menojasi jne. Kuulostaapa aikuiselta! Sinuna en nyt ainakaan enää valittaisi.

Minun mielestäni ap:n anopilla ei ole mitään oikeutta järjestellä toisen kodissa tavaroita uusiksi, eikä tällä ole mitään tekemistä sen kanssa maksaako ap miehineen asumisesta vähän vai paljon tai ei ollenkaan.

Mutta voihan tosiaan olla ettei anoppi tahallaan niitä tavaroiden järjestyksiä muuttele, jos ei vaan muista minne tavarat tässä keittiössä kuuluivatkaan. Ja jos tarkoituksella uudelleenjärjestelee niin eiköhän tajua lopettaa jos vaan siirrät ne takaisin sinne minne itse haluat. Normaali ihminen ainakin tajuaisi :)

Vierailija
25/30 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän asuu appivanhempiensa talossa ja näiden poika maksaa kulut.

Anopilla on suurempi oikeus olla siellä kuin ap:lla.

Onko ap edes naimisissa? Veikkaanpa että ei.

Vierailija
26/30 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut appivanhempiesi kustannuksella miehesi elättinä. Et edes tiedä omia menojasi jne. Kuulostaapa aikuiselta! Sinuna en nyt ainakaan enää valittaisi.

Minun mielestäni ap:n anopilla ei ole mitään oikeutta järjestellä toisen kodissa tavaroita uusiksi, eikä tällä ole mitään tekemistä sen kanssa maksaako ap miehineen asumisesta vähän vai paljon tai ei ollenkaan.

Mutta voihan tosiaan olla ettei anoppi tahallaan niitä tavaroiden järjestyksiä muuttele, jos ei vaan muista minne tavarat tässä keittiössä kuuluivatkaan. Ja jos tarkoituksella uudelleenjärjestelee niin eiköhän tajua lopettaa jos vaan siirrät ne takaisin sinne minne itse haluat. Normaali ihminen ainakin tajuaisi :)

on tuo mitä sanot, mutta lähinnä näillä "tavaroilla" tarkoitin esim mikroaaltouunia, jolle kerran oli anoppi keksinyt ihan uuden paikan. Ei minua pinei järjestely haittaakaan, kunhan tavarat löytyy :)

Vierailija
27/30 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ollaan naimisissa ja kulut maksamme yhdessä miehen kanssa, mutta tulojemme erosta johtuen, mies maksaa yleensä enemmän. Todennäköisesti näin on yleensä tapana muillakin. Suhteissa voi tulla kausia, jolloin toinen tienaa enemmän kuin toinen, ja joku päivä voi tilanne olla taas toisinpäin.

Vierailija
28/30 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän asuu appivanhempiensa talossa ja näiden poika maksaa kulut.

Anopilla on suurempi oikeus olla siellä kuin ap:lla.

Onko ap edes naimisissa? Veikkaanpa että ei.

Opettele lukemaan.

Vierailija
29/30 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia ei ole asua appivanhempien kustannuksella.

Vierailija
30/30 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten tavaroita siirtelemään. Ollaan kyllä oltu lapsen likkana ja pyykkiä pessyt mutta en ole laitellut kaappeihinkaan ,jos ne ei tule oikeille paikoilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme