Mitä kustannuksia, jos opettaa nuorta itse autokoulun sijaan?
Äitini ajatti vuosia sitten siskoni ja nyt alkaa asia olla ajankohtainen meidän perheessä. Olen kyllä ensisijaisesti autokoulun kannalla, mutta lähinnä uteliaisuudesta tutkailen sitäkin vaihtoehtoa, että minä tai mies opettaisi lasta.
Mitä kustannuksia siitä nykyään koituu?
Vanhasta muistelen, että opettajan pitää
- läpäistä itse teoriakoe
- autoon laitetaan apupolkimet
- pitää ostaa jotain teoriamatskua - vai löytyykö netistä tarpeeksi?
Kenellä olisi tuoretta tietoa ja mitä nuo mainitut asiat nykyään maksavat - ja puuttuuko listasta jotain oleellista?
Kommentit (7)
Löysin netistä polkimille hinnan 120-130 €, ja jotain hintoja teoriapaketeille, mutta opettajan teoriakokeen hintaa en ainakaan vielä löytänyt. Tietääkö kukaan?
Ajokoulusta saa tuoreinta tietoa ja parhaat tärpit teoriakoetta varten. Ja lisäksi siellä on mahdollisuus tutustua toisiin ihmisiin ja saada kavereita. En tiedä ketään, joka olisi läpäissyt teoriakoetta ekalla yrittämällä kotiopetettuna.
Kuten viestissä sanoinkin, olen ensisijaisesti autokoulun kannalla - rahanmenosta välittämättä. Uteliaisuudesta rupesin kuitenkin selvittämäään toista vaihtoehtoa.
ap
Perustuu hyvää vanhempi-lapsisuhteeseen ja siihen että vamhemmalla on opetustaitoa ja malttia + luottamustakin.
Minusta se on hyvä systeemi. Isäni opetti meidän kaikki kolme lasta. Vanhempi veljeni on myös opettanut omat poikansa. Ajokilometrejä tuli paljon enempi kuin autokoulussa olisi ikinä tullut kun opetuslupakautena ajoin käytännössä kaikki perheen yhteiset ajot ja vielä lisäharjoitteluakin.
Ja läpäisin kyllä teorian ekalla kerralla, se on kai omasta opiskelutaidosta ja halusta ensi sijassa kiinni.
Mutta silloin tuli maksamaan jotain 600€ kaikkinensa, eli säästi suunnileen puolet.
PAITSI että jouduin maksamaan loppujen lopuksi myös autokoulun itse kun isä joka minua opetti menetti korttinsa ja opetusluvat meni. Että se siitä säästöstä! %¤#"%
Opetusluvat ovat mielestäni eriasia kuin tuo teoriakoe, ja sen hankkiminen maksoi myös ihan hyvästi.
voi myös mennä muutamalle tunnille opetuslupaopetuksen lisäksi, ja tätä kai nykyään suositellaankin.
juttu.
Oliskohan ollut, että kotona opetetttaessa oli noin 1000 euroa halvempi.
Itseni on ajatettu kotona. Tietysti siitä on aikaa jo kohta 20 vuotta.
Silloin insseillä oli suorastaan "tapa" polttaa kotona opetetut, vaikka suoraan kyllä tunnustivat että ajavat huomattavasti paremmin, kuin koulussa opetetut.