Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoivien koululaisten jahtaaminen POLIISILLA? Mitä mieltä olette?

Vierailija
31.01.2011 |

Mikä ilmio?

On menty liian pitkälle. Osoittaa, että kouluissa on rekseinä / apurekseinä ääliöitä!

Ennen kyllä koulusta sai potkut jos tupakoi ja mun faijani oli yksi sellainen.

Mutta, että poliisi-ilmoitus...Huh, huh...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin kauan mistä iso osa tänne tehdyistä aloituksista saa kipinänsä. Eilen luin ensimmäistä kertaa elämässäni ilmaisjakelulehdet, eli Turkulaisen ja Aamuset sekä Pirkka-lehden liitteineen.

Aukeni av-mammojen pieni maailma.

Surin sitä hetken.

Sitten lähdin pulkkamäkeen.

Vierailija
2/28 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oppilaat ei ole koulun alueella, on reksi aika voimaton. Sen sijaan poliisilla on valtaa läheisen R-kioskin edustalle asti.

Poliisi voisi tulla myös sairaalan ovelle sakottamaan hoitajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta riittäis, että tupakoitsijat joutuvat jälki-istuntoon. Voi olla, että nykyisin ei nämä enää tehoa...Luulisi koulun henkilökunnan kykenevän hoitaa asia itsekin.

Tietysti olen vähän huono sanomaan koska tuli itsekin poltettua yläaste aikoihin ja piileskeltyä opettajilta. Tietysti silloin ei ikäraja ollut tupakassa 18v.

Vierailija
4/28 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin kauan mistä iso osa tänne tehdyistä aloituksista saa kipinänsä. Eilen luin ensimmäistä kertaa elämässäni ilmaisjakelulehdet, eli Turkulaisen ja Aamuset sekä Pirkka-lehden liitteineen.

Surin sitä hetken.

Mutta onhan se hyvä, että sait aiheettoman ylemmyydentuntosi jostain revittyä.

Oikein hyvää päivänjatkoa sinulle.

Vierailija
5/28 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemassa laki joka koululaisten tupakoinnin kieltää, olisi naurettavaa jos sitä ei valvottaisi.

Vierailija
6/28 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opettajat ovat neuvottomia, poliisia vaan kehiin. Jollain tavoin hommaan pitää voida puuttua. Itse en ole opettaja, mutta ihan riittävästi olen kuunnellut tapauksia siitä kuinka murkkuikäiset tekevät kaikkensa ärsyttääkseen koululla opettajakuntaa ja kiertääkseen sääntöjä. Kun kerran laki on saatu aikaiseksi, sitä pitää noudattaa.

Sakkolappu vaan tupakoiville kersoille kouraan ja iskä ja äiti maksamaan. Jos sillä edes osa tupakoivista mukuloista saataisiin kiinni.

Vierailija
7/28 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse teininä aika kapinallinen jonkin aikaa, joten tämä olisi ollut varmaan todella jännittävää silloin, kun tupakoitiin koulun puskissa.

Nyt olen sitä mieltä, että tupakointi on niin valtavan suuri terveysriski, että sen vähentämiseksi pitää yhteiskunnassa taistella vahvoin keinoin. Teinit eivät yleensä ole niin kypsiä, että ymmärtäisivät, kuinka vaarallista tupakointiriippuvuuteen sairastuminen voi olla. Joillekin tupakoinnin lopettaminen on lähes mahdotonta.

Vierailija
8/28 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä järki sellaisessa laissa ylipäänsä on, jota mikään taho ei valvo? Alaikäisten tupakointi EI ole mikään koulunsisäinen asia: jos olisi, siitä säädettäisiin vain koulun omassa järjestyssäännössä. Kun siitä kerran on yhteisesti ja eduskunnan voimin päätetty säätää ihan laissa niin sitä pitää sitten myös yhteisesti ja normaalin lainvalvonnan keinoin valvoa! Eli poliisi valvoo ja veronmaksaja maksaa... Veronmaksaja saa rahansa kyllä takaisin vähentyneitä terveydenhoitokuluina.

Vierailija
9/28 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mitä tekemistä sillä on nykypäivän kanssa. Nykyään ei koulussa saa käyttää enää kuin ehkä prosenttia niistä rangaistuskeinoista, jotka silloin isien aikaan oli sallittuja. Joten esim. tuo koulusta erottaminen on nykyään lähes mahdotonta.

Vierailija
10/28 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku asia on päätetty kriminalisoida, ei ole rehtorin tehtävä päättää, noudatetaanko lakia vai ei. Ja ainakin poliisin kutsuminen paikalle antaa nuorille sen viestin, että asiaan suhtaudutaan vakavasti. Joidenkin sauhuttelun tämä voi hyvinkin katkaista.

Vierailija
11/28 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kun mä kysyin koulutuksessa poliisiltä tästä, hän sanoi että heidän kiinnostus asiaan on tasan 0. Ja hekään eivät voi mennä penkomaan reppuja tms ilman lupaa. Ei myöskään opettajilla.

Vierailija
12/28 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeempääkin tekemistä, kuin norkoilla koulujen nurkilla ja kytätä tupakoivia oppilaita.

Vierailija
13/28 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos alaikäiset polttaa. Luulis löytyvän kasvatuskeinoja siinä vaiheessa.

Vierailija
14/28 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeempääkin tekemistä, kuin norkoilla koulujen nurkilla ja kytätä tupakoivia oppilaita.

puuttuminen on ihan tärkeää hommaa sekin.

Vierailija
15/28 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliisin ei pitäisi puuttua nuorten lainrikkomuksiin, koska onhan poliisilla toki tärkeämpääkin tekemistä.

Tästä tulee mieleen pari vuotta sitten, kun Kouvolan Sanomissa oli juttua, miten poliisi teki moporatsioita yläasteille ja ammattikouluun. Ja tietenkin niitä viritettyjä mopoja löytyi useita joka koululta.

Niin johan joku isä yleisönosastossa oli hurjana, kun nuoria noin kiusataan, vaikka poliisilla olisi parempaakin tekemistä "oikeiden" rikollisten jahtaamisessa.

Että näitä vanhempia sitten aina riittää...

Vierailija
16/28 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kielletään suomessa tupakka kokonaan niin on helpompaa

se vielä kielletäänkin.

Vierailija
17/28 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olethan itsekin av-mamma kun tänne kirjoittelet. Viittaus pulkkamäkeen toki toi mieleen sen että olet lapsi.

Surin sitä hetken.

Vierailija
18/28 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaako poliisia vai ei. Lain mukaan heidän tehtäviinsä kuitenkin alaikäisten tupakoinnin valvominen ja sakottaminen kuuluu. Aika mielenkiintoinen työmotivaatio kyseisellä poliisilla vastauksen perusteella. Toivottavasti en häntä koskaan joudu tapaamaan työasioiden tiimoilta. Ties, jos hänellä on vaikka se kiinnostus silloinkin nollassa. Alanvaihto kannattaa. Ja ei, niitä laukkuja ei saa mennä penkomaan, mutta rikesakko kuuluu antaa, jos alaikäisen tapaa tupakoimasta.

no kun mä kysyin koulutuksessa poliisiltä tästä, hän sanoi että heidän kiinnostus asiaan on tasan 0. Ja hekään eivät voi mennä penkomaan reppuja tms ilman lupaa. Ei myöskään opettajilla.

Vierailija
19/28 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleenä vetävät röökiä ihan siinä koulun kulmalla ja muutkin pihalla olevat joutuvat tupakansavua hengittämään. Jos eivät usko opettajien ja rehtorin sanaa, niin sitten seuraava taho puuttukoon ja tässä tapauksessa se on poliisi. Kotoa tuskin saavat opettajat mitään tukea sanoilleen, näetseen...

Vierailija
20/28 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäiset saavat pitää hallussaan tupakkatuotteita, mutta se käyttäminen on rangaistava teko. Siksi se reppujen kaiveleminen on kaiken lisäksi ihan turhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi