Miten saamme kohta 1-v. yökukkujan ja tissitakiaisen NUKKUMAAN?
Alan olla aivan rätti tähän tilanteeseen. Tytöllä riittää virtaa yötä päivää ja hän takertuu minuun. En saisi kadota päivällä edes nurkan taa, ja öisin en saisi hievahtaakaan hänen vierestään.
Yhdessä vaiheessa kokeilimme jo yöimetyksen lopettamista. Seuraus: tyttö heräili edelleen yhtä usein ja minä olin vielä väsyneempi, kun imetyksen sijaan jouduin tyynnyttelemään hänet muilla keinoilla.
Olisin halunnut jatkaa (päivä)imetystä reilusti yli vuoden ikään, mutta nyt olen miettinyt koko imetyksen lopettamista. Onko se ainoa tapa katkaista tämä jatkuva tississä roikkuminen? Tuttia vauva ei ole koskaan huolinut.
Meillä on kaksi vanhempaakin lasta, ja heidän hoitokokemuksellaan olisin sanonut, että kyllä ne yöt alkavat sujua kun vain lakkaat tarjoamasta rintaa. Näinpä se menikin isompien kohdalla, mutta tämä kuopus on toista mieltä. Ja minä äitinä olen vasta kolmannen lapsen kohdalla ensimmäistä kertaa aivan neuvoton uniongelmien kanssa.
Kommentit (4)
tai siis vähää ennen, kun lopetin yöimetyksen meidän tissitakiaiselta. Panin puolukkaa nänniin ja tein näin jo illalla ja hän näki sen punaisen ja pelkkä näkeminenkin riitti, ettei halunnut ja sitten yöllä taas. Hän oppi tosi nopeasti nukkumaan yönsä, mutta alussa toki saatoin vielä kerran yössä antaakin rintaa. Lopulta hän vaan oppi nukkumaan yönsä. Nyt yrittäisin itsekin varhemmin enkä tiedä onnistuisiko 1v:n kanssa, vaikka meidän lähes 2v:n kanssa onnistui.
Imetin silti vielä päivällä, vähitellen vähentäen noin 3v. asti.
Yhden vklopun mies oli kahden lapsen kanssa ja me muut mummolassa. Imetys loppui siihen ja kuvittelin, että myös yöt helpottuvat, mutta eihän se niin mennytkään.
Kun imetin, niin sain kuitenkin jonkin verran nukuttua, kun vauva nukkui meidän välissä ja kun itku alkoi, vain tissi suuhun ja jatkoin itse unia.
Mutta nyt sitten joudun nousemaan ylös sängystä tai sängyssä hyssyteleen lasta. Eihän sitä silloin itse pysty nukkumaan.
Meidän 4:s lapsi nyt 1v4kk ja edelleen on rytmi AIVAN sekaisin! Tissi lopetettiin kokonaan 1v.1kk:n iässä ja meillä ollut kaikki yö tissuttelijoita, joten ajattelin tämänkin kohdalla, että nyt aletaan nukkumaan yöt kun tissin tarjoilu loppuu, mutta EI!
Nyt odotellaan sitten unikouluun pääsyä. Kaikki muut konstit olemme kotona kokeillut, mutta ei rytmi vain käänny oikeaksi. Yöllä valvoo kolmeen neljään ja jos joskus saadaan ajoissa (eli n.klo 21.00) nukkumaan, herää sitten yöllä kahden kolmen aikoihin touhuamaan.
Väsyneitä olemme mekin! Tsemppiä ap teille! Tiedän tasan tarkkaan miltä sinusta tuntuu!!