Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joiden lapset lukevat ranskaa A2 kielenä ja muutkin

Vierailija
31.01.2011 |

ranskaa opiskelevien lasten vanhemmat.

Miten voisi harrastaa ranskan kieltä? Onko olemassa jotain lehtiä, tehtäväkirjoja, kerhoja, ranskankielisiä lastenohjelmia tms.?

Lapsella sujuu englanti hyvin ja ranskakin mutta haluaisin lisäksi hänelle jotain ranskankieleen liittyvää.

Englantia kun tulee joka tuutista.

Asumme pääkaupunkiseudulla. Ja olisi mahdollisuus kuljettaa lasta esim ranskankieliseen kerhoon.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapelitehtaalla on Ranskan kulttuurikeskus, soita sinne ensimmäisenä, he varmaan osaavat neuvoa eteenpäin. Helsingissä on myös ranskalainen koulu, mutten kyllä usko, että he järjestävât mitään erityistä ohjelmaa.

Puhutko itse ranskaa? Oletteko matkustaneet ranskankielisissä maissa? Pieni matka Pariisiin varmaan innostaisi opsikelemaan, mutta se on kyllä kallista lystiä... Voit myös kysyä ranskan opelta, olisiko hänellä vinkkejä. Tehtäväkirjoja löytyy ainakin nettikaupoista varmasti runsaasti, mutta jos et osaa lainkaan ranskaa, niitä voi olla hankala tilata. Netissä varmasti löytyy kainelaisia tehtäviä, voit etsiä esimerkiksi hakusana-oilla FLE exercice enfant (FLE = français langue etrangère). Koeta etsiä käsiisi paljon ranskankielisiä leffoja ja musiikkia, että lapsi oppisi kuuntelemaan ranskaa.

Vierailija
2/7 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapelitehtaalla on Ranskan kulttuurikeskus, soita sinne ensimmäisenä, he varmaan osaavat neuvoa eteenpäin. Helsingissä on myös ranskalainen koulu, mutten kyllä usko, että he järjestävât mitään erityistä ohjelmaa.

Puhutko itse ranskaa? Oletteko matkustaneet ranskankielisissä maissa? Pieni matka Pariisiin varmaan innostaisi opsikelemaan, mutta se on kyllä kallista lystiä... Voit myös kysyä ranskan opelta, olisiko hänellä vinkkejä. Tehtäväkirjoja löytyy ainakin nettikaupoista varmasti runsaasti, mutta jos et osaa lainkaan ranskaa, niitä voi olla hankala tilata. Netissä varmasti löytyy kainelaisia tehtäviä, voit etsiä esimerkiksi hakusana-oilla FLE exercice enfant (FLE = français langue etrangère). Koeta etsiä käsiisi paljon ranskankielisiä leffoja ja musiikkia, että lapsi oppisi kuuntelemaan ranskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis dvd-leffoista. Itse olen löytänyt satunnaisesti ranskankielisiä sarjiksia ja lastenkirjoja kirppiksiltä. Emme asu pääkaupunkiseudulla, joten en tiedä kerhoista.

Nettikirjakaupoistahan voi tilata ulkomaisia kirjoja ja lastenlehtiä löytyy ranskankielisiä myös, joita voi tilata netin kautta.

Varmasti kirjakauppojakin voi pyytää tilaamaan kirjoja ja eikös esim. akateeminen Helsingissä myy monella kielellä olevaa lasten - ja nuortenkirjallisuutta. Kyselisin sieltä

Vierailija
4/7 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin tällä haulla "FLE exercice enfant" ja paljon löytyikin.

Harmi vaan, etten jostain syystä saanut BBC:n ohjelmia kuuluviin.

Vierailija
5/7 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ranskankielisiä leffoja ja musiikkia, että lapsi oppisi kuuntelemaan ranskaa.

Olen aikoinani lukenut lyhyen ranskan muttä käyttämättömänä kieli on melkein täysin unohtunut. Eli varsinaisesti en pysty lasta opettamaan.

Vierailija
6/7 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kaipaan esim. tietokonelle saatavaa ranskan opetusohjelmaa, tosin leikki-ikäiselle. Elokuvia olen tilannut Amazon.fr, ja toimitus oli OK.

Vierailija
7/7 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta onko uusia vinkkejä? Millä innostaa alakoululaista opiskelemaan ranskaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi