Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä voi olla kun sisko ei halua pitää yhteyttä??

Vierailija
30.01.2011 |

Ei kai 21v ole enää niin murrosiän tai teiniydenkään kourissa että sitä voisi syyttää??

Meillä on ikäeroa n.10v ja luulin että muutama vuosi sitten tapahtuneen äitimme kuoleman jälk olisimme entistäkin läheisempiä mutta kävikin päinvastoin, sisko ei pidä mitään yhteyttä.

Yo-juhliin sentään tuli kutsu ja siellä puhui taas niin kauniisti ja vannotti että nähdään ja soitellaan ja plaalpaa mutta ei mitään ja siitäkin on jo 1v.

Olen jo lakannut puhumasta tädistä lapsillenikin jotka 1-ja 3-luokalla kun eihän se täti ole koskaan elämässä mukana.

Viimeiset esimerkit hänen käytöksestään on lokakuulta kun ilmoitti tapaamiskyselyyni että "on juuri hakurumba yhteen kouluun menossa mutta parin vkon kuluttua se selviää ja sitten vois nähdä, hän soittaa sitten".

No, soittoa ei kuulunut vielä joulunakaan eikä jouluntoivotustakaan.

Vastasi sentään minun jouluntoivotukseeni takaisin.

Tammikuun alussa kysyin että eikö hakurumba ole jo ohi, eipä ollut muistanut soittaa.

Viikko sitten sovittiin että nähdään tänä vkonloppuna, hän itse ilmoitti että koko vkonloppu vapaa ja voitais nähdä.

Sen mukaan sumplin muut menoni tänä vkonloppuna.

Mutta ei, siskosta ei ole kuulunut mitään eikä siis tavattu.

Nyt pistin hälle aika tiukan viestin että vihellän pilliin, en jaksa enkä halua ylläpitää tätä yritelmää nimeltä siskous yksin yllä, ovi/puh on aina auki kuten siitä lähtien kun äitimme kuoli, mutta en jaksa tällaista katteetonta lupailua ja pettymyksiä ja siskon kusettamista.

Ehkä tyly viesti mutta aikuinen hänkin on eikä hänen käytöksensa enää ole missään määrin ok tai selitettävissä, minusta ainakaan:´(

Sanoisi sitten edes mieluummin että evvk mutta ei.

-Isosisko sydän verellä muistellen mm sitä hetkeä kun synnärille lampsin koulupvän jälk katsomaan 6h ikäistä SISKOA jonka sain ja jota hoidin suurta ylpeyttää tuntien-

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minulla ja siskollani on ikäeroa sama 10 vuotta. hän 20.v taiteilija sielu ja minä 30-v 3 lapsen äiti. Ei meillä ole mitään yhteistä, eikä juurikaan pidetä yhteyttä. Muutin kotoa pois jo 16- vuotiaana jolloin hän oli 6 vanha . Ehkä 10 vuoden päästä???

Vierailija
2/23 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa siskosi elää villiä nuoruuttaan, eikä "ikälopun" perheellisen isosiskon elämäntilanne kolahda hänelle lainkaan. Ei se silti tarkoita sitä, etteikö hän välittäisi. :) Komppaan ylempää, eli 10 vuoden kuluttua siskollasi saattaa ollakin sellainen elämäntilanne, että isosiskon seura ja neuvot ovat kultaakin kalliimpia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voi olla "eksyksissä" jos äitinnekin on hiljattain kuollut. Oletko ihan varma, että hänen elämässään on kaikki kunnossa? Itse olisin enemmin huolestunut kuin loukkaantunut.

Tiedän, että tällä palstalla on paljon superkypsiä 18-v. äitejä, mutta itse olin ainakin näin jälkikäteen ajateltuna alle 25-vuotiaana melkoisen epäkypsä.

Vierailija
4/23 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On asunut kohta 3v pois kotoa, seurustellut saman kundin kanssa samat 3v ja asuvat yhdessä tuossa 8km päässä jne.

Ja nyt siis aloittanut opiskelut, sitä ennen oli 1v ajan töissä kun ei päässyt yliopistoon kummallekaan hakemalleen taholle.

ap

Vierailija
5/23 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap*eli ei hiljattain*

Vierailija
6/23 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes perustapoja voi ylläpitää oman siskon suhteen.

Vastata viesteihin kuin joskus 1-3k päästä, tehdään jatkuvasti katteettomia lupauksia jnejne.

ap

Vierailija
7/23 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välttämättä ole vielä veri vettä sakeampaa. Sillä on oma elämä ja sulla on oma elämä. Turha tommosesta on nyt niin kauheasti suuttua, ei se siskous kaikille ole niin tärkeää!

Kyllä se sitten myöhemmin oppii pitämään vaikkapa vaan velvollisuudesta yhteyttä.

Vierailija
8/23 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes perustapoja voi ylläpitää oman siskon suhteen.

Vastata viesteihin kuin joskus 1-3k päästä, tehdään jatkuvasti katteettomia lupauksia jnejne.

ap

kieltäytyä? Ehkä sitä ahistaa sun painostus??

Vierailija
9/23 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

21-v voi olla aika hattarapää, mitä sukulaisten kanssa sovittuihin treffeihin yms. tulee. Ite ainakin olin aika välinpitämätön, nuoruus ja itsekeskeisyys.. Nyt on tullut veri vettä sakeammaksi.

Vierailija
10/23 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaa olla loukkaantunut jos sisko ei pidä kiinni mistään sovityuista jutuista. mutta tosiaan, voi olla että nuori elää villiä elämänvaihetta tai sitten hän on tosiaan hukassa, ei ole löytänyt kiinnekohtaa elämässään tms.. Opinnot on tärkeä juttu, eli jos ne ei luista eikä tunne olevansa oikealla alalla, voi ahdistaa ja kovasti, tai jos seurustelukuviot on sekaisin...? Voihan sisko tuntea vaikka pientä kateuttakin jos sull aon perhe ja asiat hyvin, tai ainakin se voi erottaa kun olette niin eri elämäntilanteessa. mulla on sama ikäero isosiskoon, ja vasta nyt vanhempana tunnen hänet läheisemmäksi, kun mullakin on mies ja lapsi.... mutta meillä on sen verran välimatkaa ettemme usein tapaa...Kuitenkin on ihanaa kun on isosisko joka välittää, Ja on niin kiva kun soittelemme viikottain.

Vierailija
11/23 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun loukkaannut käytännössä "Kakaralle".

Sinuna kutsuisin häntä edelleen ja panisin silloin tällöin viestiä. Tulee ja vastaa, jos ei niin, kohauta olakpäitään. Sinä olet kuitenkin hänelle olemassa.

Tunnut aika kylmältä ihmiseltä? Tyttöparka on siis menettänyt äitinsä 15vuotiaana???? Hänellä on ollut aika rankkaa varmasti. Mielenterveysongelmia? Varmasti on eksyksissä ja hukassa tavallaan, kun on noin nuorena yksin maailmassa. Vaikka ulospäin näyttäisi voivan hyvin. Sinä olet ollut vanhempi, kun äitinne on kuollut, jo 25vuotias. Elämäsi on kunnossa. Miksi et olisi armeliaampi ja ymmärtävämpi. Tunnut oikeasti minusta aika kylmältä. 21v on vielä tosi, tosi nuori. Hoidan työkseni nuoria ja monet ovat todella hukassa, vanhemminkin ilman vanhempia ja sitä äitiä, joka opettaa tunne-elämää. Sääliksi käy sinua, jos annat saman kylmän kyydin omille lapsillesi. yritä ymmärtää ja olla vaatimatta liikoja. Lähennytte aikaa myöten. Oletko itse yrittänyt tavata siskoasi todella hänen ympäristössään? kaupungilla tai vastaavaa? Vai odotatko että hän tulisi aina vaan omaan perheidylliisi lapsiasi tapaamaan? Myötäeläminen on sitä, että yrittää ymmärtää muita eikä tuomita. Siskosi kohtalo ainakin säälitti minua.

Vierailija
12/23 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kyllä sanottava että tässä ei ole nyt kyse opintoihin liittyvistä asioista, vastahan on kuun alussa ne aloitti, eikä parisuhde ole sekaisin (ei ainakaan sen tiedon mukaan mikä isällä on asioista ja joulunkin viettivät harmonisesti poikaystävän perheen luona) eikä elä villiä vaihetta jne.

ap

Vierailija
13/23 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voisi enempää hakoteillä ja väärässä olla.

ps, mitä tulee omiin lapsiini niin he eivät ole eläneet yhtäkään päivää ilman että eivät kuulisi kuinka heitä rakastan ja ilman suukkoja, sylissä oloa, haleja yms.

ap

Vierailija
14/23 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kommentoinut tätä vuoden sisään jo kolmasti. Aina saat samat vastaukset. Yritä jo ymmärtää, että on ihan luonnollista ja normaalia että sen ikästä ei kiinnosta suvun kanssa seurustelu ja sinä teidän isosta ikäerosta huolimatta.

10v päästä luultavasti kiinnostaa.

Yritä nyt hyvä ihminen luopua tosta katkeruudesta! Syyllistävää ja katkeraa siskoa se ei ainakaan halua nähdä...

Vierailija
15/23 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavan kerran, ku ehdotat tapaamista, sano että viet hänet leffaan ja syömään - kahdestaan. Tai lähtekää vaikka baariin.

Vierailija
16/23 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö oli 15v kun äiti kuoli?

Kuinka moneltä äiti on kuollut siinä iässä?

Ja isosisko on aika karu tyyppi? On siinä typy yksin maailmassa. Ja isosisko mollaa täällä palstalla ja haluaisi, että päähän paiattaisiin, että "vihaa vaan pikkusiskoasi, joka on 10 vuotta nuorempi". Missä on ymmärtävä ja turvallinen aikuinen nainen? Edellinen sanoi myös hyvin; luovu katkeruudesta pikkusiskoon. Hänellä on oma elämä eikä ehdi niin pitää yhteyttä. Vietä sinä omaasi äläkä takerru. Kohtaatte kun kohtaatte ja ootte siskoja silloin. Miksi toiset odottavat että heidän elämänsä kiinnostaisi muita ylettömästi? Ihan outoa ja lapsellista.

Vierailija
17/23 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kyllä sanottava että tässä ei ole nyt kyse opintoihin liittyvistä asioista, vastahan on kuun alussa ne aloitti, eikä parisuhde ole sekaisin (ei ainakaan sen tiedon mukaan mikä isällä on asioista ja joulunkin viettivät harmonisesti poikaystävän perheen luona) eikä elä villiä vaihetta jne.

ap

Teillä ei ole ikinä pystynyt olemaan kauheasti yhteistä eikä älyttömän läheisä välejä! Kun siskosi on ollut kymmenen, niin sinä olet ollut 20, täysin eri maailmassa lapsen silmissä. Käytännössä hän on varmaan tuntenut olevansa "ainut" lapsi, hän ei välttämättä edes muista lapsuudestaan kovin paljoa siltä ajalta, kun olette asuneet saman katon alla!

Ehkä sitten joskus lähennytte kun hänellä on perhettä ja elämäntilanteenne yhdistää teitä.

Vierailija
18/23 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä oikein odotat? että 21v tykkäisi sun lapsista? Sehän on itsekin aika kakara ja äidin menettämisen vuoksi äitiys voi olla aika hankala asiakin. Voi jopa olla kateellinen sun lapsille hellyydestä, jota heille osoitat. Häntä voi alkaa itkettää sun luona? ootko koskaan ajatellut hänen tunteitaan? Välittänyt hänestä oikeasti? Ruikutat vaan että hän ei huomioi sinua ja perhettäsi tarpeeksi? kaksi tässä ketjussa taisi jo ehdottaa, että tapaa siskoasi kahden kesken ja yritä tutustua häneen! Siis häneen ihmisenä, hänen ajatusmaailmaansa. Ole oikeasti kiinnostunut. Älä vain odota, että hän kävelee teidän elämäänne sinulle sopivalla tavalla. Ja päästä irti katkeruudesta? oottko huomannut, että ne ihmiset, jotka ovat onnellisia omassa elämässään, eivät ole kateellisia eivätkä suutu kovin herkästi? Kun viihtyy itse niin antaa toistenkin olla? Mieti ap, mikä sinun elämässäsi on on pielessä, kun on noin kurjaa?

Vierailija
19/23 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vaan liiemmin synkkaa niin ei synkkaa.

Tuollainen ihmeellinen valittaminen, painostaminen ja tukahduttava takertuminen on mielestäni tosi typerää. Ehkä sun kannattaisi hankkia omaan elämääsi lisää sisältöä, elää omaa elämääsi. Lakkaisit vaatimasta muilta sitä muilta tätä, saattaisit olla vaikka vähemmän katkerakin sen jälkeen.

Onneksi mulla on vain yksi isoveli, eikä veli todellakaan painosta eikä nipota. Enkä minä. Hyvin on asiat näinkin ja ihan toimeen kyllä tulemme silloin harvoin kun näemme. :)

Vierailija
20/23 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnillen samoin ,kuin kaksi aiempaa kertaakin. Se, että olette siskoksia, ei tee teistä ystäviä saati parhaita kavereita, ei myöskään se, että siskosi syntymä oli sinulle suuri kokemus. Siskosi on nuori, jolla aikuisen elämä alussa vasta, ei häntä välttämättä kiinnosta sinun perhe-elämä tai lapset, ei vielä ainakaan.

Vaikka mitä olisit tehnyt siskosi hyväksi, se ei tarkoita sitä, että hän olisi tiivis osa perhettäsi. Voi myös olla niin, että äitinne kuolema on tuonut mukanaan sen, että hänen on vaikea olla osa sellaista, sinä ja perheesi voivat tuoda surun ja ikävän rajusti takaisin.

Anna ajan kulua, kun siskosi saa omia lapsia, luultavasti se yhdistää teitä ja saat olla taas isosisko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä