Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä ihmeellä silmätipat 1,5-vuotiaalle salamanterille?!

Vierailija
30.01.2011 |

Apua kaivataan! Poika ei tietenkään halua tippoja silmiinsä, mutta kun ne olisi sinne saatava...

Ensin yritettiin houkuttelemalla, hämäysyrityksillä ja lahjomalla - ei tulosta.

Ainoa (hyvin huonosti) toimiva keino tähän asti on ollut, että minä pidän poikaa kainalossani, toisella kädellä käsiä paikallaan ja toisella kädellä yritän pitää päätä paikallaan ja mies yrittää jotenkin saada sen tahmean tipan valumaan oikeaan aikaan - ja sitten tietenkin poika puristaa vielä silmät kiinni ja muutenkin ne ripset on edessä ja se tahma valuu niitä pitkin poskille.

Ja vielä pitäisi ensin saada tippa terveeseen silmään ja sitten muka jotenkin vielä siihen tulehtuneeseen.... huohhh..

Ja nyt mies lähtee työmatkalle! Minkä ihmeen avulla mä saan yhtään tippaa minnekään silmien lähellekkään - en totisesti ymmärrä. Siis, vinkkejä kaivataan kokeneemmilta!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkokeinot käyttöön.

Laitat lapsen selälleen lattialle tai sängylle. Istut viereen ja laitat reitesi lapsen rinnan päälle siten, että kädet jää hänellä jumiin. Polvella painat jalat alas.

Sitten toisella kädellä pidät luomea auki ja päätä paikallaan ja toisella kädellä laitat ne tipat.

Ikävää ja julmaa, mutta ei kai vaihtoehtoja jää....

Vierailija
2/8 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tajunnut tuota asentoa ollenkaan. Kokeilen sitä ensi kerralla! Ekaa kertaa pitää tehdä jotain tällaista, joten ollaan näköjään yhtä kauhistuneita poika ja äiti.... Eiköhän me se silmätulehdus jotenkin selätetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istu lattialle ja ota muksu jalkojen väliin, lukitte mukulan kädet sun reisien alle, ettei pääse huitomaan. Asento toimii niin nenätippojen ja silmätippojen kanssa, ku pitää väkisin laittaa. Muksun pää on reisien välissä, kädet reisien alla ja omilla jaloilla voit estää vielä muksun potkimisen.

Vierailija
4/8 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

istu itse lattialle, laita lapsi haarojesi väliin selälleen (pää siis haaroihin päin)ja lapsen kädet vaakatasoon sivuille reisiesi alle, nilkoillasi voit pitää vielä lapset jalkoja aloillaan (tämä usein tarpeetonta). Onnistuu näin varmasti, kun molemmat kätesi saat käyttöön. Sitten vaan raotat luomea ja laitat tipan. Onhan se haastavaa, mutta pysy rauhallisena ja selitä lapselle mitä teet ja miksi.

Vierailija
5/8 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle ja hyvin on tulehdus parantunut.

Vierailija
6/8 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että olen joskus leikannut koiran kynsiä ihan vastaavassa asennossa - mutta en nyt hermostuksissani tajunnut, että sama voisi tietenkin toimia myös lapsen kohdalla :)

Kiitos siis vinkeistä. Pitää vain koittaa pysyä itse rauhallisempana jatkossa!

Sinä, joka olet laittanut tipat nukkuvalle: oletko siis avannut silmäluomen ja saanut tipan silmään ilman että lapsi herää?

Vierailija
7/8 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...enkä antaisi muiden tehdä sitä vieläkään. ;D Mutta olen oppinut itse laittamaan ne tipat painamalla alaluomea vähän alaspäin ja pudottamalla ne tipat sinne "taskuun". Sillä tavoin ei tarvitse arpoa silmän räpäyttelyä ym. Ehkä voitte yrittää tätä tapaa lapsenne kanssa, että varovasti painat alaluomea alaspäin...?

Vierailija
8/8 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aina kun laittaa silmätippoja, on tärkeää avata nimenomaan alaluomi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi