Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: sikiöseulonnat

Vierailija
30.01.2011 |

Luitteko tänään Hesarin jutun sikiöseulonnoista? Minkälaisia ajatuksia herätti?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman Downini olen abortoinut, enkä sitä kyllä kadu, vaikka se todella raskasta olikin.

Vierailija
22/60 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minulla on sairas lapsi. Eivät tietenkään ole verrattavissa hörökorvat ja kehitysvamma, mutta kumpaakaan ei kai erityisesti toivota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat kuvittelee seulasta läpipäästyään, että nyt on varmistettu terve lapsi.

Itse asiassa testit testaa tosiaan vain lievimmät vammat.

Vammaisen lapsen vanhempina joutuu sitten oikeuksista taistelemaan.

keh.vamm.hoitaja

Vierailija
24/60 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minulla on sairas lapsi. Eivät tietenkään ole verrattavissa hörökorvat ja kehitysvamma, mutta kumpaakaan ei kai erityisesti toivota.

sama, onko mun lapsella hörökorvat vai ei, jos nyt aivan suoraan sanon. En ole koskaan edes tullut ajatelleeksi, että niissä olis jotain pahaa.

Vierailija
25/60 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulle tuli suunnattoman surullinen olo tämän pikkupojan puolesta, jolla alaraajat toimimattomat.

Pieni joutui joihinkin rautoihin vauvana ja sen jälkeen kokovartalokipsiin. Surullinen olo tuli kun tämä ihana pieni poika ei koskaan pääse muiden kanssa juoksemaan ja edessä varmaan monia tuskallisia leikkauksia.

Suloinen ja varmasti rakastettu lapsi, mutta sydämeen sattuu kun pienet joutuu kärsimään.

Vierailija
26/60 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku tarvitsee ja saa 15 sydänleikkausta, että pääsisi edes jonkinmoisen elämän alkuun.

Vierailija
27/60 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat kuvittelee seulasta läpipäästyään, että nyt on varmistettu terve lapsi.

keh.vamm.hoitaja

muutama paha sairaus poispyyhitty eli riskiä pienennetty.'

t: se omansa abortoinut

Vierailija
28/60 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keh.vamm.hoitaja

muutama paha sairaus poispyyhitty eli riskiä pienennetty.'

t: se omansa abortoinut

Vierailija
29/60 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli antaisit keskosena syntyneen "terveen" kuolla?

joku tarvitsee ja saa 15 sydänleikkausta, että pääsisi edes jonkinmoisen elämän alkuun.

Vierailija
30/60 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki piti olla ok. Syntyikin kampurajalkainen lapsi, joka oli hypotoninen ja niin väsynyt, että joutui syömättömyyden takia teholle melkein suoraan synnytyssalista.

Siinä sitten alettiin tutkia, että mikä mättää, viikon kuluttua syntymästä selvisi magneettitutkimuksessa aivojen kehityshäiriö ja sikiöaikaiset aivoverenvuodot.

Edes kampurajalkoja eivät huomanneet ultratessa, saati noita aivomuutoksia.

Nyt meillä siis kehitysvammainen lapsi, jolla kromosomit ok. Minulla meni usko kaikkiin sikiötutkimuksiin, kuopuksen kanssa kieltäydyin lapsivesipunktiosta, jota tyrkytettiin, ja lääkäri piti hulluna, halutaanko vasiten toinen vammainen.

Ja minun on vaikea pitää suuni kiinni, kun vanhemmat lapsivesipunktion jälkeen hehkuttavat, että terve lapsi on tulossa, vaikka pitäisi muistaa, että mikään ei takaa tervettä lasta.

Vierailija
31/60 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Down ei ole sairaus. Se on kehitysvamma eikä paha sellainen.

Ja siksi on hyvä että on seulat.

Vierailija
32/60 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

down-syndrooma, samoin mun tuttavapiiriin kuuluu muutama perhe, jolla on jo aikuinen down-lapsi. Kyllä siitä down-lapsesta vaan on keskimäärin enemmän huolta kuin "tavallisesta" lapsesta, ja kyllä vaan menee siinä itsenäistymisprosessissa huomattavasti kauemmin kun "tavallisten" lasten kohdalla. Monen vanhan vanhemman luona asuu vieläkin se aikuinen down-lapsi. Ehkei ole paha kehitysvamma, mutta kyllä siinä on silti sellaisia piirteitä, ettei oikein houkuttele.

Dow-ihmisiä vastaan mulla ei tietenkään ole mitään, mutta tätä mieltä olen silti.

Vierailija
33/60 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta enpä menisi sanomaan ilman muuta, että Down ei olisi sellainen, niitäkin on kovin eriasteisia ja parhaassakin tapauksessa down ei elä tavallisen ihmisen elämää

Vierailija
34/60 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Down ei ole pelkkä "ulkonäkövamma", vaan siihen liittyy vakaviakin terveydellisiä ongelmia, mukaanlukien pahat sydänsairaudet. Monikaan ei elä näiden takia edes keski-ikäiseksi..

Vierailija
35/60 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki piti olla ok. Syntyikin kampurajalkainen lapsi, joka oli hypotoninen ja niin väsynyt, että joutui syömättömyyden takia teholle melkein suoraan synnytyssalista.

Siinä sitten alettiin tutkia, että mikä mättää, viikon kuluttua syntymästä selvisi magneettitutkimuksessa aivojen kehityshäiriö ja sikiöaikaiset aivoverenvuodot.

Edes kampurajalkoja eivät huomanneet ultratessa, saati noita aivomuutoksia.

Nyt meillä siis kehitysvammainen lapsi, jolla kromosomit ok. Minulla meni usko kaikkiin sikiötutkimuksiin, kuopuksen kanssa kieltäydyin lapsivesipunktiosta, jota tyrkytettiin, ja lääkäri piti hulluna, halutaanko vasiten toinen vammainen.

Ja minun on vaikea pitää suuni kiinni, kun vanhemmat lapsivesipunktion jälkeen hehkuttavat, että terve lapsi on tulossa, vaikka pitäisi muistaa, että mikään ei takaa tervettä lasta.

Vierailija
36/60 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa teistä. Mutta siitä on turha väitellä, kun sanomisiani ei kuitenkaan uskota. Tai ei haluta uskoa. Mutta jos joku oikeasti haluaa tietää jotain, voin kertoilla jotain. Kaikkea en tiedä, kun sitä tietoa on niin valtavan paljon ja lisää tulee koko ajan.

Vierailija
37/60 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Downeista minä tiedän uskoakseni enemmän kuin suurin osa teistä. Mutta siitä on turha väitellä, kun sanomisiani ei kuitenkaan uskota. Tai ei haluta uskoa. Mutta jos joku oikeasti haluaa tietää jotain, voin kertoilla jotain. Kaikkea en tiedä, kun sitä tietoa on niin valtavan paljon ja lisää tulee koko ajan.

mutta mielestäsi sivuutat nyt muitten ihmisten tunteet tässä asiassa täysin.

Vierailija
38/60 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa niistä harvinaisista.

Vierailija
39/60 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chris Burke

Wikipedia

Loikkaa: valikkoon, hakuun

Chris Burke

Christopher Joseph "Chris" Burke (s. 26. elokuuta 1965) on yhdysvaltalainen näyttelijä. Hän esitti Charles "Corky" Thatcheria vuosina 1989–1993 televisiosarjassa "Elämä voittaa" (Life Goes On).

Burke syntyi Point Lookoutin kylässä New Yorkissa. Hän on vanhempiensa Frankin ja Marianin neljästä lapsesta nuorin. Hänellä on Downin oireyhtymä, ja hän valmistui Don Guanella Schoolista vuonna 1985.

Burke julkaisi vuonna 1992 muistelmateoksen A Special Kind of Hero. Hän toimii National Down Syndrome Societyn hyvän tahdon lähettiläänä ja on myös johtanut omaa yhtyettään.

Vierailija
40/60 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa teistä. Mutta siitä on turha väitellä, kun sanomisiani ei kuitenkaan uskota. Tai ei haluta uskoa. Mutta jos joku oikeasti haluaa tietää jotain, voin kertoilla jotain. Kaikkea en tiedä, kun sitä tietoa on niin valtavan paljon ja lisää tulee koko ajan.

Saatat esim. väittää että downit on terveitä, kun totuus on että downeilla on erittäin paljon terveysongelmia, alkaen siitä että 40 % tarvii heti alkajaisiksi avosydänleikkauksia tms.