Mä en usko koliikkiin
vauvat ei itke jos ne saa tarpeeksi läheisyyttä. Ja jos äiti on ollut elintavoiltaan moitteeton raskauden aikana. Suurin osa ns. koliikki vauvoista syntyy niille, jotka ovat tupakoineet raskauden aikana.
Kommentit (26)
kuule AP jos on koliikki ni sillo ei tissi tai pullo tai tutti kelpaa kun vauva huutaa.
terveellisesti Vauvalla kuitenkin 3 kk koliikki. Sylissä pidettiin ja läheisyyttä annettiin.
En ole koskaan polttanut. Raskausaikana elin niin moitteettomasti, että täällä varmaan naurettaisiin sille. Lapsi oli sylissäni oikeastaan ihan koko ajan, nukkuessa nukuin yleensä käsivarren mitan päässä. Edes vessassa en käynyt ilman vauvaa tai suihkussa, paitsi silloin, kun oli isänsä sylissä. Olin ekan kerran erossa lapsesta kaksi tuntia lapsen podettua koliikkia jo pari viikkoa.
En tiedä miten tuota lasta edes olisi voinut pitää enemmän lähellä, kun olin lapsessa kiinni oikeastaank koko ajan.
jotka ei koliikkia ole. Siitä kertoo jo se, miten monet sanoo itkujen loppuneen kun on ruvettu antamaan lisäksi korviketta tai tehty sitä tai tätä hommaa. Mutta ihan varmasti on sellaisia syitä, jotka eivät koskaan selviä, ja näitähän kutsutaan sitten nimellä koliikki.
Itselläni oli koliikkivauva, joka jälkikäteen selvisi aistiyliherkäksi ja maitoallergiseksi, joten ei ihme, kun "vähän" itketti. Parhaani hänen hoidossaan tein, olen koko elämäni ollut hyvin tarkka elämäntavoistani ja olin sitä erityisesti raskausaikoina, mutta lapsi itki silti. Tunnen myös monia lapsia, joilla vauvana on todettu jokin allergia, joka onkin sitten omia aikojaan hävinnyt, joten voihan hyvin olla, että osa koliikeista onkin oikeasti vaikkapa maitoallergiaa/-yliherkkyyttä, joka katoaa sitten omia aikojaan ennen kuin sitä ehditään todeta.